Utställning i Boden
Utställning i samband med dubbelhelgen här i Boden,så passa på att ställa ut din ponny :)
Sista anm är idag!!!
Föreningen Nordruss utställning 2009
TID OCH PLATS lördagen den 4 juli, Peabtravet, Boden
DOMARE Liselotte Erixon, Märsta
ANMÄLAN Skriftligen till Sabine Eriksson, Granträskmarkvägen 217, 946 40 SVENSBYN, bisse@stuterisolo.se
ANMÄLNINGSAVGIFT 200 kr per häst, fölklass 100 kr, vid fler än två anmälda hästar med samma ägare erhålles rabatt med 50 kr per häst eller 25 kr per föl. NordRuss pg 425 53 08-1 senast sista anmälningsdagen.
SISTA ANMÄLNINGSDAG onsdag 17 juni
KLASSER Gemensamma klasser, med följande undantag: Klass 17 utgår.
ÖVRIGA UPPLYSNINGAR Carola Guldhag, telefon 070-311 11 39, eller Sabine Eriksson, telefon 070-514 73 18.
putt
Putt igen..
Någon fler som ska dit?

Joo, jag vill visa Amber.. Måste skynda mig att anmäla! 
#5 ja du måste ta och anmäla så :)

Nu är Amber anmäld
i sista sekund 
Några fler som tänker delta?
#7 vilken tur att det inte blev för sent anmält :)

Jag har anmält två :)
Toppen Cattis :) fast karsk kommer vilja ha sin tjej tillbaka då :) haha

Vinka är också anmäld (:

Ingen mer som tänker vara med? 
Vi ha ju förståss anmält våra två russ :)
Sobel JSA och Sofia T
Vad kul då är det några som är med iaf :) Undra vilka fler det blir

det var tråkigt att det bara var russ som fick vara med. annars hade eminent vart med XD
#15 ja det var lite tråkigt
Ingen av mina kommer ställas ut, pga mitt egna ointresse :P Zolle tror jag faktiskt skulle gå ganska bra, han är otroligt fin i kroppen. Musse däremot skulle max fått 30 poäng, han om någon saknar russkaraktär :P
#17 vad synd att du inte ställer ut. Jag är inte så intresserad av det, men jag måste göra det ändå :P
#18, haha ja du har ju hingst, jag har bara valacker ;) Nog för att det tydligen kan ge mamman "pluspoäng", men men… Någon gång kanske jag ställer ut Zolle, för skojs skull!

missade helt när anmälningarna var :/ så Jako är inte anmäld , inte då vad jag vet i alla falll :P
#19 har också hört att de kan ge mamman pluspoäng, men har aldrig varit med om det än.
#20 vad synd att du kissade anmälningen :(
#20 skulle stå missade. haha kan bli lite fel ibland :P
hur många hästar är anmälda nu då?
Jag har anmält 5 stycken. Men endast fyra av dom får ställas ut den femte får gå i den inofficiella klassen, då han inte har en godkänd pappa. Men det är kul ändå.
~Christina~

Det är 20 st anmälda i de officiella klasserna. Efter BIS kommer vi att ha en inofficiell utställning för de som ej har stamboksberättigad härstamning och för de som bara vill "prova på" att visa sin ponny. Resultatet i den klassen är dock inte "officiellt" och inte heller avelsvärdegrundande för russets föräldrar.
#19 För uppfödarna är det jätteviktigt att avkommorna visas. Är inte avkommorna visade så får stoet aldrig sitt A eller Elit. Det samma gäller även för hingstarna. En avkomma som travar 1.59 och är visad med minst 35p är "värd" 30p för stoet medan den som springer lika fort men aldrig är visad bara är värd 20p.
#26 Tack för svaret :)
Men vad menas med icke Stamboksberättigad?
Är inte så insatt om just sånt då vi aldrig haft nåt russ att ställa ut..

Ibland e det tur att man inte står som ägare/tränare på hästen, för nu har hon (christina) anmält till utställningen :D så han kommer vara med ändå :D
#28 Ha ha
Men Ellen vill inte du vara med? Jag trodde det, hehe
/Christina

#27 Om russet är registrerad i bilagan med en pappa som ej är godkänd eller kanske med en godkänd pappa men med en mamma som har någon förälder som ej är godkänd. Då har russet ej stamboksberättigad härstamning. Dvs de kan inte visas på premiering och bli diplomston, stambokförda osv. Är det en hingst så kan den inte bli godkänd hingst.
Musse är icke stamboksberättigad, detta pga. att hans mormor var e. en ej godkänd hingst har jag för mig. Aja, tur att ponnyn bara ska användas till trav och ev. ridning!

Vilken tid är utställningen?
Utställningen börjar kl. 12:00
Information är på väg hem, skickat idag.
~Christina~
Bra att ni har skickat information
Någon som har resultat från dagens utställning?
#35 skickat dig ett PM :)

Jag är också lite nyfiken på resultaten! :)

BIS blev Guldhagens Amber med 42p och Res-BIS Edgar också han med 42p.

#40, ja det var superkul att Boden visade upp så fina hästar :) hur gick det för era två?

#42 Aja, det är ju på travbanan han ska vara så ;)

#39 Vad är det som avgör vem som blir Best In Show en sån gång?

#42, Du har ingen bild på eran Sofia uppställd? Skulle vara kul att se :)
Sobel är riktigt läcker tycker jag, eran "lilla" kanon!

#44 Det är det russ domaren tycker är bäst för dagen. Totalt alltså, utseende och rörelser.

#38 Vinka fick 41p.
Bilder kommer så småningom på min pixbox http://www.flummsan.pixbox.se

vet att Molltas Leaf vann sin klass på 37p men dommaren tror att han kommer att bli super fin när han har vuxit klart :D och Risarvens Melker var med i den inte riktiga tävlingen och fick 38p :D
Grattis Frida till vinsten med Guldhagens Amber :)
Ingen som tog någon bild på Karsk?
Vad roligt att ni ställer ut era trav-russ!
Fler borde ta och göra det, det är jätteroligt. Grattis Guldhagens Amber! Det finns inte så många avkommor efter hennes pappa Lustig då han såldes till Finland. Det är bra att ni som har Lustig avkommor visar att dom finns och vad dom kan prestera.

#52 Amber tackar så mycket :) Jo, henne tänker jag ställa ut fler gånger! ;)
#51 tack för bilden på karsk :) jätte fin :)