Diskad trots 1 galopp!!
Jag sitter just och kollar på foto-mikes filmer på loppen från Gävle den 5/7. I lopp 6, Conrad tog ledningen från start och höll den när han efter ca 1000m fick EN galopp, i kurvan diskas han för galopp! Hur kan detta hända? Jag förstår inte, han ledde ju överlägset. Man ser ju klart och tydligt att han hade en galopp och trots det blev han diskad, Jag blir väldigt upprörd när sådant händer..

det kan vara oxå att han galoperad för långt ävem om man får en galopp… det kanske kan vara så me`?
#1 men han tog bara ett par steg, kolla själv på filmen..

Jag håller med, såg loppet, tycker det är helt sjukt !
Ibland diskar domarna inte hästar som leder och galloperar 4 ggr och ibland någon som har en galopp! Väldigt mysko, men alla gör väl mänskliga fel antar jag! Fast ibland undrar man ju :S hellre fria en fälla enligt mig..
det är inte första gången det händer. Jag har blivit diskad för en, John-Erik Jonsson med Juniflickan för en! Vet flera…
Det är dålig koll…
Vissa läser inte ens ponnyreglementet ..

va konsigt om han ställde sig på en gång

Håller nog inte med här, jag ser tre tydliga galopper även om de är korta.
jag såg oxå flera korta galopper :/…
En galopp i första sväng, en på bortre långsida och en på upploppet.
En solklar regelrätt diskning, tycker jag.
#8 Nog vet väl du att det inte går att protestera mot galopper? Uppmana inte till regelbrott. ;)
#10 percis vad jag såg oxå..

jag såg flera galopper på conrad

Vi drar ett streck och jag stänger tråden här. Enligt skrivreglerna skall inte enskilda hästar och kuskar avhandlas. Att diskutera regler och företeelser i princip är ok, men inte på ett sätt att det kan härledas till ett enskilt ekipage. Jag tycker att denna tråd är lite i gränslandet men anser ändå att vi stänger den.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag såg också tre korta galopper…på samma ställen som Hans P….Kolla själv.