Vägning Monte
Vägde in på 44 på montén på östersund för nån helg sen .
Red/rider Maracas. :)

Med vanlig utrustning (utan galoppsadel osv för att det ska bli lättare) strax över 40 men jag vet inte exakt, det brukar vara olika:)
40 :O , ni måste ju vara minimala haha :D

Jag brukat väga in på ca 60 kg med en vanlig syntetsadel. Jag rider mest min egna häst Carrabass. Iår har vi startat i två lopp och det har resulterat i två segrar.
Har inte ridit än i år. Men när jag och Monita slog svenskt rekord i volt för ston (1.50,6) vägde jag in på 61-62kg. kommer inte riktigt ihåg. Det året tog hon 6 montésegrar (tror att hon gjorde 7-8 montélopp tot.) Har testat med lättare ryttare, men de klarar inte riktigt av henne, har inte gått fortare än 1.57 då…

#3 Haha! Är bara 140cm lång så det är nog ganska långt för min längd ;)
haha okej då förstår jag :) tyckte bara det lät så jäkla lite :P

#8 oj bara 1,40 ? :O jag är ungefär 162 cm.

#9 förstår ;)
#10 aa XD Är kortväxt och 12 år iår ;)

#10 okej, nej vad sött! :D

#12 Haha tack XD

#12 ingen fara, vilken häst tävlar du ?:)

#13 Olika xD Jag tävlar mäst Dante II Men har tävlat en annan shettis och 3 andra russ :) sj??
Jag är väl lite kortväxt jag också, 1.57 (;

förra helgen när jag red i Boden slutade de med en diskning :( men jag vägde då in på 58kg och då med en vanlig sadel å en giga säkerhetsväst osv.. hehe :D

Jag är oxå kortväxt, 15 år men är bara 1.55 lång :P

#20 haha då vet jag varifrån Mawe har ärvt sin monte kunskap iaf ;) det där med att vänta lite på dom andra :P

#22 vilken tur! ;) jag får banta i sommar så jag klarar vikten. ligger lite på gränsen ;)
#23 haha lite småjobbigt ;)
#24 tackar, grattis själv :) haha ja, vi var ju liiite lika då ;)

#26 åhh man tackar :) ja lite lika iaf. fatta inte ens hur mamma kan ta fel *;o
#27 haha, jadu.. ;)

# 27 jag kände mig oxå lite smått förvirrad över vem som var vem ;) haha,

#29 haha jassså Sandra! ;)
Vägde in mig på Tingsryd på 55kg, då med mina jätte tunga skor som väger 1,2kg. -.-' Måste köpa nya. x)

när jag red muskelknutten på begsåker lite tidigare iår vägde jag in på 57.4,jag är 165 lång(;
men emelie du vägde mindre på sherdil förra gången men prima har litre mer saker sedan vet jag inte om min sadel är lättare än din

Asså, ursäkta men hur många trådar om detta finns det inte egentligen!?! De läggs ju in nya minst två ggr i veckan om endast vägning och sånt här,
gör va ni vill, självklart, men varför skapa nya tråfar om samma saker hela tiden?

jag har faktikst inte läst ngn tråd där det står hur mkt man väger med all utrusning, alla andra frågar bara hur mkt man väger själv och hur lång man är.