Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 4654 ggr
aamaandaahh
0

Vägning Monte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur mycket väger du in på i monte med all utrusning?

Skriv gärna vilken häst du brukar/har/ska tävla :) Lägg gärna upp en bild på dig när du tävlar i monte också. Skriv gärna resultat hur det gått också! :D

är bara nyfiken att veta eftersom jag själv tävlar i monte :)

eemmap
0

Vägde in på 44 på montén på östersund för nån helg sen .
Red/rider Maracas. :)

monte-alskare
0

Med vanlig utrustning (utan galoppsadel osv för att det ska bli lättare) strax över 40 men jag vet inte exakt, det brukar vara olika:)

soderbergg
0

40 :O , ni måste ju vara minimala haha :D

klant
0

Jag brukat väga in på ca 60 kg med en vanlig syntetsadel. Jag rider mest min egna häst Carrabass. Iår har vi startat i två lopp och det har resulterat i två segrar.

mallan-nog
0

Har inte ridit än i år. Men när jag och Monita slog svenskt rekord i volt för ston (1.50,6) vägde jag in på 61-62kg. kommer inte riktigt ihåg. Det året tog hon 6 montésegrar (tror att hon gjorde 7-8 montélopp tot.) Har testat med lättare ryttare, men de klarar inte riktigt av henne, har inte gått fortare än 1.57 då…

aamaandaahh
0

Vägde in sist på 55 kg på Bergsåker. Rider Fe´rgus i monte och vårat personbästa är tiden 1,54,2 och det rekordet har Gusse fortfarande.

känner mig lite tjock nu när ni andra väger under 50 med utrusning ;O

SandraErikssonn
0

#6 det är lugnt amanda jag väger mkt mer än du ;)

Vägde in mig sist på 6okg på bergsåker med Hults Defekt. Med en vanlig sadel, har beställt en riktig montè sadel. Hubbe har gått 2.15.3 i montèn och det gick han Östersund 17/5 då han kom 2a med mig :)

monte-alskare
0

#3 Haha! Är bara 140cm lång så det är nog ganska långt för min längd ;)

soderbergg
0

haha okej då förstår jag :) tyckte bara det lät så jäkla lite :P

aamaandaahh
0

#8 oj bara 1,40 ? :O jag är ungefär 162 cm.

monte-alskare
0

#9 förstår ;)

#10 aa XD Är kortväxt och 12 år iår ;)

aamaandaahh
0

#10 okej, nej vad sött! :D

monte-alskare
0

#12 Haha tack XD

aamaandaahh
0

#12 ingen fara, vilken häst tävlar du ?:)

monte-alskare
0

#13 Olika xD Jag tävlar mäst Dante II Men har tävlat en annan shettis och 3 andra russ :) sj??

eemmap
0

Jag är väl lite kortväxt jag också, 1.57 (;

BodenPerre
0

förra helgen när jag red i Boden slutade de med en diskning :( men jag vägde då in på 58kg och då med en vanlig sadel å en giga säkerhetsväst osv.. hehe :D

aamaandaahh
0

#16 hihi okej, hur gick det för dig och Maracas på Östersund? :) red där jag med! :D

monte-alskare
0

Kan väl sätta in en bild som alla andra XD Har typ bara gif. bilder när jag rider monté så det får bli en bild när jag rider dressyr på Winnica (russ) ;)

eemmap
0

#18 Det gick väl sådär, han ville helst inte springa ifrån dom andra hästarna. haha ;) Kom 4 iaf :)

SandraErikssonn
0

Jag är oxå kortväxt, 15 år men är bara 1.55 lång :P

linlan
0

#20 haha de kommer du då inte behöva vara orolig för med Fuxan (;

NatthaBlom
0

#20 haha då vet jag varifrån Mawe har ärvt sin monte kunskap iaf ;) det där med att vänta lite på dom andra :P

aamaandaahh
0

#20 haha okej, grattis! :) alla trodde iaf att du var jag på Östersund, t.o.m mamma, x) Vi hade samma likadana kläder på oss :D

aamaandaahh
0

#20 haha okej, grattis! :) alla trodde iaf att du var jag på Östersund, t.o.m mamma, x) Vi hade likadana kläder på oss :D

eemmap
0

#22 vilken tur! ;) jag får banta i sommar så jag klarar vikten. ligger lite på gränsen ;)

#23 haha lite småjobbigt ;)

#24 tackar, grattis själv :) haha ja, vi var ju liiite lika då ;)

aamaandaahh
0

#26 åhh man tackar :) ja lite lika iaf. fatta inte ens hur mamma kan ta fel *;o

eemmap
0

#27 haha, jadu.. ;)

SandraErikssonn
0

# 27 jag kände mig oxå lite smått förvirrad över vem som var vem ;) haha,

aamaandaahh
0

#29 haha jassså Sandra! ;)

Mandah
0

Vägde in mig på Tingsryd på 55kg, då med mina jätte tunga skor som väger 1,2kg. -.-' Måste köpa nya. x)

MISSY-E
0

Solvalla sist med Telis Priloma och då vägde jag 48.3 med en ponnyputta med vanliga australensiska stigbyglar.

Sherdil så vägde jag 49.2 men hadde en vanlig allround sadel

jag är 15 snart 16 år och är 155 cm lång

inte världens snyggaste bild

kimmoberg
0

när jag red muskelknutten på begsåker lite tidigare iår vägde jag in på 57.4,jag är 165 lång(;

madde89
0

men emelie du vägde mindre på  sherdil  förra gången men prima har litre mer saker sedan vet  jag  inte om  min sadel  är lättare än din

Saaandberg
0

Asså, ursäkta men hur många trådar om detta finns det inte egentligen!?! De läggs ju in nya minst två ggr i veckan om endast vägning och sånt här,

gör va ni vill, självklart, men varför skapa nya tråfar om samma saker hela tiden?

aamaandaahh
0

jag har faktikst inte läst ngn tråd där det står hur mkt man väger med all utrusning, alla andra frågar bara hur mkt man väger själv och hur lång man är.