Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 3541 ggr
Ernst-Romeo
0

Vem har avkommor efter Ernst Romeo

Vi är nyfikna på var Romeos barn har hamnat och hur dom är och hur dom ser ut.

Kristina-
0

Har ingen efter Ernst Romeo, men skulle gärna använda honom till något av mina ston i framtiden.

Mille
0

Vi lånar Sävrarps SMS som är e. Romeo. Hon är väldigt pigg och framåt, ibland lite väl het, travsäker och har lätt för att lära. Gjorde en 5-6 starter under -08 och placerade sig 1-2-0 och sen nån 4:eplac också och fick rekordet 2.36. Hon tränar betydligt bättre så det ska bli kul att se hur hon går -09 när hon har fått ur sig lite av unghästosäkerheten.

ebba93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en häst som jag tränar och tävla som är efter Erns romio. och jag haar startat henne 2 gånger och vunnit två gånger med henne:D och hennes mamma är samma som tysonII               ROMETTE NICK            FOTO:FOTO-MIKE

Millaaann
0

Jag har en 5åring efter Ernst Romeo vid namn Nicke II, han har ett rekord på 2.12,3v, gick 2.12,6a i 4e starten (gjort 8 starter, 3 segrar)

Han är världens snällaste, pigg och framåt och helt enkelt underbar :)

LindaBlomberg
0

Står ett sto efter Ernst Romeo vid en uppfödare jag känner (på Gotland) hon är föressten lillasyster till kriteriedeltagaren Aktiv (rek 2.07).

Ernst-Romeo
0

#2 Vad roligt att hon har kommit igång och placerat sig så bra. Hur länge har u haft henne? Hoppas få se er på banorna nästa sässong.

#3 Kul att hon kom igång igen hon hade ju ett ganska långt uppehåll. Lycka till och hoppas nästa år blir lika lyckosamt.

#4 Vi såg er på Gotland och det har ju gått jättebra för er. Kommer ni att fortsätta tävla honom nästa år också?

#5 Hur gammal är hon? Tror du att hon kommer ut på banorna ?

Det är ju ganska många treåringar till nästa år, det skulle vara trevligt att få veta lite om dom.

LinnJ
0

Pamella är en tvååring som e. Romeo och u. Pepsi II. Hon kommer troligtvis starta nästa år om allt går som det ska. Jag har inte henne själv utan det är en tjej som lånar henne och skall tävla. Hon kommer då starta på Visby travet.

Ylva_87
0

Står i samma stall som dom som har Romans E: Ernst Romeo U: Rip Regona. Jätte fin häst med rekord på 2.07 just nu, men kapacitet för bra mycket mer! Född 06.

palomia
0

#8 Nä Ylva nu måste du vara trött ?! Romans är född -04 om inte Regona fick tvillingar -06 och att man börjat starta med 1-åringar i ponnytrav Flört.

Mattinata -04 u.Matine' är såld till Norrbottens travskola.

Ylva_87
0

haha ja det är klart det är jag som är trött.
04 ska det så klart vara :P

LindaBlomberg
0

#6 troligtvis inte, har för mig att hons ka åka till gbg som ridponny till hennes barn barn eller om hon ska gå kvar och bli avelssto..

Millaaann
0

#6 Han kommer fortsätta starta nästa år, tyvärr fick vi ställa av honom redan i september pga att han rullade in i en ellina  i hagen och fick sy sju stygn på ena bakbenet, men nu är han pigg och frisk,  han längtar tills han får komma ut o springa igen. :)

Mille
0

#6 Vi fick hem henne i våras och tanken är att vi ska starta henne ett år till iallafall. Hon är ju inte direkt travtränad för tävling tidigare så jag tycker att hon fattade allting väldigt snabbt. Nästa år lär gå bättre då vi kan komma igång med träningen lite tidigare :D

Ernst-Romeo
0

#12 Det förklarar varför vi inte sett honom under hösten. Hade han sån tur att inga senor blev skadade? Elrep har sina sidor… Vi har också haft hästar som trasslat in sig. Det såg ut som att han har mycket kvar att visa, och ni är ju bra både på att träna och tävla så vi håller alla tummar.

#13 Det var bra gjort att få igång henne så snabbt. Kan ni träna även på vintern?

#7 Det ska bli riktigt spännande att se hur det går med Pamella. Det är inte så många avkommor som kommit ut som 3-åringar av någon anledning. Om hon är kvar på Visbybanan till sommaren ses vi nog till Dubbeltravet.Cool

AK47Kalashnikov
0

Kastar in en bild på grannens avkomma e. Ernst Romeo, det här är f.ö. samma ponny som Linda (#5) nämnt.

Det här är ett väldigt fint sto av det mindre slaget, bilden gör henne tyvärr inte riktigt rättvisa..!

ebba93
0

#6 ja hon har ju haft så mycket problem.hon har ju haft laser,och massa behandligar men nu är hon på tå i gen men hon hadde rymt till ett par hingstar när inte jag hadde henne, så kollade vi henne för några veckor sedan om hon skulle vara dräktig och hon var dräcktig men inte med ett russTystmen i går fick hon ur sig de och det var litte äkligt för hon hadde haft den i 5 månader, så det var som hen häst som kom ut den var lika stor som en hund tax typ men nu mår hon bra igen och så vi tar nya tag nästa årFlört jag tävlade ju henne 2 gånger och det gick ju bra det slutade med 2 vinsterSkrattande

Millaaann
0

#14 Ja, som tur väl var vart det inga senor som gick av. Jag tror att han kan ge mycket mer än vad han har visat hittills,  varje gång vi har vatt på banan med honom och tränat har han gått under sitt rekord.  Jag hoppas på denne herre 2009, då får ni se mer av honom, det vill jag lova! :)

Ernst-Romeo
0

#8 Vet du hur det går för Romans? Kommer hon att tävlas nästa år?

#16 Vilken otur att hon blev tjuvbetäckt…låter som en otrevlig upplevelse att se henne föda en halvfärdig fölungeRynkar på näsan. Hon får väl hämta sig lite nu efter det innan det är dax att jobba igen. Varför all behandling? Har sett på bild att du använder en hel del skydd när du kör…hur är hon att köra?

#17 Låter jätteroligt att du satsar så mycket på Nicke.

Vi vet också att Jarmo är såld till Finland, synd att inte få se honom här mer, men han har fått ett bra hem berättade Madde Melander och det är ju det viktigaste.

Mattinata tror jag vann en klubbtävling uppe i Norrland, hoppas hon trivs på travskolan. Soli finns också på travskola på Gotland och det verkar funka bra.

Ylva_87
0

#18 Romans skall starta nästa år. :)

smurfisen
0

#16 är detta inrapporterat till SPTF?

Ernst-Romeo
0

#20 Man får tävla ett sto som är dräktig till 120:e dräktighetsdagen enligt paragraf 18 i tävlingsreglementet, det är ju många fina tävlingsston som startat när de varit betäckta.

Mille
0

#20 var hon i 5:e månaden nu så måste hon ha blivit betäckt i juni. Du får väl tävla till 120:e dräktighetsdagen om jag inte minns fel vilket är 4 månader alltså kunde hon tävla till oktober utan problem.

Om jag har räknat rätt på tiden då.

smurfisen
0

ok fattade det som om hon var i 5 månaden för ngr veckor sen då de kollade henne..

Ernst-Romeo
0

Att vara i 5:e månaden innebär ju att 4 månader har gått och sista start var ju 18 oktober så det lär ju vara  ok.

smurfisen
0

oright men då är det ju lugntSkrattande

Hannna
0

#18 Vad jag kan se på bilden som Ebba bifogat har hästen inte ett enda skydd på benen :)

Ernst-Romeo
0

Det var jag som sett fel hon har nog bara Murphi bländareSkrattande

ebba93
0

#18 om du menar skydd på bena?? så har jag inga skydd på hennes ben. hon är underbar och köra så mycket energi och hon bara springer:D det är bara och holla i;)det var när jag fick henne allt va bara fel, hon har haft så mycket behandligar för att hella hon va sne alla kotor sat fel och allt va bara en röra risgryns gröt.

foto: foto-mike

ebba93
0

bilden

Wahlberg
0

Som sagt, in gamla Jarmo är såld till en underbar travfamilj i Finland. Han måste väl vara den snabbaste efter Romeo va?! Var väl något oinspirerad i långsamkörning, men han förstod när det gällde. Ruskigt kaxig häst i hagen men världens goaste ponny att ha å gör med!

Jennie_A
0

#30 Varför ska man ta i när man inte behöver ;o) Huvudsaken de springer när det väl gäller

Ernst-Romeo
0

#28 Vad skönt att ni har fått rätta till ryggen på henne. Det är vanligare än man tror med sneda ryggar och kors på russen och vem vill springa om det gör ont?Skrikandes Vill man att hästen ska prestera sitt bästa får man vara lika noga med dem som man är med stora travare även om det kostar.

Det låter som hon har en underbar inställning till att jobba det är bara att gratuleraGlad vi håller alla tummar. Det är jätteroligt att ni sätter in bilder- får vi spara dem?

#30 Ja Jarmo är den snabbaste hitills- ni var fatastiska på Derbyt!! Det var väl den hårdaste konkurensen hitills. Vem trodde att man kunde bli oplacerad när hästen springer under 2 min?

-O jag håller med #31 det är väl klokt att spara kraftera tills de behövs på riktigt.

ebba93
0

#32 jag hon är så rolig att köra det är som att köra ett varmblod ;)

Ernst-Romeo
0

# 33 låter fantastiskt- tröttnar du på henne måste du säga till ossFlört

carolinejoh
0

Jag har en avkomma e. Ernst Romeo. Ett sto. född. 03 som heter Rosilja.

Hon är ett riktigt humörssto med stor kapacitet. Alltid pigg och framåt.

Tyvärr har hon inte startat så mycket som vi velat pga snett bäckenben. Men nu är hon på bättringsvägen och vi hoppas att hon kan göra fler starter nästa år. Glad

ebba93
0

det går inte att trötna på en son fantastisk häst:D

Ernst-Romeo
0

#35 Vad skönt att hon är bättre. Många russ får ont o spänningar i rygg o kors. Det är bra att kolla upp dem mellan varven. Romeo är mycket känslig och kan bli väldigt tjurig om han har ont nånstans. Därför kommer vi inte att betäcka något nästa år som det ser ut nu utan försöka tävla lite med honom. Lycka till nästa säsong- vi kanskeGlad ses på nån bana.

johanna9
0

vi väntar på ett föl efter honom.. Mamman är Carmas Aloevera. E:vagotte.. :) hon fick en bebis i somras men den dog:(

ebba93
0

#37 låter precis likadant när romette har ont blir hon jätte arg!!!

Ernst-Romeo
0

#38 Nu hoppas vi att det blir ett lika vackert stoföl som förra gången. kommer ni att sälja det eller tävla det- jag tror att det kan bli en riktigt bra ponny - en bra härstamningGlad skickar bild- de gillade varandra!

rebeccajansson
0

Min syster lånar Romeosonen Borgh av uppfödaren. Tycker själv att han är en Romeokopia.

Han är en brun stor valack u. Nystan 3808 ue. Kanel 442.

Debuterar iår som treåring. En kanonfin häst som gillar att arbeta.

#40 du får gärna behålla bilden om du vill. Kan vara kul till bildsamlingen.

Ernst-Romeo
0

#41 Roligt att höra att ni planerar komma till start i år.

Håller med om att han är anska lik pappa.  Lycka till med tävlingarna vi kommer att följa hans framfart på banorna. Vilken är er hemmabana?

rebeccajansson
0

Här kommer en huvudbild. Tycker verkligen att han är lik Romeo här….

Hemmabana är Visby, han är stor oxå 128 och han är bara tre år.

savrarpstuteri
0

En bild på Sävrarp´s SMS då hon är tre år.
På sommarpremieringen fick hon 8-7-8-8-8=39p!

rebeccajansson
0

#44 det var en rejäl dam dedär…Hur hög är hon?

savrarpstuteri
0

# 45 jag sålde henne som 3åring o minns inte exakta mankhöjden Skäms men den var 126 - 128cm ungefär. Vi får vänta på att hennes nuvarande matte Camilla Karlsson kommer hem ifrån ovpt:s ponnytravläger så har hon de extakta måtten sen SMS:s sista mätning.

Mille
0

Hon blev 127,0 i år som 6-åring och är dessutom ganska grovt byggd, så hon känns riktigt stor.

På bilden ser ni SMS och hennes lillebror Danne som kör årets första snabbjobb på vaggeryds travbana.

rebeccajansson
0

Ny bild på Borgh som är inkvalad på 2.43,7. Har hittils gjort en start men blev diskad. Kommer att starta igen under Visby dubbeltrav tror jag.

madde89
0

Romett  Nick kommer nog bli  hur bra som hellst ebba  hon har super talang så  kanske en kanditat till  Guldstoet om några år. ! 

dessutom är hon skit snygg Glad

fortsätt ebba med henne  super bra ponny 

lycka till  fram över 

hälsa till  ziippe från  mig

Ernst-Romeo
0

Ebba o Romette är verkligen jätteduktiga båda två och Pappa är SÅÅÅ stolt.

Vi tycker att det är så roligt att läsa om och se när barnen är ute o tävlar och jag ska lägga in fler bilder på er på Hemsidan