Färjestad 9/7
Nu finns startlistor och information på www.vpts.se
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Ett lopp som hadde passat vår perfekt om det inte hade varit tidsbegränsning. Synd.
Lycka till alla andra.

Jättefint och jämt lopp tycker jag!

Inför Färjestad den 9/8 tänkte jag delge lite funderingar kring loppet.
För att börja från början, Min Ty såg riktigt fin ut i Arvika senast, vek tyvärr ner sig lite när det blev riktigt hett i målstriden(fyra hästar innom 7 tiondelar varav tre innom 3 tiondelar). Men nytt rekord blev det och förutsättningar för att gå ännu fortare finns deffinitivt.
Så Charmig JSA gör årsdebut och bör ha mognat en hel del sedan treårs säsongen. Han måste nog leva upp till tiden från Kriteriet förra året för att ha något med segerstriden att gör. Har han tagit vinter och vårträningen bra så bör det inte vara några problem.
Björksta Delit Tyvärr är väll väderprognosen mot Delit denna gång. Han går som bäst när andra hästar försmäktar i hettan. Men osvuret är bäst, jag vet att det finns mycket kapacitet i denna häst när allt stämmer.
Ola gör aldrig ett dåligt lopp. Han har inte startat på 2 månader och om Matilda gjort som hon brukar kommer det en slagkraftig Ola till start som säkerligen kommer ha med slutstriden att göra. Ola är deffinitivt en av mina favoriter i detta lopp.
Romans imponerade inte, trots vinst, på Eskilstunas dubbeltrav. Det krävs nog betydligt mer för att vara med i toppen idag.Denna Ernst Romeo son kan betydligt mer och det får han nog visa idag.
Tackla har inte riktigt hittat formen ännu i år. Skall hon kunna utmana sina konkurenter i detta lopp krävs nog en rekordsänkning eller åtminstone ett årsbästa.
Tejas Zorrina Pi tappade nedre kroken på förbygeln i senaste loppet och galoperade därmed bort sig. Det visade sig även att hon fått skavsår av gjorden vilket inneburit lågintensiv träning med loksela sedan dess. Ett frågetecken för formen får man ju säga men står hon på benen kan hon bli farlig.
Puma, som precis som Ola och Zorre är efter Junisorken, har varit väldigt jämn på sina tider i år. I detta lopp har hon dock 120 resp 100 meters tillägg på sina halvsyskon vilket borde vara en omöjlighet då dom i princip har samma rekord. Borde vara en lite för tuff utmaning för henne, men osvuret är bäst.
Mitt tipps: Ola, Min Ty, Tejas Zorrina Pi
Håller tummarna för att det ska bli ett lika spännande lopp som det blev i Arvika sist.
Jerker Klang,

Lycka till i morgon alla tävlande och välkommen till Färjestad….
Jerker Klang,

Bästa Min Ty vann iaf =) GRAATTTIIIS BÄÄÄJJB!!

Grattis !!
Fullständigt resultat??

1 Min Ty 2.10,1*
2 Ola 2.09,2
3 Så Charmig JSA 2.12,1*
4 Puma 2.06,9 *
5 Tejas Zorrina Pi 2.15,4
0 Tackla 2.15,7
0 Björksta Delit 2.17,5
d Romans
Banan bedömdes som något tung, 1 sekund.
Jerker Klang,

Stort grattis till Anna-Ida och Min Ty, hon såg väldigt fin ut idag.
Jerker Klang,
GRATTIS ANNA-IDA :)

Tack!:)
Hon var riktigt fin idag… Idag var allt som de skulle!;)

Grattis till vinsten :D

Nån som og kort?

#12 Hmm joo, men det regnade så in i ….. så det blev bara skit…..
Jerker Klang,
grattis till segaren och till er andra med

Grattis!