Tippa Jägersro Fredagen den 10/7
Här är listorna (ej kanal75)
http://www.montetravsport.se/ponnytrav/startlista/090710_J_banprog_russ_01.pdf
Tycker det är dags för tippning ;)
Lopp 1: Allgunnens Anny
Lopp 2: Morfeus Dar
Lopp 3: Egen häst (Roshems Melinda)
Lopp 4: Zhakira Zovijde
Lopp 5: Allgunnens Ösa
Lopp 6: Katla
Lopp 7: Pomona
Lopp 8: Ljungens Copiad
Lopp 9: Allgunnens Anny
Lopp 10: Marlon S
Lopp 11: GransjönsKrullidull
Lopp 12: Pilgrim ;)
Lopp 13: Emmeros Diva
Lopp 14: Dolk II
Där är fel i listorna.. där e hästar som är feldistansade blandannat i lopp 12..

#2 stämmer, det ser inte riktigt rätt ut…

Nä, där blir nog en lite städning innan de officiella kommer ut. Inte lönt att tippa innan dess.

Listorna finns nu på SPTF.

Jag tycker fortfarande att några hästar står fel distanserade trots att listorna nu är offentliga!? Eller är det jag som tittar mig blind?
ja, dom ser likadana ut!?

Jag tror inte de ändrar listorna nu, utan då styks hästarna istället, tror jag, för så har de gjort med mig när jag stått fel.

Men jag tippar Fredag nu.
Lopp 1: Titti Mo
Lopp 2: Ljungens Pärla
Lopp 3: Roshems Melinda ;)
Lopp 4: Zhakira Zojvide
Lopp 5: Allgunnens Ösa
Lopp 6: Ekslätts Promise Me
Lopp 7: Emmeros Diva
Lopp 8: Kålmans Smurfen, men hoppas på Ljungens Copiad :D
Lopp 9: Ekstrands Under
Lopp 10: Slättans Tinny
Lopp 11: Gransjönskrusidull
Lopp 12: Rezeda Ernst
Lopp 13: Harmoni
Lopp 14: Allgunnens Yra

#2 Det är inga fel i lopp 12 vad jag kan se iaf… Det som kan vara är att ingen hamnar på start och därför flyttas volterna fram ett "snäpp".

#10 Nä det har du rätt i.
Jah och pappa räkna, alla hästar står rätt i loppet. Vem skulle det vara fel på ?

Om jag inte har räknat helt galet så står Ljungens Pirat fel till i lopp 12… Skulle startat på 1660 istället för på 1640… Rätta mig om jag har fel :)

#13 Men där är ingen som står på start så därför är de 3 första hästarna i loppet framflyttade till 1640.
men han har ju rek 2.14.5 och startar med häst som har 2.15.9….så om man räknar på det så ska han ändå stå på 1660

#14 nej jag vet men jag räknade på att den skulle starta på 1660 ändå även om de startar en volt fram…

Han har väl 2.14,6?

Räkna igen så får ni se att han står där han ska stå!

#14 fast det kan stämma… har nog krånglat ihop det eftersom de startar en volt fram…
ja jag räknade på 2.14.5 så en tiondel gör alltså 20 meter

När börjar tävlingarna??:S
#21 Har för mig att det var kl. 17.00 :)
Putt, ingen som ska tippa mer än jag och natta ?
#19 jag kan hålla med dig. 1669 har ljungens pirat och 1670 har O`fritz då måste de väl stå på samma volt??Eller e jag helt fel ute 
#24 O´fritz åker precis bak 20 m..Pirat står alltså väldigt bra till på sin volt medan O´fritz står sämre till i sin…
Okej.Då blir d till å gasa riktigt i d loppet.

Här kommer min tippning.
Lopp 1: Allgunnens Annie - Titti Mo - Magic
Kommentar: Kevin Elofsson sitter kanske på leken som det heter inom kortspel. Allgunnens Annie har säkert lite sparat. Men detta är en final med våra främsta Shettiskuskar och jag tror inte det blir en billig seger. Titti Mo är en fin häst och jag tror säkert hon kan vara med och slåss om detta bara hon inte hamnar i trafikproblem. Kevin ska inte känna sig säker heller för 20 meter bakom står uttagningsloppens drottning Isabella Sjöberg och vore det inte en sensation om hon fick gå obesegrad ur denna cup? Flera hästar hålla koll på är såklart Boyson II som började året fenomenalt. Emmeros Fantasia som dock haft det lite tufft på slutet.
Lopp 2: Har egen häst
Kommentar: Engelbrekt är i toppform. Ljugens Pärla vill under 2.00,0. Kul lopp
Lopp 3: Nemela - Allgunnens Axa - Linnest. Hipphipp
Kommentar: Jag tror att Nemela och Allgunnens Axa kommer spora varandra fram åt. På start står Hipphipp och Lova perfekt men går dom inte sina rekord eller sänker är det svårt att hålla de snabbare hästarna bakom sig.
Lopp 4: Här startar våran lilla Zhaki så jag tippar inte
Kommentar: Fördelen med kvällstrav är skuggorna som försvinner
Lopp 5: Allgunnens Ösa - Månstorps Joker - Sabina II
Kommentar: Vi har besök från Stockholm vilket är mycket kul! Jag tror dock att vi får se Allgunnens Ösa fortsätta att vinna. 27 starter och 20 segrar ja jag säger bara I rest my case! Men Månstorps Joker är en bra häst och ska inte räknas bort. Kan mycket väl sätta käppar i hjulen för Kevins vinstmaskin. Sabina II är också bra och får dessutom kämpa med Månstorps Joker från början vilket kan sätta upp tempot.
Lopp 6: Zeus - Jösta - Katla
Kommentar: Final igen och nu för Kat B. Vilket lopp! Kalmarpågen Per Bondesson har det bra på 40 meters tillägg. Om dom får Zeus i form kan det börja blixtra. Men Jösta och Mathias Sjöberg smällde till i uttagningen och vann på Jägersro. Uppenbart är Jösta bra när det gäller. Katla är en fantom som dock klantar till det för sig! Men går hon är hon en fantastisk häst! Nathalie vill nog bra gärna inte vara sämre än lillebror som har en bra vinstchans! Troja är också bra och hon står på start. Tilda Sånätt och Cecilia Ivarsson är den jag personligen hejar på! Hon visade ingen pardon och vann på Tomelilla mot värsta tänkbara motstånd. Vi har också en revanschsugen(?) Malin E Lundberg men Ekslätts Promise Me som inte har gett slaget besegrat och varfrör skulle dom det föressten. Om jag skulle spela skulle jag strecka 70% av fältet! Ja Roman är också att räkna med och .. … .
Lopp 7: Pomona - Allgunnens Ösa - Allgunnen Ädla
Kommentar: Jag vet inte om det någonsin skett innan men jag ger Stuteri Farmen en god chans att vinna en trippel på fredag.
Lopp 8: Smurre ska ut så tippningen får vara utan lopp 8.
Kommentar: Klantskallen Smurfen tappade en sko i går. Marquis har en gås oplockad med Smurfen sedan debuten. Ljugens Copiad har 3 raka!
Lopp 9: Boyson II - Allgunnens Annie - Erikas Sip of bunna
Kommentar: Boyson II har mött svårt motstånd och härdats. Jag tror han har en god chans här. Allgunnens Anny är en duktig häst. Kevin är en duktig kusk. Erikas Sip of Bunna. Har haft ett hårt år. Troligen kan hon göra bra ifrån sig i derbyt i år men även här ser det inte beckmörk ut. Nä jag tror hon kommer starkt!
Lopp10: Slättans Tinny - Engelbrekt- Ribella II
Kommentar: Ett hårt "Silverdivisions" lopp med några av dom bästa! Jag tippar Kriterievinnaren Slättas Tinny som vinnare och formstarke Engelbrekt som tvåa. Ribella II har gått bra i år så jag tror hon blir trea.
Lopp 11: Gransjönskrusidull - Åkareg. Finezze - Stjärn Madicken
Kommentar: Vilket roligt namn! Ja nu tror jag att hon vinner pga sin kvaltid och inte namnet men ändå. Finnezze har haft det tufft men nu borde det räcka till andraplatsen. Och Stjärn Madicken borde också kunna slåss om placeringarna.
Lopp 12: Ljugen Pirat - Rezeda Ernst - Ljungens Tindra
Kommentar: Har gått fort på Tomelilla och då borde det lossna på Jägersro snart. Dessutom har Sanna Langmarker och hennes springare fått ett bra framspår.
Rezeda Ernst är en Kanon! 6 raka säger en hel del. Men står hon inte lite väl långt bak denna gång? Ljungens Tindra står också ganska bra inne i detta lopp.
Lopp 13: Juventus II - Emmeros Eros - Harmoni
Kommentar: Jag beklagade mig om bristen på Shettismontéhästar få ett tag sedan. Och Nu verkar det som flera har vaknat. Johan Håkansson som är sponsor ville speciellt att han lopp skulle vara för Shettismonté som vi annars haft lite brist på. Kul men en hängiven sponsor! Jag tror Juventus vinner eftersom det är han som vinner mest på Intervallen. Kajsa Lindsjö och Emmeros Eros vinner också en del på intervallen så jag skulle tro dom är med ock slåss om det. Jag vet inte mycket om Stuteri Las häst, Harmoni men rekordet och raden borgar för en bra insats.
Lopp 14: Ture II - Skräcken - Pannkakan
Kommentar: Den stora frågan är om Skräcken håller sig på fötterna. Gör han har han en bra chans. Linda Kvant är tillbaka i montén efter att Carrabas blev skadad. Denna gången på Ture II. Pannkakan kan nog tjäna en hel del på intervallen.
Kommentarer: På förhand ser det riktigt bra ut men mycket hästar och jag önskar alla lycka till och nu ska vi se till att ha kul tillsammans!
#27 Eeeeeh Marcus…….när går solen ner idag då???

lopp 1: Alg. Yellow - Allg. Anny - Magic
lopp 2:Morfeus Dar - Dolk II - Astrid II
lopp 3: Roshems Melinda - Nemela - Allg. Axa
lopp 4: Zhakira Zojvide - Ripadals Dennis - Legoo
lopp 5: Allg. ösa - Måntorps Joker - Sabina III
lopp 6: Katla - Ekslätts Promise Me - Hedda Flygare
lopp 7: Allg. Ösa - Allg. Ädla - Pomona
lopp 8: Kålmans Smurfen - Marquis Leaf - Ängdalas Calippo
lopp 9: hoppas Erikas Sip of Bunna
lopp 10: Engelbrekt - Marlon S - Slättans Tinny
lopp 11: Stjärn Madicken - Lincon - Åkareg. Finezze
lopp 12: Hoppas på Åliva
lopp 13:Harmoni - Allg. Axa - Ekstrandas Under
lopp 14: hoppas på Dolk

Lopp 1;
Titti Mo-Hippotekets Filofax-Allgunnens Anny
Lopp 2
Morfeus Dar-Engelbrekt-Jana Skott
Lopp 3;
Emmeros Alexander-Rosehems Melinda-Nemela
Lopp 4;
Mazarin VJ-Nicola-Legoo
Lopp 5;
Månstorps Joker-Sabina II-Allgunnens Ösa
Lopp 6
Roman-Ekslätts Promise Me-Jösta
Lopp 7
Emmeros Fantasia-Emmeros Diva-Allgunnens Ädla
Lopp 8
Kålmans Smurfen-Marquis Leaf-Ljungens Copiad
Lopp 9
Ekstrands Under-Ekslätts Spirituell-Allgunnens Anny
Lopp 10
Slättans Tinny-Engelbrekt-Allgunnens Yra
Lopp 11
Gransjöns Krusidull-Ekstarnds Tingiling-Nopal
Lopp 12
Rezeda Ernst- Ljungens Pirat-Ljungens Tindra
Lopp 13
Ekstrands Under-Emmeros Diva-Harmoni
Lopp 14
Allgunnens Yra-Ture II-Skräcken
Lycka till alla tävlande håller en tumme för Samantha som hade lite otur senast …
Tar lördagen senare..
Lopp 1: Allgunnens Anny
Lopp 2: Morfeus Dar
Lopp 3: Emmeros Alexander
Lopp 4: Egen häst där.
Lopp 5: Allgunnens ösa
Lopp 6: Ekslätts Promise Me
Lopp 8: Kålmans Smurfen el Ljungens copiad
Lopp 9: Allgunnens Anny
Lopp 10: Marlon S
Lopp 11:Gransjönskrusidull
Lopp 12: Ljungens Pirat
Lopp 13: Allgunnens Axa (för att simon e så söt, hahaha )Svårt att veta vem som e bäst i monte.
Lopp 14:Ture II samma här:P

- Här kommer Unos Super Tips
Lopp1. 3.Allgunngens Anny 5. Magic 6. Ernst Yrrol
Lopp2. 1. Dolk II 6. Morfeus Dar 12. Engelbrekt
Lopp3. 3.Linnest. HippHipp 11. Allgunngens Axa 7. Roshems Mellinda
Lopp4. 6.Zhakira Zojvide ( Gasen i Botten Martina) 7. Legoo 9. Nicola (heja Bea)
Lopp5. 10. Allgunnens Ösa 8. Månstorps Joker 1. Mimas Disney
Lopp6. 10. Ekslätts Promise Me 5. Zeus 4. Bonzo III
Lopp 7. 1. Pomona 2. Allgunnens Ösa 5. Emmeros Fantasia
Lopp8. 2.Ljungens Copiad 5. Kålmans Smurfen 6. Ängdalas Glass förlåt! Calippo
Lopp9. 10. Allgunnens Anny 13. Ekslätts Spirutuell 3. Dalsgårds Kalypso
Lopp10. 7. Engelbrekt 12. Muskot (min äpple kompis)
1. Racerbilen Marlon S.
Lopp 11. 8.Bokhaga Humla 6. Ekstrands Tingeling (sången?)
1. Gransjönskrusidull
Lopp 12. 6. Ljungens Tindra 12. Rezeda Ernst 3. Bonzo III
Lopp 13. 1. Allgunngens Axa 7. Juventus II 6. Emmeros Diva
Lopp 14. 4.Ture II 2. Skräcken 6. Pannkakan
Det var allt….Puh.
Lycka till Alla som skall köra o springa det sista var till hästarna …
#31 Tack så mkt! :P

Lopp 1: egen häst, tippar ej
Lopp 2: egen häst, tippar ej
Lopp 3: Emeros Alexander
Lopp 4: Zhakira Zojvide el. Legoo
Lopp 5: Allgunnens Ösa el. Månstorps Joker
Lopp 6: Ekslätts Promise me
Lopp 8: Ljungens Copiad el. Kålmans Smurfen
Lopp 9: egen häst, tippar ej
Lopp 10: RibellaII el. Marlon S
Lopp 11: Gransjöskrusidull
Lopp 12: Jana Skott
Lopp 13: Juventus II
Lopp 14: Pannkakan el. Dolk II

tack för alla förtroende :D de behövs verkligen!
Kan man skriva in sig efter första start eller där är inget folk i inskrivningen då??

#37 Då får du nog ha ringt in innan, för det brukar ju vara inskrivning senast en timme innan löpen börjar. Inskrivningspersonalen tenderar till att försvinna sen, de är ju inte där hela dagen.
Lycka till allihopa och så hoppas vi på fint väder! :)
Här är min tippning till fredagens lopp.Inte helt lätt men jag har gjort ett försök 
1. Titti mo
2. Engelbrekt
3. Roshems melinda
4. Zhakira zojvide
5. Allgunnens ösa
6. ingen tippning har egen häst
7. Pomona
8. Kålmans smurfen
9. Dalgårds kalypso
10. Marlon s
11. Gransjönskrusidull
12. ingen tippning har egen häst
13. Emmeros diva
14. Skräcken
#38 okej men då vet jag d.

Är det någon som ska fota på fredagen och söndagen får ni gärna fota
fre lopp 1 häst 2 Gyllebosl Hampus lopp 3 häst 2 Lova och lopp 9 häst 9 Gyllebosl Hampus
sön lopp 6 häst 1 Gyllebosl Hampus lopp 10 häst 3 Carna och lopp 12 häst 2 Gyllebosl Hampus 

några bilder på ribella juventus eller rocky