Solänget
ska solänget STÄNGA!
Alla typ säger det för dem har måste ta bort sina V-75 så dem for bara ha det varanar år……. ska ponnytravklubben stänga också????????!!!!!!!!!! 
Det har jag inte hör nått om
Vad jag vet ska inte Solänget läggas ner, de har fått skära ner otroligt många tävlingsdagar och som du skriver har vi bara v75 vartannat år from 2010..
Men det är många som vill att banan ska leva vidare och det tror jag också men det kommer vara kämpigt men än så länge lever vi. Men som många vet så lever många "småbanor" på att få köra v75.
Styrelsen på Solänget har avgått och det är pgr av att i stadgarna står det att man ska "sköta detta på proffesionell nivå" vilket de anser att man inte kan med så få travtillfällen och v75 vartannat år.
Men Ponnytravklubben har det aldrig varit tal om att den skall läggas ner :)
Synd att de få skära ner på tävlingarna :( Speciellt då mina hästar gillar solänget och bruka gå bra där :/ .
Förstår inte att de skärar ner på v 75 dagarna och så, jag tycker att alla banner borde ha rätt till minst en v75 och v65 dag om året.
STC säger att v65 är minst lika bra som v75.. men det tycker inte vi drar in lika mycket pengar till banan.
sen är det ingen bana som drabbats så hårt som solänget när det gäller att tappa travdagar.. :/ mina egna hästar går skit på solänget:P men för det så är de ju kul att kunna se trav i ens egen stad och på sin egna bana ;D
dannero måste oxå ha vartannat år v75 tror jag
Dannero och solänget delar på EN V75 dag .. DVS de kör vartannat år.
I dag är Solänget en bana utan ledning. Efter det att banans styrelse avgått i protest letar man nu efter en ny styrelse.- Inom ett par veckor borde det här vara löst, säger Solängets travbanechef Ivan Hellström till travnet.se
Det var den 3 juli som hela Solängets dåvarande styrelse gjorde allvar av sina hot att avgå om STC:s beslut om färre travdagar 2010 stod kvar. Därefter har Örnsköldsviksbanan stått helt utan ledning.
**Ska kalla till en stämma
**- Styrelsen fattade beslutet att avgå på fredagen och redan på måndagen efteråt fick valberedningen i uppdrag att försöka hitta en ny och ska kalla till en styrelsestämma där man ska besluta om en ny styrelse. Jag skulle tro att de bestämmer ett datum för stämman så fort man har presterat något, inom den närmaste veckan.
Under tiden går arbetet på Solänget vidare utan någon styrelse. Om några viktigare beslut skulle behövas fattas de närmaste veckorna - finns det ingen som kan fatta dem.
- Som travbanechef så får inte jag fatta några sådana beslut men den sportsliga biten men anmälningar och tävlingar fortsätter som vanligt.
**Snart ny styrelse
**Travbanechef Ivan Hellström tror att Solänget har tillsatt en ny styrelse inom en snar framtid.
- Jag hoppas det så att vi kan fortsätta med vårt arbete. Inom cirka tre veckor tycker jag att det här borde vara löst. Sedan om den nya styrelsen innehåller samma personer, en del av dem eller blir en helt ny är väldigt svårt att säga idag.
**Inte ett klokt beslut
**Solängets styrelses avgång har sin bakgrund i att STC tog beslutet att banan mister sex tävlingsdagar till nästa år och blir av med sin årliga V75-dag.
Travspelens flaggskepp ska numera bara arrangeras vartannat år på Solänget.
- Vi har andra förutsättningar nu. Jag hoppas på att vi skulle kunna ha ett tjugotal tävlingsdagar och att vi hade haft kvar V75 varje år. Jag tycker att småbanorna som kan arrangera V75 också ska få göra det. För mig är det en bakvänd väg att gå med att flytta från småbanorna till de stora, det är inte ett klokt beslut; jag tror att det är en förutsättning för att bredden på travet ska hållas vid liv.
(Hämtat från travnet.se skrivet av Daniel Olson).