Startlistor, Kalmar 17 och 19/7?
Hej! någon som har tillgång till kanal 75 och kan lägga ut startlistorna till dubbeltravet i kalmar? 
Tror dom tidigast kommer ikväll eftersom det är många lopp dom ska fixa till och många anmälningar, men hoppas dom kommer tidigare.. :)

dom har kommit! :) ---> första dagen

… och andra :)

Gud vad roligt med så mycket häst!!

#4 ja verkligen! det kommer nog att bli väldigt roliga lopp :)
ÄNTLIGEN!! :)
Dom var efterlängtade vill jag lova. ;)
Roligt med så mycket häst i loppen. :D
Kollade precis på fredagens listor och såg att i lopp 13 där kusk ej får ha segrat under 2009, finns en kusk som segrade i montén igår på Jägersro….

#7 jag antar att det är för att när anmälan skickades in så hade kusken då inte segrat med någon häst. Det blir ju som när man startar med en häst i två lopp under samma dag. Om den i andra loppet är anmäld till en propp där hästen inte får ha segrat någon gång, men vinner det första loppet den är med i, så får den ju ändå starta i det andra loppet.
Oj, haha, vad komplicerat det blev! x)
#8 men anmälan gick ju ut efter att kusken/ryttaren vunnit!

#9 jo, visserligen gick anmälningstiden ut då, men jag antar att de redan anmält hästen. Så, när hästen och kusken anmäldes hade kusken inte vunnit något lopp. Annars har SPTF gjort fel.
#10 Jaha okej! Då vet jag det till nästa gång! =)
Men det måste ju vara Jägersro som inte matat in resultat i ponnysystemet, inget kalmar kan göra något
Roligt med så välfyllda lopp :D
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
#11 den hästen borde ju rimligen bli struken då anmälningstiden gick ut efter att kusken segrat!
TIPPA NÅGON ?
lopp 1
tycho- tejas moniqe - martelle
tycho har gått riktiga bra lopp i år , här kommer årets andra seger tätt följd av Tejas Monie som dena gång får nöja sig med en andra plats. kanske nytt rekord på dessa ekipage. 2 min gränsen närmar sig ! tredje platsen tar Martel hem som jaggar från dryga tillägg
lopp 2 :
maddicken engström - centita - emeros diva
madicken engström vinner och tar lednigen från start till mål , cenita so gjort mycket bra lopp plockar hem andra platsen och tredje platsen går till en sppurtande Emmeros Diva från tillägg
lopp 3
marianne - Ljungens pirat- romans
marianne gjorde ett bra lopp senast som slutade i seger på mantorp borde kunna vara snäppet vassare nu . Ljungens Pirat tar hem tredjeplatsen och om romans travar blir en tredjeplats hennes då hon har kapasitet. kanske en rekordsänkning på samtliga ?
lopp 4
Farmens ultra - Diggeloo - lojsta airblos
farmens ultra vinner det här loppet , har en seger redan nu kommer andra segern för farmens Ultra - Diggelo står på tillägg men tar hem andra platsen , trejeplaten går till Lojstaairbloss som tog en hedrande seger på mantop men kansk elite väl mkt tillägg denna gång för att sätta fram nosen först över mål linjen
lopp5
zingo- molly- esol
hård kamp mellan dessa tre
lopp6
trofe- master - grann
trofe går ut i ett tufft lopp men det blir seger,.amaster tar hem andra platsen och grann kämpar till sig en tredjeplats.
lopp 7
tackla- fantazi K -allgundes Åmina
tackla brukar göra bra lopp nu är det dags för seger. Åmina gjorde ett bra lopp på romme senast när hon säkte sitt rekord så trejeplatsen går nog till henne.
lopp 8
lopp 8 är dagens noll lopp för shettisar. här är ett lopp som alla kan vinna . Men jag tror att Bettan Ettan tar seger i detta lopp. andra platesen går till hjulika viking som kanske har haft tuffa lopp och placeringar uteblivit men här blir det nog en andra plats och tredje platsen går till Twan V Beerze
lopp 9
diggelo - zeke- jula
diggelo står bra inne har fått en del tuffa lopp sedan vinsten på romme och nu vinnner han igen
lopp 10
nova I - Bingo II- Cindy III
För Nova I tar hem segern i dagens 9 lopp , bingo II tar hem andra platsen då han kanske mötter snällarehästar än vad han ha5r gjort under våren , en ponny med kapacitet - kanske körs han på nytt rekord. Cindy III tar hem tredje platsen.
lopp 11
marianne - ljungens priat - ljungens legolas
marianne tar i detta lopp dagens andra seger
lopp 12
uma dar kvalade bra sist på eskilstuna här blir det seger då hon nog kan springa fortare än på kvalet.lojsta tomaii tar hemandra platsen och tredje platse går till Dubb
Uma dar Lojstatomaii - dubb
lopp 13
i dagens sista lopp som är ett shettis lopp tar Ascot in sinna tillägg och vinnner dagens sista lopp andra platen tror jag kommer att gå till maja olsson med callistros celene och tredje platsen går till Lungnets Lyra
söndag dag 2
lopp 1
dagens första lopp är ett kategori b lopp med ganska många bra hästar som alla är sugna på att vinna. Romans är snabb ut och utan galopper kanske det blir en seger men jag tror i alla falal att segern går till Tommmelillas Kålmans Poppis och romans tar hem andra platsen på nytt rekord- mkt kapabel häst och tredje platsen går till Tackla
Kålmans Poppis- Romans - tackla
lopp 2
Ascot - allgundens Annie - Zingo
Ascot tar hem helgens andra seger och leder med flera längder till bakom varnande Allgundens Annie som tar hem andra platsen och treje går till Zingo som spurtar hem treje platsen
lopp 3
Uma dar tar hem helgens andra seger och lojsta tomai tar hem andra platsen då hon styrs till en snygg andra plats av Julia Pettsson och tredje priset går till orden som jagar hem tredje platsen. Alla går nog nytt rekord
Uma Dar- Lojstatomai- orden
lopp 4
vinner malte från tillägg och andra och tredjepatsen får resten göra upp om
malte - Måntorps Lazrissa- Loke III
lopp 5
dagens snabblopp för russen som innehåll ett ganska litet startfält med många bra russ, där alla har chans att vinna . Men jag tror ändå att segern går till förra årets Derby vinnare. Zlatan Nick och andra platsen går till Dars Foxtrott och även tredje platsen tror jag visby kammar hem med TRofe
Zlatan Nick - dars foxtrott - Trofe
lopp 6
kalmars Måntops Joker vinner en överäggsen seger på hemma plan i kalmar andra platen går till halmstads Dalgårds jasmine och tar hem tredje priset gör Hippotex filofax
lopp 7
här tar rafele ernst en yttligare seger , andra priset tar mariane hem och tredje priset går till JULA
LOPP 8
Cemita står mycket bra inne kanske det kan bli en seger men jag tror att hon tar hem andra plats ,segern går till Emmeros Diva
som jagar i kappa ledningen från tillägg tredje priset går till Grannsjöns Kinder
Emmeros Diva - Cenita - Grannsjöns kinder
lopp 9
Tycho står mycket bra inne i loppet och han kan nog ta hem en seger även i detta lopp. Allgundens Åmina tar hem andra priset på nytt rekord och tedje priset går till Tejas moniqe
tycho - allgundens åmina - Tejas moniqe
lopp 10
mad max och ascot kommer ha en fight om 1a priset men madmax går först över mållinjen och vinner . Kanske blir det målfoto? ascot blir tvåa och lungnets lyra och castelles celene gör upp om trejeplatsen.
MadMax- Ascot - Lungnets Lyra / castellos Celene
loppm 11
i lopp 11 kanse dubb tar sin första dseger men han kommer att få sällskap där framme av Diggeloo, Lojsta airbloss
mrn jag tror att Lojstaairbloss drar det längsta strået och vinner loppet , Diggelo tar hem tredje platsen och dubb blir trea.
Lojstaairbloss- Diggeloo- Dubb
lopp 12
Mimas Dixney vann förra starten och jag tror att han även vinner nu i lopp 12 och andra platsen går till Hillevi och treje till Grannsjöns knutte
lopp 13 heklgens monte lopp som är för kategori b hästar . jsg vet mkt väl hur de flesta går framför vagn men ingen anning om hur de går under sadel. men jag får göra ett försök
tejas moniqe brukar går bra under sadel så hon tar nog ledningen men kom´mer få tufft när dars foxtrott kommer i närheten , foxdrott drar med sig trofe som även han går framåt i fälltet , Även Lojsta candelight går bra från sina tillägg och kommer att vara med där framme men först med nosen över mållinjen är Dars Foxtrott , andra platen går till Trofe och tredje till Lojsta candellight och moniqe trar hem 4e platsen och gör som vanligt ett bra lopp.
Dars Foxtrott - Trofe - Lojsta candelight - tejas Moniqe ( 4a)
ja kul att se att kalmar fick så mkt hästar på sitt dubbel trav jag får väl önska allla kuskar o, tränare , ägare lycka till och hoppas att vädergudarna sköter sig.
/ madd e
oj det vart långt !