Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 4082 ggr
amandahandersson
0

Östersunds dubbeltrav 2009

Den 17-19 juli är det dags, årets lätt roligaste travhändelse, Östersunds superhärliga dubbeltrav!

Frågar redan nu, vilka ska dit? :)

ahlblom
0

Propparna passade inte i år tyvärr.

Jenniferohlson
0

Jag ska dit:)

amandahandersson
0

#1, så synd!

Vi ska iaf dit, blir.. hm… 6:e året i rad nu tror jag! Det blir Norrskenets Jupiter och Razmus Raid som följer med, om allt går som planerat :)

Polenta
0

Jag ska dit =)

NatthaBlom
0

Propparna passa inge vidare men far nog kanske dit ändå!

emmyhansson
0

jag ska dit :)

Karsk
0

Propparna passar inte mig nå vidare, men självklart far jag dit ändå :)

clarro
0

Ska solklart dit! Men bara med Guten och Fighter =)

http://carolineforsner.blogg.se/

Trav_
0

Självklart,  Farmens delta och Danstorps Kajsa kommer vi med…

linlan
0

jajjamän ja kommer med Foxy Red

marika-J
0

Hade varit roligt, men det blir Kalmar istället :)

CarinaO
0

Vi ska också dit med Sobel JSA :)

[HARPO]
0

vi är inne på att kvala limpar:),, sunita hadde inga lopp ena dan:(

[Josefine-Appollo]
0

Passade inte för oss så vi blir hemma:(

StuteriSolo
0

och jag kan inte vara ledig, så då blir det inget tävlande för våra hästar

clarro
0

jag har funderat på montépropen på söndagen för kat b med fighter men han få stå så fruktansvärt långt bak, är det så att när det är intervall gynnarde de snabbare lite?

uffesterner
0

#16 Vilket rekord har hästen?

clarro
0

1.57,3 :P

[Mariaaaaaa]
0

Jag ska dit med både Hults Raptor och Hults Defekt ! :)

uffesterner
0

Då tjänar han i detta intervall 120 meter på starthästarna jämfört med ett rekordhandikapp.

clarro
0

#20 Okej, tack!

NatthaBlom
0

#21 ska jag dit ska Tina ut i monte loppet o hon har rekord på 52 ;) så det kommer nog stå hästar bakom

sanddrah
0

jag vill dit , men vet inte om jag tar mej!

Om nån har en ledig transportplats åt en shettis, från bodentrakterna som ska ner, hör gärna av er! ;)

clarro
0

#22  Hihi vad bra!

Jenniferohlson
0

Om nån vill rida en ganska stark lite små bulig ponny som aldrig gått mont'e förut men som är mycket riden så hojta!

Rutinerad…

[Mariaaaaaa]
0

Är det någon som vill rida här också en som gått monte som är lite trög som behöver en rutinerad ryttare så hör av er till mig!

amandahandersson
0

Nog kan jag rida lopp, väger 51 kilo utan utrustning ^^

Nattie
0

Ska dit me Hagbard :)

matildaakerlund
0

vi ska dit, hamras caramba och lill sorken =)

Polenta
0

Jag lär nog vara lite för lång känns det som .. :P

ostsiv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Shakira ska anmälas till prop 9 (1500-6000kr )på fredag och prop 21 (2.12,0 )på söndag.

Är det någon från Umeå som ska starta och kan ta med 2 kaninungar (dvärgvädur )  från Östersund till Umeå ? Mot betalning förståss.

jenniferaronsson
0

#31 åh va söt!:)

CarinaO
0

#31 Vad kul :) då får Sobbe möta Shakira i två lopp ;)

amandahandersson
0

Vilka lopp det blir för Musse beror helt och hållet på hur han travar på fredag :)
Men på fredagen blir det antingen 0-loppet eller högst 3.000:- loppet, och på söndagen antingen 2.30, 2.17 eller 2.12, beroende på hur fort han tänker springa eller om han ens får godkänt lopp.

eemmap
0

Om nån har ett russ som dom vill ha med i montén kan jag rida =)

ostsiv
0

#33  Skrattande

ostsiv
0

#13 inga kvallopp i Östersund under dubbeln.Står i proppen.

Nattie
0

Både Nicklas och jag ska köra hagbard under helgen, om någon har ett russ som de vill låna ut under helgen skulle det vara kul :P

jenniferaronsson
0

ÅÅÅ SOM JAG VILL DIT! =)

aamaandaahh
0

Jag ska dit med Bless på fredagen sen åker jag på semester till Estland och Ryssland på lördagen. hade velat stanna hemma i Sverige ist. ;o

Karsk
0

Jag ska dit med både karsk och Gemini :)

Jenniferohlson
0

#27,30,35 Tigerlilja är lite egen men vill nån rida sgärna, jag tror hon passar till monté..:)

FejnyBejny
0

ska dit jag med med Twist och Neith ;)

kimmoberg
0

jag ska såklart dit med goofy:D!

Christina-Lundberg
0

# visst tar du med dig morfar… så morfäderna har något att prata om… som det alltid brukar vara;)

amandahandersson
0

#45, jajamen, morfar följer med som vanligt! Östersund är årets höjdpunkt för han med, haha :)

kimmoberg
0

jag kan rida russ,om inte ja ska rida muskelknutten förstås,men de är inge bestämt med de;b

amandahandersson
0

Puttar upp!

MartinaFrick
0

#45, 46 Har ni Morfar med er! Vad mysigt!!!!

MartinaFrick
0

Råkade dubbelklicka, så detta får putta då istället..!

Karsk
0

#49 Ja vi har alltid med oss morfar på alla tävlingar :) Spec till östersund

amandahandersson
0

#49, självklart, morfar är given att ha med på tävlingar, särskilt när vi åker längre sträckor :) Utan morfar och mormor hade min hästverksamhet aldrig gått runt :)

clarro
0

Har ni valt propar än då? =)

amandahandersson
0

Hm, jag funderar åt Musse (rek. 2.128, 600:-)… Jag har två proppar att välja på varje dag åt honom.

På fredagen, blir det antingen 0-loppet (20 m tillägg v v 300 kr) eller högst 3.000:-.
På söndagen blir det grundlag 2.12 eller grundlag 2.17.
Bra proppar åt honom var det iaf :)

clarro
0

Okej =) jag har funderat lite hit och dit faktiskt ska iaf rida montén med Fighter på söndagen

CarinaO
0

#54 Hehe..då blir det samma lopp som Sobbe på söndagen :)

clarro
0

Och som Guten troligtvis :P eller iaf 2.12 propen =)

[Mariaaaaaa]
0

FREDAG:

Hults Raptor: _Prop 8. Högst 3000:- nu vet jag inte hur mycket pengar han har på sig, kanske ca 1500.. kör själv
_
Hults Defekt: Prop 10 3.001-12.000 med 9100 kr på sig, Kusk: Anna Brandell.

Frodo Bagger: prop 9. 1.500 - 6.000. vet inte alls vad han har på sig.. runt 3000 nåt kanske:P kör jag åt Solängets Travskola.

**SÖNDAG:

Hults Raptor:** _prop 19. grundtid 2.30 rekord 2.24.6! kör själv
_
Hults Defekt: prop. 22 grundtid 2.07.0 rekord 2.06.2 eller om det var 2.06.4 :P Kör själv. sen ska han ut i monteloppet prop 24 runtid 2.25.0 och Sofia Grundström kommer rida han där! :)

[Mariaaaaaa]
0

FEL, Hults Defekt ska ut i prop 21, 2.12! ;D

sm_eminent
0

jag ska nigmäst troligt inte ner då jag inte har någon att åka med. det är synd det är värkligen kul där.

Karsk
0

#60 vad synd

NatthaBlom
0

Ingen som ska anmöla till snabbloppet på fredagen? :O :S

clarro
0

#62 lägst tio? Jag ska med Fighter!

fnut
0

lägst tio med fe´rgus också :) och proppen som är typ 6000 - 20 000 eller vad det var? :P på söndagen blir det 2.02 proppen :)

Karsk
0

#62 Natta jag ska nog anmäla till snabbloppet :)

aamaandaahh
0

Bless 1.500 kr - 6000 kr och högst 3000 kr på fredagen.

Nekter Har inte kollat proparna till han än.

inget lopp på söndagen pga utlands semester.

ostsiv
0

Frågar igen : Någon från Umeå som ska till Ö-sund och kan ta med 2 kaninungar upp efter tävl. Mot betalning ?

ostsiv
0

#63  är du från umeå ?

clarro
0

jag är från umeå och ska dit skulle kanske kunna ta dem, var ska dem sen?

NatthaBlom
0

Jaqpp jag mena lägst 10, jag e typ orolig att anmäla ifall det blir nå inställt lopp.. inte så kul att åka upp o typ få starta i 1 lopp

Lina-P
0

# 70 Väldigt sällan vi måste ställa in lopp på dubbeltravet. Risken att vi måste tvångsstryka brukar vara större.
Däremot har vi delat på nåt lopp nån gång :)

HansP
0

#70 Har också förstått att Ö-sunds dubbel drar mycket folk, och att tvångsstrykningarna är högst i landet. Risken att få en start beror nog inte på att loppen inte blir av, utan att man har för lite poäng på hästen och kommer helt enkelt inte med i mer än ett lopp.

Men kan du inte skriva ett förbehåll på att du vill inte starta i något lopp om du inte kommer med i de du har anmält till?

NatthaBlom
0

Jag vet att östersund drar vääldigt mkt folk i vanliga fall, men tidigare år har det inte varit dubbeltrav på kalmar el trav på örebro el åmål under samma helg

ostsiv
0

Det är telefon-anmälan till Östersund och man kan lämna förbehåll.Det brukar vara ok. De ringer upp sedan .

Karsk
0

Jag hoppas att det inte blir nå inställda lopp och att de blir lika mycke folk där som det brukar vara

Belindaa
0

Jag har förstått att Östersunds dubbel är väldigt poppis, skulle mer än gärna vilja åka dit något år! Verkar väldigt trevligt Glad

Nattie
0

#76 det borde du göra, det är det bästa med året :D

Jag har åkt dit ända sen jag var liten men iår är det första gången jag startar en häst och kör själv :) Annars hr det bara varit för att det är så kul där :D

ostsiv
0

Välkomna alla till Östersunds dubbel 17/7 och 19/7 !

Komihåg att anmäla på måndag 8.00-10.00.

NatthaBlom
0

Ska anmäla Rosenhälls Mawerik, Joas Pontus, Hults Etna o Petro!

Karsk
0

Jag ska anmäla Gemini och karsk :D Det blir kul att du ska komma dit igen Natta, du missade ju förra året :(

amandahandersson
0

Åh, så måste man upp tidigt och anmäla.. ;) Måste komma fram till vilka proppar jag ska anmäla till fram tills dess.

Karsk
0

#81 ja det kan ju vara bra att ha planerat vilka proppar man ska anmäla till innan man anmäler

amandahandersson
0

#82, jo, brukar ju alltid vara en fördel ;) Tror anmälarna skulle bli lagomt snopna om man sa "Äh, stoppa bara in hästen i nå lopp!" :)

Belindaa
0

#83 Så du tar med musse ändå? Skrattande

amandahandersson
0

#84, jag tror det :)

HansP
0

#85 Hur fungerar han nu för dig? Har han lugnat ner sig? Glad Visst är det Razmus Raid, så jag inte tar fel på häst? Svårt ibland att hänga med i alla smeknamn på kusarna…  :)

NatthaBlom
0

#80 ja sara vi får ta igen det jag missa förra året å ;)

amandahandersson
0

#86, Haha jo, Razmus Raid aka Musse. han har gjort en start som han vann överlägset från nummer 7 bakom bilen. 2.12,8 gick han då, och då sparade vi en hel del på krutet. Han är väldigt pigg och ganska het på tävling, men det lugnar sig nog desto mer rutin han får :)

fnut
0

inga fler som har bestämt proppar? :P

Karsk
0

#87 ja förra året var vi ju ut på krogen också :) det var grymt kul

Lina-P
0

#90 Behöver ni chafför? hehe, Jag har ingen häst att köra, men en bil har jag ;)

NatthaBlom
0

Är det  någon som behöver boende?

emmyhansson
0

men om det skulle bli fullt i ett lopp, och det var många anmälningar, skulle man inte kunna dela på det loppet då?

ostsiv
0

#93      Det är 12 lopp /dag och det är svårt nog att hitta sponsorer till 24 lopp.Det är inte bara att dela , det måste finnas pengar också. Sen är det nog max per dag som alla funktionärer orkar jobba…….

bea28
0

ÖStersund är verkligen fint! Var där 2002, tyvärr enda gången… hade gärna åkt dit flera gånger. Synd att det ligger så himla långt ifrån gotland :(

amandahandersson
0

Under alla de åren jag varit i Östersund, och det är varje år sedan 2004, alltså 5 år nu, så har jag varit med om att ETT lopp delats. Tror det var 2005, ett shettislopp med grundlag 2.55. Då var det 15 hästar i båda loppen, och jag tror säkert att någon blev tvångsstruken också. Så det är ju inte vanligt.

Vill passa på att ge en stor eloge till Östersund som varje år arrangerar detta dubbeltrav, otroligt trevligt är det! Fina lopp är det också, ofta jämna tuffa lopp och det krävs ofta någon sekunds rekordsänkning för att vinna!

emmyhansson
0

oj tänkte inte på det du sa #94 :p

sm_eminent
0

lycka till alla som ska åka:D

fnut
0

bergsåker, evert (L) lycka till!

Karsk
0

#91 Jag behöver ingen chafför. har mamma, morfar och mig själv som kör. Men jag tror umegänget kan behöva en chafför

ostsiv
0

#69 tack för erbjudandet, men det funkar inte.Hon som ska ha kaninerna ska åka bort tidigt på måndag morgon…..Så hon hinner inte hämta dem.

Karsk
0

#101 Vart är det kaninerna ska?

clarro
0

glömm inte anmäla imorgon nu!

[Mariaaaaaa]
0

Hoppas på lika härligt väder i år som det var förra året ! :D
Imorgon är det anmälan och Östersund är så taggande. Ingen som vet av någonstans man kan hinna se liven kl 12.20 på stallbacken? Jag har starthäst hemma på Solänget på Lunchtravet och åker tidigare till Östersund för att hinna se henne på tv ;D

Polenta
0

#104 Kan du inte se de på restaurangen på stallbacken? Har för mig att de finns tv där, borde väl kunna se tycker man :P

Karsk
0

#104 jag hoppas också på att det blir lika bra väder där i år som förra året för då var det kanon väder :)

clarro
0

Såg då ut som om vi klarar oss utan regn fredag och lördag men söndag ska det tydligen regna :( men vi håller tummarna, de brukar ju kunna slå fel de där väderprognoserna :P

aamaandaahh
0

Anmält nu! :D prop 8 och 9 ska bless ut i och Nekter i prop 10 :)

[Mariaaaaaa]
0

OKEJ, nu ska jag skriva upp ALLA jag anmälde idag.. :P pust.

FREDAG:

prop 8. Hults Raptor - Maria Söderström

prop 9. Frodo Bagger - Maria Söderström

prop 10. Hults Defekt - Maria Söderström

SÖNDAG:

prop 14. Exot - Sofia Lindmark, Jikas Juliana Star - Sofia Grundström

prop 15 Exot - Sofia Lindmark , Jikas Juliana Star - Sofia Grundström

Prop 16. Barbie - Sandra Eriksson

Prop 19. Hults Raptor - Maria Söderström

Prop 20. Katrinebergs Indie - Sofia Lindmark

Prop 21. Hults Defekt - Maria Söderström

Prop 24 MONTE. Frodo Bagger - Sandra Eriksson, Hults Defekt - Sofia Grundström…

Jag blev något förvirrad när jag hade alla dessa att anmäla i så många lopp så jag hoppas dom hamnade rätt nu xD

CarinaO
0

Har anm Sobbe i propp 9 på fredag och propp 20 och 21 på söndag!

Polenta
0

Polenta är anmäld :)

clarro
0

Born Fighter prop 11 på fredag och lördag 23 och 24 (montén)

Björksta Guten prop 10 på fredag och lördag prop 21 och 22

emmyhansson
0

manfred är anmäld :D

Elin-Fast
0

Kraterns smoothie är anmäld till prop.13 och prop 14 med Elin Fast.

Ett foto på Smoothie

Elin-Fast
0

det  vart fel bild!!!).-

Granit-Jimbo
0

Granit II, Katrinebergs Jombo och Talls Pysen är anmäld:))

Elin-Fast
0

#116 vilka propar har ni anmält till?

FejnyBejny
0

någon mer som anmält till prop 10, 11 och 12?? Twist och neith är anmälda iaf.

amandahandersson
0

Razmus Raid är anmäld till prop 8 och prop 20 :)

fnut
0

#118 fe´rgus är anmäld till prop 11, 12 och 23 :)

linlan
0

jag har anmält Fuxan och trocadero :)

fnut
0

såhär såg det ut utanför våran stuga på campingen förra året! :P

Karsk
0

Karsk och Gemini är också anmälda :)

NatthaBlom
0

Kommer upp med ett helt gäng jag o viktor å :)

Karsk
0

#124 Det låter ju toppen det :)

NatthaBlom
0

Jajjemenn! Hoppas man kan få tag på en bra hingsthage iår xD hahaha

Karsk
0

#126 Det brukar ju inte finnas några hagar som är bra för hingstar där.

NatthaBlom
0

jag menar så att mawerik slipper rymma igen xD

Geminii
0

Jag har varit väldigt impulsiv, beställde nyss tågbiljett till östersund, kommer vara där under hela hela helgen och ska hälsa på världens underbaraste häst ! Skrattande

Och självklart träffa underbara människor ;)

amandahandersson
0

Ska försöka åka så tidigt som möjligt på torsdag, så jag kanske får en hage åt Musse :) Tror han kommer bli arg av att stå inne hela dagarna :P

emmyhansson
0

nån som vet när första start är på fredag? :)

Elin-Fast
0

#131 första loppet på fredagen startar kl. 16.oo

det finns program på östersunds hemsida för båda dagarna.

Lina-P
0

Kl 16.00 är första start på Fredag.
Kl 12.00 på Söndag.

Programen finns redan klara på ÖPTKs hemsida!!
www.optk.just.nu

HansP
0

#88 Jo jag har förstått att han är väldigt het Flört Han har väl både kastat sig och vänt på banan? Hoppas du får till det för han verkar ju kunna springa med tanke på tiden. Ni fick ju ett lätt lopp på fredag i Östersund iaf.

Det är väl bara Gervalds Vitsippa som gått samma tid, fast det var från volt som är lite långsammare start förståss.

amandahandersson
0

#134, efter hans kval har han aldrig vänt på banan, utan han har skött sig jättebra i loppet han gick. Pigg och glad får han vara, men vi jobbar med att lugna honom lite. Numera går han dövad och vi har också skaffat en automatcheck, det gör honom betydligt lugnare när han slipper ha någon som checkar upp honom.
Ska bli spännande att se vad han kan gå för tid, han gick ju helt ensam när han vann och jag drev honom inte mer än ha spöet framvikt genom kurvan där han bröt förr :P
Men alla lopp ska köras, jag är nöjd så länge min grabb sköter sig! Tider och annat är oväsentligt, ett godkänt lopp är en seger i sig.

Karsk
0

#129 Vad kul att du kommer dit :) Då får du träffa Gemini igen :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.