Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1290 ggr
love_karro
0

söker monteponny!!!!

söker nån som har nåt russ som nån vill få ridet i något lopp….helst på romme(har ju lite problem med skjuts).för jag ställer gärna upp!!!!jag har en hel del erfarenhet av busiga ponnys,är ganska tuff uppe på häst ryggen..bestämd i alla lägen…har gått på ridskola i 3 1/2 år nu ..väger ca runt 51 kg..1,67,8 lång…ja så det vore  kul om man fick rida nåt i år…….maila om intresse finns på :simplestand@hotmail.com

love_karro
0

nej …..men sak samma då ,……..jag ska ju ändå sluta sen …för att det finns ingen tid för nybörjare i ponnytravet…..för det är ju bara de bra kuskarna/ryttarna som får köra/rida….så palla………….

thilda-
0

?

love_karro
0

japps

AliceLusensky
0

????? Har du ingen egen du kan rida då?

love_karro
0

nope jag har ingen egen…….och förra året blev jag lovad att jag skulle få köra åt stall JG….men sen så sket de i mej ..så då skiter jag i de….

love_karro
0

fast vore ju kul att köra nåt lopp i år ..så att man inte blir av med licensen…………men problemet är att jag kan ju typ inte köra…bara rida..typ…men jag har iaf gjort 2 starter i år..

AliceLusensky
0

Köp en egen?

Kristina-
0

Som nybörjare rekommenderar jag dig  att köpa eller ta en snäll ponny på foder. Inte många skulle sätta upp en nybörjare på sin häst utan man vill nog gärna ha en med lite rutin.

Belindaa
0

#8 vem har sagt att hon är nybörjare?

_"jag har en hel del erfarenhet av busiga ponnys,är ganska tuff uppe på häst ryggen..bestämd i alla lägen…har gått på ridskola i 3 1/2 år nu"
_för att citera vad det stod i inlägg #0.

AliceLusensky
0

Jag har inte påstått det,, ja sa bara att hon skulle kunna köpa en egen?! xO

Kristina-
0

# 9 Hon själv , Läs #1

AliceLusensky
0

Aha ;)

Belindaa
0

#10, om du läser så syftade jag på #8

#11, okej då, missade det. Men helt nybörjare är hon ju inte ändå (:

love_karro
0

nope inte helt……men har typ ingen erfarenhet av lopp om vi ska vara petiga….för visst har jag kört och ridit både ponny och stor häst…det är ju bara det att jag inte tävlat så mycket….kan tex. inte själv räkna ut var på banan jag ska vara…men det kan jag bara fråga voltkontrolanten eller en erfaren kompis…..för på romme gick det ju jätte bra tack vare lisse som sa vart jag skulle vara när….

Reva
0

Det kan ju vara bra om du lär dig hur du räknar ut vart du ska vara, visst kan man fråga flaggvakterna men det är inte alltid det kanske står en flaggvakt vid alla volter,

Denna kommentar har tagits bort.
love_karro
0

och föresten så på tal om att det inte finns tid för nybörjare:min kompis hade licens i 2 år …under den tiden fick han bara köra 1 lopp ,,,dessutom var det loppet med en halvdöd ponny som dog en månad senare…vad hände med kompisen ???jo ingen lät honom köra så han sluta med ponnytrav…sen så ringde han sin kusin som kände jan brink …då fick han komma dit och jobba och rida en massa av brinks hästar i juniorklasserna….så jag ska nog göra samma sak om det skiter sig inom travet……dessutom har jag inga pengar att köpa ponny för..sen har jag inget stall……….

_Jag_
0

Många av dom som hålle på med ponnytrav kanske vill köra sin egen häst? Det är ju inte alla som har ett stuteri med 100 ponnytravare som behöver kuskar. Det spelar nog ingen roll att du är nybörjare??? Hoppas du hittar någon att köra. Lycka Till!

amandahandersson
0

Precis som #21 säger, så vill man ju helst köra sin egna ponny. Jag har aldrig gett bort en styrning och kommer nog aldrig göra det, när jag kan köra själv.

Det bästa om man vill börja tävla på allvar är att antingen köpa eller låna en ponny. Har man inte möjlighet att ha egen ponny kanske man kan börja sköta en ponny åt travskolan. Här i Boden har travskoleponnyerna skötare, som även får tävla ponnyerna. Jättebra tycker jag!

love_karro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21  tackar tackar…men jag ska säga upp licensen nu så det kvittar…………..

Mille
0

Hur många tror du det är som kör andras hästar bara sådär då? De flesta inom ponnytravet kör hästar de själva tränar.

Tusen
0

Om du väldigt gärna vill kan man säkert höra sig för hos någon uppfödare om man får komma dit och hjälpa till mad träningen av deras hästar/ponnysar. Då brukar man få möjlighet att tävla dessa också. Men som sagt att bara få komma till en tävlingsdag och få köra eller rida en ponny är väldigt ovanligt inom ponnytravet.

Så tips till dig om du vill tävla i ponnytrav är väl att du kontaktar någon uppfödare i närheten av där du bor. De blir säkert jätteglada att få hjälp med träningen och som tack får du säkert rida också.Glad

love_karro
0

näääää men tusen år senare!!!alltså 15 07 09  

har lagt ner none what so ever mayor loser!!

Katitzi
0

# 26 men snälla du, de som skriver i tråden försöker bara hjälpa dig, de ger dig lite tips på olika saker du kan göra..

Som flera redan har sagt så kör de flesta kuskarna sina egentränade hästar och kör nog helst själva när de kan istället för att låta någon annan köra. Men det finns många olika alternativ, det finns rått många "uppföddare,stuteri" eller vad man ska kalla det som vill låna ut sina uppföddningar för att få dem startade på travet. Jag vet på ponnytravskolan i kalmar lånar man ut sina ponnyer på sommaren till sånna som tagit licens och så och som inte har tillgång till egen ponny, så prata med någon ponnytravskola.

Det löser sig nog på ett eller annat sätt, önskar dig lycka till!!  :)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Sara-Juventus2
0

om du fortsätter tycka så synd om dig själv tror jag de blir svårare att få någon uppsättning..

thilda-
0

Det är ett "troll"

madde89
0

ja det tror jag med. det finns väl en del  som  har många ponnyer men så behöver hjälp  å  träna och så där man  kan inte bára  förvänta sig att  man  bra får en uppsittning så där.

jag tror det bästa du  kan göra  om  du vill tävla mkt är att  faktiskt låna en egen häst eller köpa dig en.

det finns visste tid att  vara  nybörjare " enklaste sättet att få rutin är att köra / rida  mkt men  då kanske det är för del att ha en egen.  eller att  låna nåns !

giffan
0

En fördel om man vill rida åt andra är att vara trevlig, och att ha sin sajt aktiverad så att man kan se vem du är. Annars letar man gärna vidare.

Tror att det är enklare att hitta häst att rida än att köra, då många som kör inte kan rida sina ponnysar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus