Tippa Kalmar!
Någon som har lust att tippa helgens dubbeltrav på Kalmar? 
känner inte igen så mycket häst därifrån men i 1.58 proppen tror jag att grann tar ännu en vinst:)
#1 man kan ju alltid hoppas :)
jag tippar lite senare ;) ska iväg nu :P
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
# 2 han är en riktigt fin ponny, lycka till :)
Ska man försöka sig på en tippning då, har ändå inget att göra för tillfället.. tippar bara kat.B
Fredagen den 17 juli
Lopp 1
Ett relativt jämt lopp med många fina hästar. Här tror jag Dar's Golf öppnar snabbast om han håller sig i rätt gångart, såg mkt fin ut i värmingen på Mantorp men blev grovt störd av ett ekipage i loppet och var tvungen att jogga runt för att slippa diskning. Snabbt upp kommer Tejas Monique som får sällskap av Tosan som hithills är obesegrad i år. Jag tror hon kan ta ytterligare en seger här då hon säkert kan gå snabbare tider.
Tosan - Dar's Golf - Tejas Monique
Lopp 3
Har inte sådär jättekoll på hästarna neråt i Sverige, men en som jag känner till är Marianne som jag tror kommer få leda från start till mål, såg hennes värmning på Mantorp och hon såg jättefin ut. Bakom henne jagar Rezit och Fantasi K. som hinner upp pallplatserna.
Marianne - Fantasi K. - Rezit
Lopp 4
Kvällens första spik kommer här i form av Pettronella. Kvalade på en mycket fin tid och vinner detta lopp enkelt. Zhakira Zojvide är en fin treåring som jag tror kan trava snabbare om det behövs, hon kommer antagligen sänka men det räcker "bara" till en andraplats i detta lopp. Efter dessa ston blir det en upploppsstrid mellan Farmens Ultra och LojstaIrrbloss, där jag tror den sistnämnda går segrande ur striden.
Pettronella - Zhakira Zojvide - LojstaIrrbloss
Lopp 6
Jämt lopp där jag ser många hästar som kan vara med i Segerstriden. Lojsta Candleligt var med till Romme i början av Juli och fick gå ett banjobb, såg fin ut och klockades på en tid under rekordet, nu med ny kusk blir hon farlig. Jag kör själv Grann i detta lopp och har han en bra dag är han inte utesluten, bakom honom finner vi även Rauk och Trofe.
Väljer att inte tippa ordningsföljden i mål då jag själv kör i loppet.
Lopp 7
I detta lopp tar Rezit hand om ledningen men blir snart uppvaktad av Fantasi K. Det är andra gången för dagen dessa hästar möts och jag tror att en rekordsänkning på dem båda inte är uteslutet. Men in på upploppet kommer Fantasi K ha ett litet grepp om leningen och sätter nosen först över mål. Bakom dem spurtar Zeus till sig tredjeplatsen.
Fantazi K. - Rezit - Zeus
Lopp 9 (det andra 2.20-loppet)
Diggiloo och Bob är snabbast ut, men får snart sällskap av Bonso III som drar med sig Zeke. Men jag tror ändå att Bob kan gå snabbare tider och kommer sträcka lite extra på sig över mål och ta sin första seger i karriären. Bakom honom Fajtas Bonso III och Zeke om pallplatserna där jag tror den förstnämnda kniper den blåa rosetten.
Bob - Bonso III - Zeke
Lopp 11 (Ytterligare ett delat lopp. 2.13 det andra)
Snabbast från start är Ljungens Legolas som kommer att få bestämma temopt en bra bit in i loppet innan han får sällskap av tilläggshästarna Metaxa och Cotton Field. Halvvarvet till mål får han se sig besegrad av Cotton Field som verkar ha bra fart under hovarna och tar här säsongens första seger. Metaxa spurtar till sig andraplatsen före Ljungens Legolas.
Cotton Field - Metaxa - Ljungens Legolas
Lopp 12
Nolloppet för russen. Här kommer så kvällens andra spik. Pettronella kommer ta en dubbel ikväll, ingen tvekan om saken. Uma Dar kvalade på en fin tid i slutet av Juni och har nog utvecklats ytterligare sedan dess, hon kommer vara den närmsta utmanaren till segern. Det kommer nog bara stå mellan hästarna på första volten i detta lopp och Emorin kniper tredjeplatsen.
Pettronella - Uma Dar - Emorin
Kommer lite tippning från mig :)
Fredagen:
Lopp 1: Dar's Golf
Lopp 2: Madicken Engström
Lopp 3: Rezit
Lopp 4: Diggiloo
Lopp 5: Zingo
Lopp 6: Grann
Lopp 7: Tackla
Lopp 8: Hjulika Viking
Lopp 9: Zeke
Lopp 10: Allgunnens Öken
Lopp 11: Ljungens Legolas
Lopp 12: Pettronella
Lopp 13: Callisto's Selene
Söndagen:
Lopp 1: Kålmans Poppis
Lopp 2: Zingo
Lopp 3: Pettronella
Lopp 4: Måntorps Larissa
Lopp 5: Zlatan Nick
Lopp 6: Dalsgårds Jasmin
Lopp 7: Rafaela Ernst
Lopp 8: Gransjöns Kinder
Lopp 9: Tosan
Lopp 10: Hjulika Viking
Lopp 11: Diggiloo
Lopp 12: Mimas Disney
Lopp 13: Bonso |||
Lycka till nu allihoppa :D
Här kommer lite tippning från mig och Mandah
Fredagen:
Lopp 1: 1a tosan 2a tycho och 3a tejas monique
Lopp 2: 1a Emmeros Diva 2a Emmeros Hamlet 3a Skärgårdens Glans
Lopp 3: _Egen häst
_
Lopp 4: 1a Pettronella 2a Farmens Ultra 3a Jolli's Joppe
Lopp 5: 1a Grann 2a Ludde Roll 3a Lojsta Candle Light
Lopp 6: Egen häst
Lopp 7: _Egen häst
_
Lopp 8: 1a Månstorps Larizza 2a Bettan Ettan 3a Kroken Hill Jalla
Lopp 9: 1a Bob 2a Jula 3a Bonso III
Lopp 10: 1a Gransjöns Knutte 2a Hippotek Filofax 3a Allgunnens Öken
Lopp 11: _Egen häst
_Lopp 12: 1a Pettronella 2a Uma Dar 3a Emorin
Lopp 13: 1a Marabou 2a Neptuna 3a Lugnets Lyra
Alexandra Wisén

Fredagen:
Lopp 1: Väldigt fullt lopp med fina hästar. Men en häst som jag vet har fler sekunder att ta är Tosan. Hon har visat en enorm kapacitet och fått fin fina resultat så även här tror jag hon kommer vinna ännu en gång. Men dock tror jag det finns lite motstånd och det är Tejas Monique som har visat bra form och gjort fina tider i sina starter. Gervides Ösa har visat fina tider men har tyvärr inte fått någon främre placering men denna gång kommer en pallplacering.
Tosan - Tejas Monique - Gervides Ösa
Lopp 2: Emmeros Diva - Emmeros Hamlet - Madicken Engström
Lopp 3: En hel del hästar här med och tror det kommer vara ganska jämnt men den som kommer knipa första placeringen är nog Marianne som vann sist och hon kommer nog göra det igen. Dock tror jag Marianne kommer få motstånd av Rezit som gick bra sist och vann ett fint lopp sist. Ljungens Pirat kommer att ta 3:e placeringen.
Marianne - Rezit - Ljungens Pirat
Lopp 4: Ganska svårt lopp att tippa eftersom det är en hel del bra hästar som inte har visat än hur snabbt de kan gå ännu. Men jag har 3 hästar som kommer slåss om segern. Zhakira Zojvide, Pattronella och Farmens Ultra. Allihopa har visat att de kan springa men jag tror att Pattronella kan ha en hel del sekunder sparade som kommer räcka längre än Ultra och Zhakiras kapacitet. Men tror Pattronella vinner knappt före Farmens Ultra och denna gången hinner nog inte Zhakira Zojvide med riktigt. Tror dock detta lopp kan gå rätt fort!
Pattronella - Farmens Ultra - Zhakira Zojvide
Lopp 5: Zingo - Gransjöns Knutte - Allgunnens Ädel
Lopp 6: Ganska många hästar med väldigt blandade resultat. Men en som jag tror kommer stå som vinnare är Grann som har gått jättebra och har 2 raka vinster på fina tider. Tror ingen kommer direkt hota Grann men Trofe kommer absolut vara med där framme och slåss om en pallplacering mot ett annat Visby ekipage Ludde Roll.
Grann - Trofe - Ludde Roll
Lopp 7: Från start till mål tror jag Rezit kommer att leda. Han har gått bra från framspår nästan varje gång så han kan nog ta hem detta med Fantasi K jagandes bakom. Tror också att Zeus kan visa att han förtjänar en pallplacering så han kommer inte ge upp i första taget.
Rezit - Fantasi K - Zeus
Lopp 8: Ingen snack om saken vem som kommer vinna detta lopp. Aronsson har alltid sina hästar i fin författning och de brukar ha en god kapacitet.
Månstorps Larizza - Bettan Ettan - Arielle Vom Dörfli
Lopp 9: Ännu ett 2.20 löp som Zeke kan ha bra chans i, han har gått bra iår och han har fått fina resultat men denna gång tar han nog första platsen följt av jagandes Bonso III och Soli.
Zeke - Bonso III - Soli
Lopp 10: Allgunnens Öken - Nova I - Cindy III
Lopp 11: Ännu ett 2.13 lopp. Här startar Marianne igen och hon kommer nog göra samma sak som i förra loppet, alltså vinna med en bra jagandes Ljungens Nina som har visat vilja de senaste starterna, efter Ljungens Nina följer Cotton Field med.
Marianne - Ljungens Nina - Cotton Field
Lopp 12: Många hästar med, och bra dessutom. Hoppas dock extra på Uma Dar för att hon är en fin avkomma efter vår Darius Roll. Här kommer det stå mellan Uma Dar, Pattronella och Emorin. Pattronella har en fin kvaltid och Uma med, men Emorin kommer nog ha en hel del att visa. Tror dock såhär:
Emorin - Pattronella - Uma Dar
Lopp 13: Marabou - Neptuna - Callisto´s Selene
jag har tippat där startlistorna ligger gå in och kolla där
jag tror att Uma dar vinner båda sina lopp
lycka till Elin med uma och tycho mkt bra vinstchanser på dessa hästar
#9 jag kopierade din tippning och klistrade in den här ist, lättare när allt är samlat på ett o samma ställe!
så, Maddes tippning;
lopp 1
tycho- tejas moniqe - martelle
tycho har gått riktiga bra lopp i år , här kommer årets andra seger tätt följd av Tejas Monie som dena gång får nöja sig med en andra plats. kanske nytt rekord på dessa ekipage. 2 min gränsen närmar sig ! tredje platsen tar Martel hem som jaggar från dryga tillägg
lopp 2 :
maddicken engström - centita - emeros diva
madicken engström vinner och tar lednigen från start till mål , cenita so gjort mycket bra lopp plockar hem andra platsen och tredje platsen går till en sppurtande Emmeros Diva från tillägg
lopp 3
marianne - Ljungens pirat- romans
marianne gjorde ett bra lopp senast som slutade i seger på mantorp borde kunna vara snäppet vassare nu . Ljungens Pirat tar hem tredjeplatsen och om romans travar blir en tredjeplats hennes då hon har kapasitet. kanske en rekordsänkning på samtliga ?
lopp 4
Farmens ultra - Diggeloo - lojsta airblos
farmens ultra vinner det här loppet , har en seger redan nu kommer andra segern för farmens Ultra - Diggelo står på tillägg men tar hem andra platsen , trejeplaten går till Lojstaairbloss som tog en hedrande seger på mantop men kansk elite väl mkt tillägg denna gång för att sätta fram nosen först över mål linjen
lopp5
zingo- molly- esol
hård kamp mellan dessa tre
lopp6
trofe- master - grann
trofe går ut i ett tufft lopp men det blir seger,.amaster tar hem andra platsen och grann kämpar till sig en tredjeplats.
lopp 7
tackla- fantazi K -allgundes Åmina
tackla brukar göra bra lopp nu är det dags för seger. Åmina gjorde ett bra lopp på romme senast när hon säkte sitt rekord så trejeplatsen går nog till henne.
lopp 8
lopp 8 är dagens noll lopp för shettisar. här är ett lopp som alla kan vinna . Men jag tror att Bettan Ettan tar seger i detta lopp. andra platesen går till hjulika viking som kanske har haft tuffa lopp och placeringar uteblivit men här blir det nog en andra plats och tredje platsen går till Twan V Beerze
lopp 9
diggelo - zeke- jula
diggelo står bra inne har fått en del tuffa lopp sedan vinsten på romme och nu vinnner han igen
lopp 10
nova I - Bingo II- Cindy III
För Nova I tar hem segern i dagens 9 lopp , bingo II tar hem andra platsen då han kanske mötter snällarehästar än vad han ha5r gjort under våren , en ponny med kapacitet - kanske körs han på nytt rekord. Cindy III tar hem tredje platsen.
lopp 11
marianne - ljungens priat - ljungens legolas
marianne tar i detta lopp dagens andra seger
lopp 12
uma dar kvalade bra sist på eskilstuna här blir det seger då hon nog kan springa fortare än på kvalet.lojsta tomaii tar hemandra platsen och tredje platse går till Dubb
Uma dar Lojstatomaii - dubb
lopp 13
i dagens sista lopp som är ett shettis lopp tar Ascot in sinna tillägg och vinnner dagens sista lopp andra platen tror jag kommer att gå till maja olsson med callistros celene och tredje platsen går till Lungnets Lyra
söndag dag 2
lopp 1
dagens första lopp är ett kategori b lopp med ganska många bra hästar som alla är sugna på att vinna. Romans är snabb ut och utan galopper kanske det blir en seger men jag tror i alla falal att segern går till Tommmelillas Kålmans Poppis och romans tar hem andra platsen på nytt rekord- mkt kapabel häst och tredje platsen går till Tackla
Kålmans Poppis- Romans - tackla
lopp 2
Ascot - allgundens Annie - Zingo
Ascot tar hem helgens andra seger och leder med flera längder till bakom varnande Allgundens Annie som tar hem andra platsen och treje går till Zingo som spurtar hem treje platsen
lopp 3
Uma dar tar hem helgens andra seger och lojsta tomai tar hem andra platsen då hon styrs till en snygg andra plats av Julia Pettsson och tredje priset går till orden som jagar hem tredje platsen. Alla går nog nytt rekord
Uma Dar- Lojstatomai- orden
lopp 4
vinner malte från tillägg och andra och tredjepatsen får resten göra upp om
malte - Måntorps Lazrissa- Loke III
lopp 5
dagens snabblopp för russen som innehåll ett ganska litet startfält med många bra russ, där alla har chans att vinna . Men jag tror ändå att segern går till förra årets Derby vinnare. Zlatan Nick och andra platsen går till Dars Foxtrott och även tredje platsen tror jag visby kammar hem med TRofe
Zlatan Nick - dars foxtrott - Trofe
lopp 6
kalmars Måntops Joker vinner en överäggsen seger på hemma plan i kalmar andra platen går till halmstads Dalgårds jasmine och tar hem tredje priset gör Hippotex filofax
lopp 7
här tar rafele ernst en yttligare seger , andra priset tar mariane hem och tredje priset går till JULA
LOPP 8
Cemita står mycket bra inne kanske det kan bli en seger men jag tror att hon tar hem andra plats ,segern går till Emmeros Diva
som jagar i kappa ledningen från tillägg tredje priset går till Grannsjöns Kinder
Emmeros Diva - Cenita - Grannsjöns kinder
lopp 9
Tycho står mycket bra inne i loppet och han kan nog ta hem en seger även i detta lopp. Allgundens Åmina tar hem andra priset på nytt rekord och tedje priset går till Tejas moniqe
tycho - allgundens åmina - Tejas moniqe
lopp 10
mad max och ascot kommer ha en fight om 1a priset men madmax går först över mållinjen och vinner . Kanske blir det målfoto? ascot blir tvåa och lungnets lyra och castelles celene gör upp om trejeplatsen.
MadMax- Ascot - Lungnets Lyra / castellos Celene
loppm 11
i lopp 11 kanse dubb tar sin första dseger men han kommer att få sällskap där framme av Diggeloo, Lojsta airbloss
mrn jag tror att Lojstaairbloss drar det längsta strået och vinner loppet , Diggelo tar hem tredje platsen och dubb blir trea.
Lojstaairbloss- Diggeloo- Dubb
lopp 12
Mimas Dixney vann förra starten och jag tror att han även vinner nu i lopp 12 och andra platsen går till Hillevi och treje till Grannsjöns knutte
lopp 13 heklgens monte lopp som är för kategori b hästar . jsg vet mkt väl hur de flesta går framför vagn men ingen anning om hur de går under sadel. men jag får göra ett försök
tejas moniqe brukar går bra under sadel så hon tar nog ledningen men kom´mer få tufft när dars foxtrott kommer i närheten , foxdrott drar med sig trofe som även han går framåt i fälltet , Även Lojsta candelight går bra från sina tillägg och kommer att vara med där framme men först med nosen över mållinjen är Dars Foxtrott , andra platen går till Trofe och tredje till Lojsta candellight och moniqe trar hem 4e platsen och gör som vanligt ett bra lopp.
Dars Foxtrott - Trofe - Lojsta candelight - tejas Moniqe ( 4a)
ja kul att se att kalmar fick så mkt hästar på sitt dubbel trav jag får väl önska allla kuskar o, tränare , ägare lycka till och hoppas att vädergudarna sköter sig.
/ madd e
någon/några fler som vågar sig på att tippa lite? :D
Alexandra Wisén

#11 jag håller med! några fler som vill tippa ? :) jag skulle själv ha gjort det, men.. eheh. Jag tippar ALLTID fel 

#12 men det gör väl inget om du tippar fel ;)
Alexandra Wisén

Fredag;
Lopp 1; Tosan-Ludde Roll-Tejas Moniuqe
Lopp 2; Emmeros DIva-Emmeros Hamlet-Cenita
Lopp 3; Marianne-Bambu-Rezit
Lopp 4; Petronella-Zhakira Zojvide-Farmens Ultra
Lopp 5; Zingo-Rednex-Esol
Lopp 6; Ludde Roll-Trofe-Ture II
Lopp7; Rezit-Thelma-Bolsan
Lopp 8 ; Månstorps Larzzia-Bettan Ettan-Arielle Vom Döfli
Lopp 9; Zeke-Soli-Jula
Lopp 10 ; Cindy III-Hippotekets Filofax-Allgunnens Öken
Lopp 11; Cotton Field-Marianne-Ljungens Nina
Lopp 12; Emiron-Petronella-Uma Dar
Lopp 13 ; Marabou-Neptuna-Rednex
Lycka till alla !!!

Söndag
Lopp 1 ; Bolsan-Kålman Poppis-Tackla
Lopp 2; Rednex-Zingo-Dusty
Lopp 3; Emorin- Uma Dar-Petronella
Lopp 4; Månstorps Larizza- Loke III- Kroken Hill Jalla
Lopp 5; Zlantan Nick- Trofe-Zavanna
Lopp 6; Dalsgårds Jasmin-Månstorps Joker-Hippotekets Filofax
Lopp 7; rafaela Ernst-Marianne-Jösta
Lopp 8; Gransjöns Kinder-Cenita-Emmeros Diva
Lopp 9; Tosan-Tejas Moniuge-Hedda Flygare
Lopp 10; Mad Max-Hjulika Viking-Ascot II
Lopp 11; Petronella- Jolli´s Joppe-Diggeloo
Lopp 12; Mimas Disney-Cindy III-Balette II
Lopp 13; Tejas Moniuqe-Dars Foxtrot-Trofe
Lycka till alla !!
Tidsschema:
Fredag 17 juli
Kl. 15.30 Inskrivningen öppnar
Kl. 16.00 Stora banan öppnar för värmning
Kl. 18.00 Defilering lopp 1
Lördag 18 juli
Kl. 08.15 Öppnar sekretariatet till Östruss utställning
Kl. 09.00 Börjar utställningen
Kl. 13.15 Börjar dropp-in klassen
Kl. 18.00 Grillfest på Kalmar Travet
Söndag 19 juli
Kl. 09.00 Inskrivningen öppnar
Kl. 09.30 Stora banan öppnar för värmning
Kl. 12.00 Defilering lopp 1
Stod på kalmarponnytravares hemsida ;) Finns mer fakta om dubblen där.
Alexandra Wisén
någon får gärna ta på neptuna i lopp 13 (: tack på förhand ;)
Fanny Henriksson
är det någon som skulle kunna ta kort på mig och Ravanelly Silver i lopp 5 och Cindy III i lopp 10? 
vad roligt att du kan ta kort , dom blir jättefina verkligen ! 
Fanny Henriksson
Jag kommer till att fota på söndagen :)
Alexandra Wisén
tack ni som tror på diva och mig hihih :)kul! hoppas på att det går bra imon och på söndag :)
ska nog ta och tippa lite snart !
Fredagen:
Lopp 1:Jag tror tosan har mycket att ge, och därför tror jag hon vinner detta loppet och tror att hon kommer gå under 2.00 :)
Lopp 2: Jag kör diva,och tänker inte tippa då haha!'
lopp 3 Tror detta loppet kommer stå mellan
Marianne och Rezit vem som vinner vet jag inte.
lopp 4. Petronella,farmens ultra
Det blir hårt =)
Lopp 5 zingo
lopp 6 Grann,trofe,ludde roll
kommer nog blir jämt mellan dom tror jag!
Lopp 7: Rezit vinner nog detta loppet :)
lopp 8 : kroken hill jalla gör sitt första lopp,jag kör.
tippar ej!:D
lopp 9 : zeke.
lopp 10 nova eller gransjöns knutte
lopp 11:marianne,cotton field
lopp 12 vet ej
lopp13 vet ej
resulat fredagen nån ?
# 24 loppen har inte gått än ;) Första start ikväll kl. 18 :)
Alexandra Wisén
#24 Lugn Lugn, första start går inte förens kl 18.00 ikväll. :)
Så det är ett tag till :)

#24 Marianne vann lopp 3 på 2.12! Grattis!

#27 även lopp 11!!! 

#28 oj vad kul!!! Grattis! Nytt rekord också?

#29 bara i första vi vann 2.12,1 andra 2.14,0
hon gick super i dag med tanke på resan, jätte kul!

#30 stort grattis igen!! Hoppas vi ses snart på banan!

Det blir 3:e raka!:D
kanske 4:de raka om hon får till en seger på söndag oxå
någon som tog kort på mig och ravanelly silver när vi vann?