Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2015 ggr
bea28
0

Tippa Kalmar!

Någon som har lust att tippa helgens dubbeltrav på Kalmar? Skrattande

fnut
0

känner inte igen så mycket häst därifrån men i 1.58 proppen tror jag att grann tar ännu en vinst:)

marika-J
0

#1 man kan ju alltid hoppas :)

Katitzi
0

jag tippar lite senare ;) ska iväg nu :P

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

fnut
0

# 2  han är en riktigt fin ponny, lycka till :)

marika-J
0

Ska man försöka sig på en tippning då, har ändå inget att göra för tillfället.. tippar bara kat.B

Fredagen den 17 juli

Lopp 1

Ett relativt jämt lopp med många fina hästar. Här tror jag Dar's Golf öppnar snabbast om han håller sig i rätt gångart, såg mkt fin ut i värmingen på Mantorp men blev grovt störd av ett ekipage i loppet och var tvungen att jogga runt för att slippa diskning. Snabbt upp kommer Tejas Monique som får sällskap av Tosan som hithills är obesegrad i år. Jag tror hon kan ta ytterligare en seger här då hon säkert kan gå snabbare tider.

Tosan - Dar's Golf - Tejas Monique

Lopp 3

Har inte sådär jättekoll på hästarna neråt i Sverige, men en som jag känner till är Marianne som jag tror kommer få leda från start till mål, såg hennes värmning på Mantorp och hon såg jättefin ut. Bakom henne jagar Rezit och Fantasi K. som hinner upp pallplatserna.

Marianne - Fantasi K. - Rezit

Lopp 4

Kvällens första spik kommer här i form av Pettronella. Kvalade på en mycket fin tid och vinner detta lopp enkelt. Zhakira Zojvide är en fin treåring som jag tror kan trava snabbare om det behövs, hon kommer antagligen sänka men det räcker "bara" till en andraplats i detta lopp. Efter dessa ston blir det en upploppsstrid mellan Farmens Ultra och LojstaIrrbloss, där jag tror den sistnämnda går segrande ur striden.

Pettronella - Zhakira Zojvide - LojstaIrrbloss

Lopp 6

Jämt lopp där jag ser många hästar som kan vara med i Segerstriden. Lojsta Candleligt var med till Romme i början av Juli och fick gå ett banjobb, såg fin ut och klockades på en tid under rekordet, nu med ny kusk blir hon farlig. Jag kör själv Grann i detta lopp och har han en bra dag är han inte utesluten, bakom honom finner vi även Rauk och Trofe.

Väljer att inte tippa ordningsföljden i mål då jag själv kör i loppet.

Lopp 7

I detta lopp tar Rezit hand om ledningen men blir snart uppvaktad av Fantasi K. Det är andra gången för dagen dessa hästar möts och jag tror att en rekordsänkning på dem båda inte är uteslutet. Men in på upploppet kommer Fantasi K ha ett litet grepp om leningen och sätter nosen först över mål. Bakom dem spurtar Zeus till sig tredjeplatsen.

Fantazi K. - Rezit - Zeus

Lopp 9 (det andra 2.20-loppet)

Diggiloo och Bob är snabbast ut, men får snart sällskap av Bonso III som drar med sig Zeke. Men jag tror ändå att Bob kan gå snabbare tider och kommer sträcka lite extra på sig över mål och ta sin första seger i karriären. Bakom honom Fajtas Bonso III och Zeke om pallplatserna där jag tror den förstnämnda kniper den blåa rosetten.

Bob - Bonso III - Zeke

Lopp 11 (Ytterligare ett delat lopp. 2.13 det andra)

Snabbast från start är Ljungens Legolas som kommer att få bestämma temopt en bra bit in i loppet innan han får sällskap av tilläggshästarna Metaxa och Cotton Field. Halvvarvet till mål får han se sig besegrad av Cotton Field som verkar ha bra fart under hovarna och tar här säsongens första seger. Metaxa spurtar till sig andraplatsen före Ljungens Legolas.

Cotton Field - Metaxa - Ljungens Legolas

Lopp 12

Nolloppet för russen. Här kommer så kvällens andra spik. Pettronella kommer ta en dubbel ikväll, ingen tvekan om saken. Uma Dar kvalade på en fin tid i slutet av Juni och har nog utvecklats ytterligare sedan dess, hon kommer vara den närmsta utmanaren till segern. Det kommer nog bara stå mellan hästarna på första volten i detta lopp och Emorin kniper tredjeplatsen.

Pettronella - Uma Dar - Emorin

Winner04
0

Kommer lite tippning från mig :)

Fredagen:

Lopp 1: Dar's Golf

Lopp 2: Madicken Engström

Lopp 3: Rezit

Lopp 4: Diggiloo

Lopp 5: Zingo

Lopp 6: Grann

Lopp 7: Tackla

Lopp 8: Hjulika Viking

Lopp 9: Zeke

Lopp 10: Allgunnens Öken

Lopp 11: Ljungens Legolas

Lopp 12: Pettronella

Lopp 13: Callisto's Selene

Söndagen:

Lopp 1: Kålmans Poppis

Lopp 2: Zingo

Lopp 3: Pettronella

Lopp 4: Måntorps Larissa

Lopp 5: Zlatan Nick

Lopp 6: Dalsgårds Jasmin

Lopp 7: Rafaela Ernst

Lopp 8: Gransjöns Kinder

Lopp 9: Tosan

Lopp 10: Hjulika Viking

Lopp 11: Diggiloo

Lopp 12: Mimas Disney

Lopp 13: Bonso |||

Lycka till nu allihoppa :D

Katitzi
0

Här kommer lite tippning från mig och Mandah

Fredagen:
Lopp 1: 1a tosan 2a tycho och 3a tejas monique

Lopp 2: 1a Emmeros Diva 2a Emmeros Hamlet 3a Skärgårdens Glans

Lopp 3: _Egen häst
_
Lopp 4: 1a Pettronella 2a Farmens Ultra 3a Jolli's Joppe

Lopp 5: 1a Grann 2a Ludde Roll 3a Lojsta Candle Light

Lopp 6: Egen häst

Lopp 7: _Egen häst
_
Lopp 8: 1a Månstorps Larizza 2a Bettan Ettan 3a Kroken Hill Jalla

Lopp 9: 1a Bob 2a Jula 3a Bonso III

Lopp 10: 1a Gransjöns Knutte 2a Hippotek Filofax 3a Allgunnens Öken

Lopp 11: _Egen häst

_Lopp 12: 1a Pettronella 2a Uma Dar 3a Emorin

Lopp 13: 1a Marabou 2a Neptuna 3a Lugnets Lyra

Alexandra Wisén

PromiseMinanMorfeus
0

Fredagen:

Lopp 1: Väldigt fullt lopp med fina hästar. Men en häst som jag vet har fler sekunder att ta är Tosan. Hon har visat en enorm kapacitet och fått fin fina resultat så även här tror jag hon kommer vinna ännu en gång. Men dock tror jag det finns lite motstånd och det är Tejas Monique som har visat bra form och gjort fina tider i sina starter. Gervides Ösa har visat fina tider men har tyvärr inte fått någon främre placering men denna gång kommer en pallplacering.

Tosan - Tejas Monique - Gervides Ösa

Lopp 2: Emmeros Diva - Emmeros Hamlet - Madicken Engström 

Lopp 3:  En hel del hästar här med och tror det kommer vara ganska jämnt men den som kommer knipa första placeringen är nog Marianne som vann sist och hon kommer nog göra det igen. Dock tror jag Marianne kommer få motstånd av Rezit som gick bra sist och vann ett fint lopp sist. Ljungens Pirat kommer att ta 3:e placeringen.

Marianne - Rezit - Ljungens Pirat

Lopp 4: Ganska svårt lopp att tippa eftersom det är en hel del bra hästar som inte har visat än hur snabbt de kan gå ännu. Men jag har 3 hästar som kommer slåss om segern. Zhakira Zojvide, Pattronella och Farmens Ultra. Allihopa har visat att de kan springa men jag tror att Pattronella kan ha en hel del sekunder sparade som kommer räcka längre än Ultra och Zhakiras kapacitet. Men tror Pattronella vinner knappt före Farmens Ultra och denna gången hinner nog inte Zhakira Zojvide med riktigt. Tror dock detta lopp kan gå rätt fort!

Pattronella - Farmens Ultra - Zhakira Zojvide

Lopp 5: Zingo - Gransjöns Knutte - Allgunnens Ädel

Lopp 6: Ganska många hästar med väldigt blandade resultat. Men en som jag tror kommer stå som vinnare är Grann som har gått jättebra och har 2 raka vinster på fina tider. Tror ingen kommer direkt hota Grann men Trofe kommer absolut vara med där framme och slåss om en pallplacering mot ett annat Visby ekipage Ludde Roll.

Grann - Trofe - Ludde Roll

Lopp 7: Från start till mål tror jag Rezit kommer att leda. Han har gått bra från framspår nästan varje gång så han kan nog ta hem detta med Fantasi K jagandes bakom. Tror också att Zeus kan visa att han förtjänar en pallplacering så han kommer inte ge upp i första taget.

Rezit - Fantasi K - Zeus

Lopp 8: Ingen snack om saken vem som kommer vinna detta lopp. Aronsson har alltid sina hästar i fin författning och de brukar ha en god kapacitet.

Månstorps Larizza - Bettan Ettan - Arielle Vom Dörfli

Lopp 9: Ännu ett 2.20 löp som Zeke kan ha bra chans i, han har gått bra iår och han har fått fina resultat men denna gång tar han nog första platsen följt av jagandes Bonso III och Soli.

Zeke - Bonso III - Soli

Lopp 10: Allgunnens Öken - Nova I - Cindy III

Lopp 11: Ännu ett 2.13 lopp. Här startar Marianne igen och hon kommer nog göra samma sak som i förra loppet, alltså vinna med en bra jagandes Ljungens Nina som har visat vilja de senaste starterna, efter Ljungens Nina följer Cotton Field med.

Marianne - Ljungens Nina - Cotton Field

Lopp 12:  Många hästar med, och bra dessutom. Hoppas dock extra på Uma Dar för att hon är en fin avkomma efter vår Darius Roll. Här kommer det stå mellan Uma Dar, Pattronella och Emorin. Pattronella har en fin kvaltid och Uma med, men Emorin kommer nog ha en hel del att visa. Tror dock såhär:

Emorin - Pattronella - Uma Dar

Lopp 13: Marabou - Neptuna - Callisto´s Selene

madde89
0

jag har tippat där startlistorna ligger gå in och kolla där

jag tror att  Uma dar  vinner båda sina lopp 

lycka till Elin med uma och tycho mkt bra vinstchanser på dessa hästar

marika-J
0

#9 jag kopierade din tippning och klistrade in den här ist, lättare när allt är samlat på ett o samma ställe!Flört

så, Maddes tippning;

lopp 1

tycho- tejas moniqe  - martelle

tycho har gått riktiga bra lopp  i år , här kommer årets andra seger tätt följd av Tejas Monie som dena gång får nöja sig  med en andra plats. kanske nytt rekord på dessa ekipage. 2 min gränsen närmar sig ! tredje platsen tar Martel  hem som  jaggar  från dryga tillägg

lopp 2 :

maddicken engström - centita  - emeros diva

madicken engström vinner och tar lednigen från start  till mål , cenita so  gjort mycket bra lopp  plockar hem andra platsen och tredje platsen går till en sppurtande Emmeros Diva från tillägg

lopp 3

marianne - Ljungens pirat- romans

marianne gjorde ett bra lopp  senast som slutade i  seger  på  mantorp  borde kunna vara snäppet vassare nu . Ljungens Pirat tar hem tredjeplatsen och om  romans travar  blir en tredjeplats hennes då  hon har kapasitet. kanske en  rekordsänkning  på  samtliga ?

lopp 4

Farmens ultra - Diggeloo - lojsta airblos

farmens ultra vinner det här loppet , har en seger redan  nu  kommer andra segern för farmens Ultra - Diggelo står på  tillägg men tar  hem andra platsen , trejeplaten  går till  Lojstaairbloss som tog en hedrande seger på mantop  men kansk elite väl  mkt  tillägg  denna gång  för att sätta fram nosen först över mål linjen

lopp5

zingo- molly- esol

hård kamp  mellan dessa tre

lopp6

trofe- master -  grann

trofe går ut i ett  tufft lopp  men det blir seger,.amaster  tar hem andra platsen och grann kämpar till sig en tredjeplats.

lopp 7

tackla- fantazi  K -allgundes Åmina

tackla brukar  göra bra lopp nu är det  dags för seger. Åmina gjorde ett bra  lopp på romme senast när hon säkte sitt rekord så trejeplatsen går nog  till  henne.

lopp 8

lopp  8 är dagens noll  lopp  för  shettisar. här är ett  lopp som alla kan vinna . Men jag tror att Bettan  Ettan tar  seger i detta lopp. andra platesen går till hjulika viking som kanske har haft  tuffa lopp  och placeringar uteblivit men här blir det  nog en andra plats och tredje platsen går till  Twan V Beerze

lopp 9

diggelo  - zeke- jula

diggelo står bra inne har fått en del tuffa lopp sedan vinsten  på romme och nu  vinnner han  igen

lopp 10

nova I - Bingo  II- Cindy III

För Nova I  tar  hem  segern  i dagens 9 lopp  , bingo  II tar hem  andra platsen då han  kanske mötter  snällarehästar än vad  han ha5r gjort under våren , en ponny  med kapacitet - kanske körs han  på  nytt rekord. Cindy III tar hem tredje platsen.

lopp 11

marianne - ljungens priat -  ljungens legolas

marianne tar i detta lopp dagens andra seger

lopp 12

uma dar kvalade bra sist  på eskilstuna här blir det seger då hon  nog  kan springa fortare än på  kvalet.lojsta tomaii  tar hemandra platsen  och tredje platse går till  Dubb

Uma dar   Lojstatomaii - dubb

lopp 13

i dagens sista lopp  som är ett shettis lopp  tar Ascot in  sinna tillägg och vinnner dagens sista  lopp andra platen tror jag kommer att gå till  maja  olsson med  callistros celene och tredje platsen går till Lungnets Lyra

söndag  dag 2

lopp 1

dagens första lopp  är ett  kategori  b lopp  med ganska många bra hästar som alla är sugna på att vinna. Romans är snabb  ut och utan galopper kanske det blir en seger men jag tror i alla falal att segern går till  Tommmelillas Kålmans Poppis och romans tar hem andra platsen på nytt rekord- mkt kapabel  häst  och tredje platsen går till Tackla

Kålmans Poppis- Romans - tackla

lopp 2

Ascot - allgundens Annie - Zingo

Ascot tar  hem helgens andra seger  och leder med flera längder till bakom varnande Allgundens Annie som tar hem andra platsen och treje går till  Zingo  som spurtar hem treje platsen

lopp 3

Uma dar tar hem helgens andra seger och lojsta tomai tar  hem andra platsen då hon styrs till en snygg andra plats av Julia Pettsson och tredje priset går till  orden som jagar hem tredje platsen. Alla går nog nytt  rekord

Uma Dar- Lojstatomai- orden

lopp 4

vinner malte från tillägg  och andra och  tredjepatsen får resten göra upp  om

malte - Måntorps Lazrissa- Loke III

lopp 5

dagens snabblopp för russen som innehåll ett ganska litet  startfält med många bra russ, där alla har chans att vinna . Men  jag  tror ändå att segern går  till förra årets Derby  vinnare. Zlatan Nick och andra platsen går till  Dars Foxtrott och även tredje platsen tror jag visby kammar hem med TRofe

Zlatan  Nick - dars foxtrott - Trofe

lopp 6

kalmars Måntops Joker vinner en överäggsen seger på  hemma plan  i kalmar andra platen går till halmstads Dalgårds jasmine och tar hem  tredje priset gör Hippotex filofax

lopp 7

här tar  rafele ernst en yttligare seger , andra priset tar mariane hem  och tredje priset går till JULA

LOPP 8

Cemita står mycket bra inne kanske det kan  bli en seger men jag tror att hon tar hem  andra plats ,segern går till Emmeros Diva

som  jagar i kappa  ledningen från tillägg tredje priset går till Grannsjöns Kinder

Emmeros Diva - Cenita - Grannsjöns kinder

lopp 9

Tycho  står mycket  bra inne i  loppet och han kan nog ta hem en seger även i detta lopp. Allgundens Åmina tar  hem andra priset på  nytt rekord och tedje priset går till  Tejas moniqe

tycho - allgundens åmina - Tejas moniqe

lopp 10

mad max  och ascot kommer ha en fight om 1a priset  men madmax går först över  mållinjen och vinner . Kanske blir det  målfoto? ascot blir tvåa och lungnets lyra och castelles celene gör upp  om trejeplatsen.

MadMax- Ascot - Lungnets Lyra / castellos Celene

loppm 11

i lopp  11 kanse dubb tar  sin första dseger men han  kommer att  få sällskap där framme av Diggeloo, Lojsta airbloss

mrn jag  tror att Lojstaairbloss drar  det längsta strået och vinner loppet , Diggelo tar hem tredje platsen  och dubb blir trea.

Lojstaairbloss- Diggeloo- Dubb

lopp  12

Mimas Dixney  vann  förra starten och jag tror att han  även  vinner nu  i  lopp 12 och andra platsen  går till  Hillevi och treje till  Grannsjöns knutte

lopp 13 heklgens monte lopp som är för kategori  b hästar . jsg vet  mkt väl  hur de flesta går framför vagn  men ingen anning om  hur de går under sadel. men  jag får göra ett försök

tejas  moniqe brukar går bra under sadel så hon tar nog ledningen  men  kom´mer få tufft  när dars foxtrott kommer i  närheten , foxdrott drar med sig trofe som även han går framåt i fälltet , Även  Lojsta candelight  går bra från sina tillägg och kommer  att vara  med där  framme men först  med nosen över mållinjen är Dars Foxtrott , andra platen  går till  Trofe och tredje till Lojsta candellight och moniqe trar hem 4e platsen och gör som vanligt ett bra lopp.

Dars Foxtrott - Trofe - Lojsta candelight - tejas Moniqe ( 4a)

ja kul att se att  kalmar fick så  mkt hästar på sitt dubbel trav jag får väl önska allla kuskar o, tränare , ägare lycka till  och hoppas att vädergudarna sköter sig.

/ madd e

Katitzi
0

någon/några fler som vågar sig på att tippa lite? :D

Alexandra Wisén

bea28
0

#11 jag håller med! några fler som vill tippa ? :) jag skulle själv ha gjort det, men.. eheh. Jag tippar ALLTID fel SkämsOskyldig

Katitzi
0

#12 men det gör väl inget om du tippar fel ;)

Alexandra Wisén

Johansson
0

Fredag;

Lopp 1; Tosan-Ludde Roll-Tejas Moniuqe

Lopp 2; Emmeros DIva-Emmeros Hamlet-Cenita

Lopp 3; Marianne-Bambu-Rezit

Lopp 4; Petronella-Zhakira Zojvide-Farmens Ultra

Lopp 5; Zingo-Rednex-Esol

Lopp 6; Ludde Roll-Trofe-Ture II

Lopp7; Rezit-Thelma-Bolsan

Lopp 8 ; Månstorps Larzzia-Bettan Ettan-Arielle Vom Döfli

Lopp 9; Zeke-Soli-Jula

Lopp 10 ; Cindy III-Hippotekets Filofax-Allgunnens Öken

Lopp 11; Cotton Field-Marianne-Ljungens Nina

Lopp 12; Emiron-Petronella-Uma Dar

Lopp 13 ; Marabou-Neptuna-Rednex

Lycka till alla !!!

Johansson
0

Söndag

Lopp 1 ; Bolsan-Kålman Poppis-Tackla

Lopp 2; Rednex-Zingo-Dusty

Lopp 3; Emorin- Uma Dar-Petronella

Lopp 4; Månstorps Larizza- Loke III- Kroken Hill Jalla

Lopp 5; Zlantan Nick- Trofe-Zavanna

Lopp 6; Dalsgårds Jasmin-Månstorps Joker-Hippotekets Filofax

Lopp 7; rafaela Ernst-Marianne-Jösta

Lopp 8; Gransjöns Kinder-Cenita-Emmeros Diva

Lopp 9; Tosan-Tejas Moniuge-Hedda Flygare

Lopp 10; Mad Max-Hjulika Viking-Ascot II

Lopp 11; Petronella- Jolli´s Joppe-Diggeloo

Lopp 12; Mimas Disney-Cindy III-Balette II

Lopp 13; Tejas Moniuqe-Dars Foxtrot-Trofe

Lycka till alla !!

Katitzi
0

Tidsschema:

Fredag 17  juli

Kl. 15.30         Inskrivningen öppnar

Kl. 16.00         Stora banan öppnar för värmning

Kl. 18.00         Defilering lopp 1

Lördag 18 juli

Kl. 08.15          Öppnar sekretariatet till Östruss utställning

Kl. 09.00          Börjar utställningen

Kl. 13.15          Börjar dropp-in klassen

Kl. 18.00         Grillfest på Kalmar Travet

Söndag 19 juli

Kl. 09.00         Inskrivningen öppnar

Kl. 09.30         Stora banan öppnar för värmning

Kl. 12.00         Defilering lopp 1

Stod på kalmarponnytravares hemsida ;) Finns mer fakta om dubblen där.

Alexandra Wisén

fffny
0

någon får gärna ta på neptuna i lopp 13 (: tack på förhand ;)

Fanny Henriksson 

isabellaaxelsson
0

är det någon som skulle kunna ta kort på mig och Ravanelly Silver i lopp 5 och Cindy III i lopp 10? Tungan ute

marika-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer att ta med mig kameran och försöka fota så mkt jag bara kan! :) dock med en början efter lopp 6 och troligen värming före lopp 1 på fredagen iaf.

fffny
0

vad roligt att du kan ta kort , dom blir jättefina verkligen ! Skrattande

Fanny Henriksson 

Katitzi
0

Jag kommer till att fota på söndagen :)

Alexandra Wisén

33miliaa
0

tack ni som tror på diva och mig hihih :)kul! hoppas på att det går bra imon och på  söndag :)

ska nog ta och tippa lite snart !

33miliaa
0

Fredagen:

Lopp 1:Jag tror tosan har mycket att ge, och därför tror jag hon vinner detta loppet och tror att hon kommer gå under 2.00 :)

Lopp 2: Jag kör diva,och tänker inte tippa då haha!'

lopp 3 Tror detta loppet kommer stå mellan

Marianne och Rezit  vem som vinner vet jag inte.

lopp 4. Petronella,farmens ultra

Det blir hårt  =)

Lopp 5 zingo

lopp 6 Grann,trofe,ludde roll

kommer nog blir jämt mellan dom tror jag!

Lopp 7: Rezit vinner nog detta loppet :)

lopp 8 : kroken hill jalla  gör sitt första lopp,jag kör.

tippar ej!:D

lopp 9 : zeke.

lopp 10 nova eller gransjöns knutte

lopp 11:marianne,cotton field

lopp 12 vet ej

lopp13 vet ej

madde89
0

resulat fredagen nån ?

Katitzi
0

# 24 loppen har inte gått än ;) Första start ikväll kl. 18 :)

Alexandra Wisén

Mandah
0

#24 Lugn Lugn, första start går inte förens kl 18.00 ikväll. :)
Så det är ett tag till :)

monte-alskare
0

#24 Marianne vann lopp 3 på 2.12! Grattis!

marda
0

#27 även lopp 11!!! Skrattande

C-Ainerud
0

#28 oj vad kul!!! Grattis! Nytt rekord också?

marda
0

#29 bara i första vi vann 2.12,1 andra 2.14,0

hon gick super i dag med tanke på resan, jätte kul!

C-Ainerud
0

#30 stort grattis igen!! Hoppas vi ses snart på banan!

monte-alskare
0

Det blir 3:e raka!:D

UllisT
0

kanske 4:de raka om hon får till en seger på söndag oxåSkrattande

isabellaaxelsson
0

någon som tog kort på mig och ravanelly silver när vi vann? Flört