Reportage på TV 4!
Titta på "Dagens rätt" nu på Tisdag……. …..den 14 juli så får Du se ett reportage av TV4 från SM kat A på Solvalla den 8 juli. De var nämligen där och filmade hela dagen och kommer enligt uppgift att visa något från tävlingarna. Loppet vanns av Lufsen II med Belinda III på en 2:plats. 3:a kom Danielle.
Grattis till Er och övriga deltagande. 9 Jul 2009 - 08:08 av admin
"saxat" från SPTF's hemsida
Jag kan inte se det då jag är där med en storhäst men det hade varit kul :D
Åh, va skojj att dem äntligen visar lite ponnytrav på TV :)
Roligt att se lite ponnytrav på tv

Får komma ihåg och banda det då.. Är hos läkaren precis just den dagen.. Kommer glömma det. Kul i alla fall med uppmärksamhet! Vi hade ett litet reportage i Skånska Dagbladet idag, om Dubbeltravet!!!
Va roligt, bra med uppmärksamhet 
kul mera ponnytrav i TV

Åh, åker bort på tisdag. Vilken tid bärjar dagens rätt?
De hade en blänkare idag på Dagens Rätt, om vad som kommer nästa vecka! 3 saker man inte får missa och då tar Hans G Lindskog upp ponnytravet bl.a. annat! Sen en sekvens när alla kör ur stallet ner för defiliering!
Blir nog ett bra reportage! Hoppas de inte klippt allt för mycket! Men Tony Ryttar brukar göra bra jobb!
Dagens rätt går kl 13.00 på TV4. Som sagt, på tisdag, 14 juli.

Får hoppas att vi inte har hunnit fara då 

Va kul att ponnytravet får va med i TV :D Kommer kolla på det! Hoppas det blir ett bra reportage :)
vilken tid går de?
opps, hitta det 
det är bra att dom visar lite ponnytrav i tv):-

ååh, vad kul! :D alla mail som skickades in i samband med elitloppet verkar ha gett resultat! :) nu får vi hoppas att dom kommer ner ikväll till gotland oxå och filmar SMet i kat b ;)

Kommer inte hinna se det, hoppas det finns på tv4 play sen!

Glöm inte att titta på tv nu 

ooups, höll på att missa det! :O men nu är tvn på ;)

Go tv4! :D det här var juh ett jättebra repotage! :D
jag missade hälften :) men nu såg jag lite!

Kanon !!!

Riktigt bra repotage! Duktiga alla var på att prata, inte så lätt i tv. Bra reklam för ponnytravet 
Haha! jag tror att jag behöver glasögon när jag kör:P
Tv4 måste ha tagit till sig av våra mejl, och som de sa så började de flesta med ponnytrav!
Vi begär ju inte mer än såhär, tycker detta repotage var väldigt kul att se och de inleddes ju på ett roligt sätt!
Bra tv4!

Ett mycket bra repotage av TV4, hoppas dom fortsätter…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Missade tyvärr det:/ Ngn som vet vart man kan hitta de igen?:)
#25 jag antar att man kan se det här sen, men det har inte lagts till ännu..

Det va ett jätte bra reportage! :) Kul att dom visade flera kuskar och ponnysar :D Bra TV4!

inte tv4 initiativ, Kanal75 som fixat detta!!
Detta finns att läsa på atg.se en blogg som Johan Lindberg brukar skriva i, Han är huvudredaktör för kanal 75.
``Jag ska direkt erkänna att vi har varit för dåliga på att uppmärksamma ponnytravet i tv. Det är en enorm ideell verksamhet i hela landet. En verksamhet som hur man än ser på det är en lysande grogrund för det "vuxna" travet. Alla som håller på med trav, alla banor, tränare, hästägare och till och med spelare borde vara mån om att tillväxten och intresset skapas långt ner i åldrarna.
Men den känns lite åsidosatt den här verksamheten. Travskolor finns och får en hel del pengar från centralt håll, men travskolor och ponnytrav är inte alls samma sak. För alla, vuxna som barn är själva tävlingsmomentet ett oerhört kittlande moment. Visst kan det till en början vara bra med lite träning på att köra åttor kring koner, men själva tävlandet, och att köra på banan, ger med all säkerhet en helt annan glöd hos barnen. Jag menar, hade jag som ung hockeygrabb bara fått leka kull på isen och inte fått spela matcher hade jag ruttnat fullständigt. (Nu blev jag ingen stjärna ändå, men ni fattar.)
I dag är ponnytravet beroende av privata sponsorer, men hur länge går det? Och hur länge orkar de som i dag offrar sin fritid för att barnen ska få hålla på med det roligaste de vet - att tävla?
Hur som helst, vi har varit för dåliga, men vi måste börja någonstans och därför kommer vi på tisdag i Dagens Rätt att visa ett reportage från ponny-SM som avgjordes på Solvalla i onsdags.
Missa inte det. Tony Ryttar är avsändare och det borgar för hög kvalitet.``
#28 ja då får vi hylla Kanal75 istället! Verkligen bra.
tycker det var ett jättebra repotage :) sånna vill vi se fler av :D
som ovanämnt finns det på Tv4 Anytime
Länk: http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=909101&progId=801650
Hoppa till 9.06, där börjar repotaget;)
Verkligen ett superfint repotage, kul att se alla duktiga kuskar och hästar!
Jätteroligt att dem äntligen gör ett ordentligt repotage om ponnytrav! Hoppas det fortsätter så :)

Vad roligt! Nästa år hoppas vi på likadant repotage på Solvalla i samband med Elitloppen 

Kan ju framföra till johan när jag träffar han att vi vill ha fler reportage

snyyyggt :D
med tony ryttar som reporter kan det bara bli bra!
#36 det tycker jag! men framförallt säga att vi blev glada för detta!
#38 Absolut! Det var superfint och jag tror att det verkligen kan göra reklam för ponnytravet… Det finns många som inte vet att det finns…
jag tycker att de borde göra ett reportage om en heldag, kanske på en annan bana än Solvalla, har för mig att de gjorde ett annat för elitloppet 2007 från solvalla också.

det va ett riktigt bra reportage!! Riktigt roligt att få se ponnysarna i tv-rutan och det va väldigt bra gjort tycker jag=)
Det var riktigt fräkt att ponnytravet gick på tv :P Hoppas att det kommer fler gånger :D
Tony Ryttar är i en klass för sig tycker jag när det gäller reportage!
Mycket roligt inslag..
jag tyckte att inslaget var mkt baa hoppas de kan fortätta att visa klipp från större lopp men det skulle vara roligt om man kunde sända ett repotag på tv som bra handkade om ponnytravet där man pratade lite mer om ponytravet men det här är toppen repotage. Jätte duktiga kuskar så nu får björn gooop och andra bra kuskar passa sig när dessa ungdommar kommer ut på banan med storhästar. hoppas Tv 4 håller i sig och sänder klipp från kritertiett o derbyt med när de ändå är där på plats och filmar stiortravet. !!

#42 Håller med, han är otroligt duktig!
Jätte bra repotage!

Superbra repotage, själv fick man rysningar när Mikaela körde i mål och gjorde sin seger gest..