nya tvåminutersponnyer
under östersunds dubbeltrav var det tre ponnyer (fler?) som gick under 2 min för första gången det var Åkres Reidar med Erik Holm som tog en dubbel samtidigt, Mr After Eight som kämpade på där bakom samt Jonna Träskviks Maracas! Grattis
lilla du gick också under två min första gången!

Grattis till er alla!
ja så var det ju ursäkta!
Många fina travare som satte fina rekord under helgen :)
Grattis till de nya 2.00:arna!
Grattis alla :)
grattis (:
Grattis =)

Grattis till alla runt era tvåminutare och speciellt grattis till Sofia och Lilla Du önskar fam Hagelberg och Lill Nina!

I Söndags på Örebro travet gick Björksta No`grann med Kevin Oscarsson under 2 minuter för första gången……
även Tosan med Edvin Aronsson sprängde 2 min för första gången förra helgen.!
härligt med många nya rekord :D
Montró gjorde det för tre veckor sedan på Eskilstunas dubbeltrav. Hon var, då, den tredje 4-åringen i år som gick under 2 minuter.
Totalt har 151 kat. B-ponnier gått under 2.00,0 i år. Senast i raden Ljungens Pärla i kväll på Jägersro.

Så kul! Grymt att så många går under 2.00,0, vilka ponnyer vi har! 
Tosan hälsar till sin "barndomskompis" Lilla Du, kul att de sprängde två minuter samma helg tyckte Stefan Carlsson, som fött upp båda två

#15 Visst är det! De har verkligen följt varran i tiderna och i stor sett haft samma rek!
Grattis till Tosan!
#13 Är det nya 2-minutersponnyer? Låter väldigt mycket i så fall. Eller är det total av de som tävlar i år oavsett tidigare rekord?
131 NYA ponnyer är det inte, brukar vara ca. 30-35 nya varje år som går under 2.00. Jag har koll, gör nämligen diplomen till uppfödarna av premieringsberättigade russ som går under 2.00! Det är verkligen en fjäder i hatten att som uppfödare få fram så bra tävlingsindivider!
#18 Ja visst är det.
Och för oss (Malena egentligen) känns det helt fantastiskt då vår första russuppfödning går under redan som 4-åring. Helt otroligt faktiskt och dessutom med en lite "udda" hingst då det gäller travvärlden. Ibland har man tur.
#15 Grattis till nya rekordet från lillasyster Ronsan