Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1777 ggr
Wahlberg
0

Huvudstång

Tänkte testa huvudstång på min häst, bryter inåt en hel del och jag vet att han inte har ont någonstanns. Har bara ett litet problem, vet inte riktigt hur jag ska få fast den i ett ponnysele?

På varmbloden så finns det ju en liten lädergrej som man drar igenom och sätter fast där man hänger på checkremmen, men en sådan liten läderrem finns inte på min ponnysele.

SLennartsson
0

Man kanske kan sätta dit någon från en stor sele? :) Eller så bara klipper man till en? :D

Wahlberg
0

#1 Vet inte riktigt om de går, annars får jag hitta på nått :P

Jennie_A
0

#0 Den lilla lädergrejen går att köpa separat (samma oavsett stor eller liten häst), och sedan skruvar man av tömringen och fäster flärpen under genom att skruva tillbaka tömringen. Sedan drar man igenom flärpen genom stången och fäster i uppkäkskroken…

Leta upp Jonas på söndag så kan han visa på Ivas sele (hon har huvudstång) om du inte förstår vad jag menar…

Wahlberg
0

#3 Jag funderade faktiskt precis om de gick att skruva av tömringen, såklart att de gör om man te x ska sätta fast en extrarem osv. Tack så mkt för svaret! :)

varette
0

du kan ju ha en separat också, den behöver inte sitta i tömringen.. Då har du lika runt uppkäkskroken och sen ett spänne på andra sidan och käpper i tömringen. Då har man den på huvudstången när man inte kör, och kan användas på alla selar, Lämpligt när inte alla har och vissa har på fel sida mm.

kiddie
0

hej

vart köper man en huudstång till en a-ponny??

mvh sandra

ginher
0

funderar åxå på att sätta huvudstång på mitt russ som åxå bryter innåt, visa en bild och berätta om de funkade på sin kuse sen! :)