Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2814 ggr
Winner04
0

Åby 25 juli :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som tänkt att anmäla? :)

Skriva propp o häst :D

Winner04
0

Winner ska anmälas till 2.23 och sämre samt 2.28 proppen :)

Valentino Rossi ska anmälas till 2.05 och sämre samt 2.10 och sämre :)

SuperIor Noir är vi lite osäkra på men antingen 3.04, 2.55 eller 2.45 och sämre :)

Hoppas det blir mycket anmälningar :P

Erika97
0

Bårarps Braveheart ska anmälas till propp5, 3.04 (:

prizze
0

Vi kommer med 4st

olesen
0

vi kommer me 3 kvalhästar :)

VeronicaP
0

Vi kommer inte

iiirma
0

Har jag skjuts kommer Plexus till 2.05 och sämre.

Winner04
0

putt :)

[cancan]
0

Tyvärr så krockar det med kalaset här hemma.. Synd för där var jätte fina proppar till mina russar =)

Nitro
0

Jag hoppas att jag kan anmäla Skärmnäs Pigall (1.47) till snabbloppet.

Winner04
0

Puttar upp lite o kan tillägga att vi åker bara dit med våra russ.. Winner och Valentino Rossi :)

olesen
0

nån som vill kvala en shettis åt oss??

xXMaaXx
0

Ska kanske anmäla Halvar i 2.28 proppen och högst 2.000kr proppen, får se om jag tar med Chivas i resevloppet. Han gick inte direkt bra i Åmål, men ska ända skoningen och det är vårat sista år tillsammans, så jag får ta vara på det:)

ryttarn
0

Blir Tejas Monljus till 2.10 och såämre, auto… han har rekord 2.11

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tessma
0

Tänkte anmäla Dino Rex, kanteborgs Ginger r. Bam-Bam och om reservproppen blir av ska Betsie ut

Winner04
0

Anmäl massor nu gott folk ;) är roligt med mycket häst! :D

Kris_J
0

Fanns ingen propp som passade….

Veritas odium paretFörvånad

Erika97
0

#11 kanske är lite sent nu men, har du någon som kan kvala annars om du vill kan jag kvala din shettis?

Nitro
0

Mycket häst anmält iaf, roligt :)

ryttarn
0

#18 Ja, för man sitta hur länge som helst i telefonkö…… Var så förvirrad när jag väl kom fram så jag anmälde fel kusk :-D

Jerker Klang,

www.isil.se

Jaaaakoob
0

om jag får nån att åka med så kommer jag och tar kort, :D

nemesis
0

vi anmälde 6 st!Skrattande

Nitro
0

#21 Vad roligt att ni kommer! Jag dyker också upp, prop 14, grundlag 1.55 blev av =D

Winner04
0

kanske lite tidigt men lägg gärna ut listorna när de kommer :P

Saaandberg
0

Jani, jag anmälde. Men kom med som tredje reserv i 2.10 och sämre loppet. Blääää :(

Emystroll
0

vi har anmält  våra två Russ, Trollslända: prop 9+11 

& Glorias Lucern 8+9 ;)

ryttarn
0

#24 Undra hur monis ligger till för att komma med i det loppet…..

Jerker Klang,

www.isil.se

nemesis
0

#24 vi anmälde även till det loppet:-)

Tessma
0

Mycket anmält till dem flesta av loppen. 2,10 loppet var reserver och även ett flertal andra lopp var över 10 hästar i. Roligt att 10 lopp blir av. Men med lite tålamod så kommer listorna ut snart….

Winner04
0

blev ju rätt så intressant lopp för mig o Winner :) är dock lite orolig över springspåret, har aldrig haft det förut :S :P menmen det kommer säkert gå bra, hoppas jag iaf :P

ryttarn
0

Listor?

Jerker Klang,

www.isil.se

nemesis
0

#29 har du sett startlistorna?

Winner04
0

ja, finns på kanal75 :P

nemesis
0

#32 kan du inte lägga in de här då?

Winner04
0

där är de preliminära listorna.. :)

nemesis
0

blev det inget högst 2000kr för KAT B???

ryttarn
0

Lopp nummer 8a blir verkligen intresant……

Jerker Klang,

www.isil.se

Winner04
0

#35 tydligen inte :/ o inte blev 2.23 och sämre av heller så blir bara 1 lopp för mig o Winner :/

xXMaaXx
0

Synd att högst 2000kr proppen inte blev av:/

Men konstigt att dom tog med Chivas II i två lopp? Jag hade första och andra hands val, 1a reserv loppet och 2a 1.55 loppet , iaf det första loppet inte skulle bli av. Då borde han väl inte starta i två lopp?:O

Winner04
0

Någon som vågar ge sig på att tippa? :) jag gör det nog lite senare ;)

Jaaaakoob
0

jag kan tippa, men måste sätta mej vid brors dator, :D

Jaaaakoob
0

jag tippar lite då, :D

Lopp 1: 1-3-6

Lopp 2:7-3-4

Lopp 3:4-2-6

Lopp 4:3-10-6

Lopp 5:6-4-1

Lopp 6:3-9-6

Lopp 7:9-4-8

Lopp 8:2-1-6

Lopp 9:8-10-3

Lopp 10:9-7-1

så jag kommer förhoppningsvis till åby och kollar och fotar , :D

Nitro
0

Lopp 1: Antonio
Lopp 2: Katla
Lopp 3: Carmilla
Lopp 4: Linhagens Fredag
Lopp 5: Allgunnens Bepop
Lopp 6: Jidde Japp
Lopp 7: Kör själv, men tror på Ernst Ravelli
Lopp 8: Rezeda Ernst
Lopp 9: Olinda
Lopp 10: Emmeros Alexander

Tessma
0

#38 satt själv med listorna och det är skit svårt att läsa ut vad folk anmäler. många säger inte att dem ska gå ut i ett lopp utan säger 1: och andra hands val. Inte konstigt att det blir fel och sedan brukar chivas gå ut i två proppar, allfall vad han gjort innan.

Folk borde lära sig att prata tydligt att dem ska vara med i ett eller två lopp och att dem som tar emot anmälan skriver om dem ska vara med i ett lopp och inte 1:a och 2:a för vi som sitter med listorna vet ju inte vad dem menar.

Nitro
0

#43 Ja, det var lite svårt att få fram vad man menade. Vi satt i 10 minuter för att försöka förklara att Pigall bara ville vara med i ett lopp, och det skulle helst vara prop 14. Tur det blev rätt ;)

ryttarn
0

#43 Mycket bättre med mailanmälan tycker jag, då har man skriftligt på vad man anmält.

Jerker Klang,

www.isil.se

xXMaaXx
0

#43 Jo, men jag sa första handsval och andrahandsval, och jag sa det till henne att han bara skulle ut i ett lopp. men vem vet och hon kanske missuppfatta det?

Men Chivas har inte vissat den form som han har haft, så det är inte säkert att han kommer klara av två löp.  Aja det kommer nog att lösa sig:)

Emystroll
0

Tippning:

1: 7

2: 2 el. 5

3: 4

4: 3

5: 6

6: deltar själv ;)

7: 4

8: 2

9: 10

10: 9

;)

Erika97
0

putt :)

Belindaa
0

Vad kul att Skarmnäs Pigall ska starta! Glad

Nitro
0

#49 Jag tycker också att det ska bli jättekul! :)

ryttarn
0

Dags för lite tippning inför Åby. Enligt SMHI blir det ganska regningt vilket vissa hästar gillar och andra inte. Förhållande mycket häst till start och många lopp som troligen kommer bli mycket täta…..

Lopp 1

I lopp ett har vi ett gäng rellativt orutinerade hästar men desto mer rutinerade kuskar. Jag skulle tro att striden kommer stå mellan Antonio, som givetvis tar ledningen från start, och Icaros. Icaros har väll inte riktigt fungerat de två senaste starterna men om bara Jonatan Gustavsson fått snurr på grejorna så skall nog Kevin Oscarsson få sig en kamp. Men jag tror att Antonio håller undan med en längd eller två.

Mitt tipps 1-6-3

Lopp 2

Reservproppen för Kat B blev väll inte världens jämnaste lopp. Med nästan en halv minut i rekordskillnad mellan snabbaste och långsammaste häst blir detta ingen större propaganda för ponnytravet. Att Kattla kommer vinna detta är väll ganska troligt, där bakom tror jag att Betsie och Befana gör upp om pokalerna.

Mitt tipps: 7-3-4

Lopp 3

Dagens första autolopp ser ut att kunna bli riktigt svårtippat och jämt. Jag tror att huvudkampen kommer stå mellan Hults Plexus, Morfeus Dar och Dolk II. Morfeus Dar tar nog starten och rusar till spets med Dolk II på utsidan. Efter halva loppet, när Plex får upp ångan utmanar han och på upploppet blir det tre hästar i bredd. Vem av dessa tre som vinner kan man bara gissa, men plex brukar ofta avsluta bra.

Mitt tipps 4-5-6

Lopp 4

Då var vi inne på kat A igen, känner mig lite vilse i detta startfält men jag tror att Ito skall kunna ta detta. Men det kan bli en hård utmaning från både Majestät och Tuffs.

Mitt tipps 2-13-12

Lopp 5

Ett lite långsammare Kat A lopp än det förra och inte blir jag mindre vilsen av det. Men skall man annalysera lite så blir det säkert ett lopp där Allgunnens Bebop ganska snart spinger till ledningen och håller den in i mål. Där bakom gör Dino Rex och Furunäs Ina upp om övriga pokaler.

Mitt tipps: 6-4-7

Lopp 6

Här tror jag faktiskt det blir två VPTS ekipage som gör upp om vinsten. Halvar såg helt oslagbar ut på Åmål men så hoppar han över mållinjen. När Jidde Japp vann på Romme för en månad sedan såg det lekande lätt ut för denna treåring. Idag blir det lite hårdare men jag tror ändå att Jidde Japp tar sin andra raka tätt följd av Hallvar. Bakifrån kommer Napoleon Dar rusande men 140m tillägg i denna klassen är väldigt mycket. Kanske kan Gelden slippstreama bakom Hallvar och Jidde Japp till en tredjeplats.

Mitt tipps 3-2-4

Lopp 7

Dagens snabblopp kan bli väldigt intressant. Darwin har gått fint i sommar och kan säkert vara med i leken, Ernst Ravelli gick en anständig tid på jägers även om det "endast" räckte till en fjärde plats och Skärmnäs Pigall kommer till start efter ett antal anmälningar till lopp som inte blivit av. Jag vet att Pigge har tränat väldigt bra i sommar och man har även ändrat vissa detaljer i balansen men han behöver nog "ett lopp i kroppen" innan det lossnar. Därför tror jag att Darwin vinner och att det blir en kamp mellan Pigge och Ernst Ravelli.

Mitt tipps: 4-8-9

Lopp 8

Att Rezeda Ernst vinner detta lopp känns inte som någon högodsare direkt, 7 vinster på 7 starter imponerar. Troja kommer från två raka vinster och rekordsänkningar. Frågan är hur mycket det finns att plocka. Tejas Monljus gjorde ett bra lopp på Romme men är inte riktigt på topp ännu efter sommarens betäckningsarbete. Spåret är inte heller en fördel. Pelle Plopp har mycket kapacitet men har fått ett väldigt tråkigt startspår. Min Ty har visat att hon gillar lera så kanske hon kan vara med i toppen.

Mitt tipps: 2-4-6

Lopp 9

Detta blir rena gissningen, men Nathalie Olofsson är en duktig kusk och kan säkert lotsa Olinda till en seger, därbakom är det helt öppet.

Mitt tipps: 8-10-4

Lopp 10

Ytterligare ett kategori A lopp men denna gång för något lite snabbare hästar. Jag tror att Gnist. Magic Future, trots en överanmälan, kommer att ta detta. Där bakom kommer Emeros Alexander och Ito göra upp.

Mitt tipps: 2-8-9

Jerker Klang,

www.isil.se

Nitro
0

#51 Det var värst vad knasiga träningsrapporter du fått Jerker. Pigall har tränat dåligt hela sommaren, endast sista veckorna han varit fin =D

Dolores
0

Hur ser hålltiderna ut för tävlingsdagen ??

Winner04
0

Lite tippning från mig då :)

Lopp 1: Här vinner Antonio lekandes lätt. Han såg ruggigt fin ut på Örebro senast då han vann plätt lätt :)

Lopp 2: Här tror jag Katla tar hem segern :)

Lopp 3: Här kan man tycka att Valentino Rossi är lite hårt anmäld men jag vet att tränaren vill möte tuffare motstånd till 5 årsbaggen, dessutom vet jag att Valentino Rossi har tränat tider under 2.10 så nog ska man inte räkna bort honom. Men jag tror ändå att segern går till Hults Plexus, som var grymt fin senast på Mantorp :)

Lopp 4: Här vinner Linhagens Fredag, en riktigt fin 3 åring som jag tror vinner lekande lätt :)

Lopp 5: Dino Rex vinner detta lopp :)

Lopp 6: Jag kör själv Winner i detta lopp och bara allt stämmer väl, dvs Winner håller reda på sina ben och att han är på bra humör så kan han springa fort och vara med och slåss därframme. MEN jag tror att segern går till den superfina 3 åringen Jidde Japp, som jag mötte på Romme senast, jag tror han bara vinner detta lopp :)

Lopp 7: I detta snabblopp är jag rätt så säker på att Ernst Ravelli vinner :)

Lopp 8: Här vinner den obesegrade och mycket fina Rezeda Ernst. Den som glider in som 2a är Valentino Rossi :)

Lopp 9: Smedens Passionata vinner här :)

Lopp 10: Dagens sista lopp vinner Gnist.Magic Future :)

Lycka till nu allihoppa :D

iiirma
0

Ger mig nog på att tippa imorron eller fredag.

Ser verkligen fram emot mitt första besök på Åby och Plexus tränar på riktigt fint :) Lycka till allesammans!

Winner04
0

#55 jag tror du bara vinner Irma :D

stallnysater
0

när går första start?

värmningar, pauser?

när går kval A???

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

PromiseMinanMorfeus
0

Undrar också när allt är på Åby ???

Dolores
0

Läste på hemsidan att första start 12,00

Kval A 11,30 därefter direkt Kval B

Provstart bakom bilen 11,00 (Kat B)

Tror att pausen 20 min låg efter lopp 5

Inskrivning öppnar kl 10,00

Boxlista vid inskrivningen…

Kolla mer på deras hemsida jag tror att jag fick med allt /Lotta

iiirma
0

TIPPAR RUSSLOPPEN

Lopp 2
Reservloppet som jag är väldigt glad att jag inte anmälde Plexus till. Betsie kommer snart ligga i täten där hon drar ifrån lite, med Katla snabbt gående bakom. Sistnämda tar över ledningen och håller den tryggt in i mål. Där bakom hårdnar det till mellan Betsie och Befana, och Allgunnens Yra kan nog också vara med och göra upp om en pallplats om formen finns där.
7-4-3 

Lopp 3
Här startar jag själv med Hults Plexus så tippar ingen ordningsföljd. På förhand ser det ut som ett jämnt lopp där många kan vara med och göra upp om segern. Allra hetast ser ju Morfeus Dar och Dolk II ut, men Carmilla såg bara ut att jogga vid vinsten senast, så där finns det nog en hel del sparat. Plexus ska också kunna vara med där framme om han är på humör.

**Lopp 6
**Här ser det ut som att välstammade Jidde Japp kommer ta täten, men Gelden kommer finnas på utsidan och utmana. Där bakom finns tilläggshästar som gör fina jämna tider. Napoleon Dar är nog en häst med mkt utveckling i, och får han travet att stämma är han långt framme. Winner kan mer än rekordet visar enl. kusken, så honom ska man väl inte heller räkna bort.
3-10-4

Lopp 7
Snabbloppet, och här ser ju Darwin ut att ha väldigt fin form! Jag tror att han snabbt är uppe i ledningen och får ligga där enda in i mål. Bam-Bam är en väldigt fin häst i grunden, men det kanske blir lite för tufft här. Ernst Ravelli är långt framme om han bara håller ordning på benen. Skärmnäs Pigall gör en intressant årsdebut, men om man kollar tidigare inlägg så verkar han ju tränat på bra nu.
4-8-9

Lopp 8
Ett välfullt russlopp vilket är kul att se. Jättefavoriten i det här loppet är ju naturligtvis obesegrade Rezeda Ernst där det nog finns ganska mkt sparat. Där bakom blir det desto tuffare, och jag tycker det ser väldigt jämnt ut. Nicke II är en fin individ med bra kapacitet och flyter det på för honom är han långt framme. Pelle Plopp presterar jämna tider, så han blir att räkna med om han kommer igenom fältet smidigt. Tejas Monljus är bra i grunden och ska inte heller räknas bort. Valentino Rossi kan enl. uppgifter gå under 2.10, så han kan nog också vara med där framme. Det blir hårt bakom ettan.
2-12-8

iiirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni ska som fota får gärna sikta in er på Hults plexus, röd 4 :)

Erika97
0

Fota gärna Bårarps Braveheart rosa 1 (:

Danuta
0

Är de någon som vet vem man ska ringa till angånde strykning? Hittar inget nr.

Winner04
0

#63 ska du stryka? :(

VeronicaP
0

Lycka till alla i morgon