Betäckning och bidrag för föl
Är det någon som vet hur mycket det kostar att betäcka med Junisorken??Läste någonstans att man kan få bidrag för russföl.Hur mycket är det på i så fall??

När han står hos ägaren Malin Johansson så kostar han iallafall 1300kr språng och 1500kr levandeföl men nu när han står på Allgunnens vet jag inte vad han kostar.
Okej men då vet jag det.Står han inte i Lövestad längre??Allgunnens vet var ligger det??

Allgunnens ligger i småland, en bit ifrån Emmaboda har jag för mig.
#3 Tack.Synd för det är lite långt för mig tyvärr annars hade Junisorken varit intressant.
Ingen som har något tips på en bra hingst i skåne.Har tittat lite också på Darius roll. Kan han vara något intressant??
I skåne har du ju både Darius och Skotte, kanonhingstar bägge två.

Både Darius och Skotte står bara ett par km ifrån där Junisorken står när han är hemma mkt fina hingstar är de oxå ;)
Såg på ekslätts hemsida att Darius Roll var fullbokad.Kanske inte så konstigt när säsongen nästan är slut…alltid ute i sista minuten..
#8 Varför inte vänta tills nästa år så fölet får födas på våren och inte mitt i sommaren?
#9 har tänkt tanken men skulle vilja detta år ändå. Föletkommerju i april maj inte så sent tycker jag.

#10 Är hon i brunst nu hade jag betäckt men fölet kommer födas i mitten slutet av Juni då stoet går 11månader
#11 Ja såklart e helt ute å cyklar..
När det gäller fölbidragen så får man ansöka om det när fölet är registrerat. Hur mycket man får beror på hur många som ansöker. För föl födda 2007 fick man ca 1600 kr. 2008:orna är inte klara än.
Junisorken kommer hem igen i höst och kommer fortsättningsvis stå i Lövestad.
#13 Okej men då vet jag det.

#13 Angående fölbidrag så är inget beslutat om en fortsättning på det vad jag vet. mer än för föl födda 2007(utbetalt) och 2008(väntar). Det finns altså, vad jag vet, inget beslutat om det blir något fölbidrag för årets föl och ännu mindre för nästa års. Räkna inte in det i din budget utan se det som en välkommen bonus om det kommer…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#15 Nej då det har jag inte tänkt sånt kan ju alltid ändra sig..Men det hade inte varit dumt ifall det skulle fortsätta att finnas.

#!6 Det finns ju fler fina hingstar i skåne bla Emanuel på stuteri Axtorp .
#17 Hur ser han ut och vad har han gjort för tider på banan?? Vet du ungefär hur lång tid i förväg man i vanliga fall måste boka in sig hos en hingst.
#18 Darius Roll kommer säsongen 2010 troligen endast ta emot max 10 st utomstående ston. så boka i god tid ni som vill använda honom.
ja det finns många finna russhingstar att välja på