Höjd
Hur höga är era 05 or nu? russ alltså. Och vad är en normalhöjd för att de ska klara sig under 130 gränsen sen.

vet inte riktigt, min är nog upp emot 124 och den ska troligen inte bli för stor. :) hoppas ja iaf :S

Tror inte att det finns någon normalhöjd. Det är nog lite inviduellt hur mycket ett russ växer som unghäst.
Har inte hunnit mäta min 05:a än.. =D Jag får helt enkelt återkomma!

#2 har helt rätt. Det är jätteindividuellt hur stora de är och kommer att bli.
Dels växer de ju ofta jättemycket just i den här åldern. Endel är 118 i maken och 125 över korset!! De kommer att växa en hel del mer.
Mina är två helt olika modeller. Den ena (Hults Pirita-Tejas Monljus) är 124cm hög och väldigt harmonisk. Hon ser färdigvuxen ut och är väldigt välutvecklad. Hon kommer troligtvis att växa ca 2-3 cm till.
Min andra (Tejas Zorrina-Pi - Tejas Monljus) är 118cm och ser väldigt barnslig ut. Hon är övervuxen över korset och har långa rangliga ben.
Det beror ju även lite på stammen. Piritas två för har vart väldigt harmoniska hela tiden och utvecklats väldigt snabbt. Lika dant med Monljus avkommor.
Piarinas avkommor har vart väldigt sena i utvecklingen. Tejas Pirmin kom igång som 7-åring. Lika så Zorrina-Pi. Pi-Yarin började sänka som mest som 5-6åring. Så de är ganska sena. Och så är även troligtvis Zorrinas dotter.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Min är c:a 120 cm nu och ganska "valpig" för tillfället. Jag skulle gissa att hon kommer att bli c:a 125-126 cm som vuxen.

Min ena är 115 och den andra har jag inte mätt än, men han är bara en liten bit större.

Våran är runt 122-124 cm (har inte mätt honom utan jämför bara med de andra russen hemma) men han är väldigt mogen och hans pappa var likadan, var jättestor som unghäst men växte inte så mycket senare, så jag tror inte att han blir så stor.