Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3673 ggr
Pinto_4ever
0

myggmedel?

jag undrar vad ni har för myggmedel på era hästar? Vilket tycker ni är bäst? 

Själv har jag 2stycken hästar som blir skinnflådd vid skapet om jag har myggmedel där. så jag kör med PROB-myggmedel på kroppen och vid skapet andvänder jag idomin! själv tycker jag att idomin är bra, speciellt om man inte kan ha myggmedel vid skapet på hästarna! :)

Pinto_4ever
0

putt :))

Karsk
0

Jag använder RB på mina för jag tycker det är den bästa.

Pinto_4ever
0

#2 okej! det har jag också haft tidigare! :)

FridaMariedahl
0

Jag använder ultra shield, över kroppen och sätter idomin kring tissarna Flört tycker ultra shielden är för stark att sätta mellan bakbena.. men idomin funkar bra Glad

Emmma
0

jag använder också Ultra Shield. Tycker de fungerar jätte bra, det bästa jag testat :)

Karsk
0

#5 hade den också ett tag, men jag tycker inte den var så bra på hingsten :(

StuteriSolo
0

Tänk på att RB86 har 96 timmars karens för tävling!

Vi använder renons till våra hästar eftersom de går vid en sjö och betar vass där(när vi har ett helt elaggregat, dumma åska)

Pinto_4ever
0

# 4&5  vars köper ni det och vad kostar det? =)

FridaMariedahl
0

#8 Granngården, ingen aning om pris, inte jag som köpte… Glad men det är drygt, man ska spruta på 3-4 dagar i rad sedan var 10-14 dag tror jag det står på flaskan Flört kan väl gissa att det ligger kring 150-200:-

Emmma
0

#6  Nitro blir sågottsom helt bettfri när han har det på sig, fast de kan vara endel som fortfarande surrar runt i kring han såklart 

#8 Jag köper på travbutiken i Gävle, den kostar där 259:-

hannabrink
0

Vi använde Ultra Shield förra sommaren och tycker att den är riktigt prisvärd! Är nog det bästa myggmedlet på marknaden och ett plus är att den håller väldigt länge. I år så köpte vi dock något annat medel på Ekohallen då man fick två stycken för 100 kr men kommer inte ihåg vad märket heter (a)

sm_eminent
0

jag använder ättika och vitlök eller olja och vitlök :P och så har jag switch

Karsk
0

#7 Joo jag vet att det är 96 dagars karens på det

Pinto_4ever
0

är Ultra Shield lika stark som switch? tänkte för att det är för starkt för min häst… :/

StuteriSolo
0

Ultrashielden är inte lika stark, den har ett annat innehåll

Pinto_4ever
0

#15 okej tack! =)

Christina-Lundberg
0

Konstigt att det inte står någon om RB86´s karens på travsport.se

Jag vet att det har sått där… men är det utan karens nu?

Emmy_O
0

Jag har samma problem, min ponny har typ ingen päls under magen för dom biter så mkt och myggmedlet blir då ev lite starkt. så pälsen flagnar av lika på halsen där man smörjer.

Hjälper inte med täcke riktigt

Använder salvan man kan köpa på granngården i en svart burk, vid dåligt väder annars tar solen de och de steker i hans hud.

Använder spray vet inte vad den heter, något med deo.

Sen har jag gjort något eget med citrongräs och lavendel och vitlök o vatten, de funkar ok. men som all spray de är bara för stunden. annars smörjer jag med helosan sol och någon kräm. men de är också för stunden. Finns inget som hjälper har nog prövat att som finns. Inget hjälper mot han. men ska pröva idomin de är lite drygare. Fundera på att smörja lite med socatil på dom öppna såren. men funderar också på dett eksem täcke. de täcker de mesta när dom blir bitna.

men du skulle prövat ett kräm som jag har köpt på horze den tycker jag är skaplig brukar ha den på skapet.

equuleus
0

#17 Verkar som om den har försvunnit fler som reagerat på att den är borttagen från listan.

Pinto_4ever
0

#18 vad är det för kräm? vad heter den? :D

Emmy_O
0

MSM Natural cream. Den har funkat bra tycker jag. iaf den lilla stunden den verkar. Den torkar inte ut lika mkt som den där salvan i den "svarta" burken från granngården.

divansson
0

Själv använder vi nått vanligt medel som inte funkar så superbra direkt, Ultra Shield är bättre men de är ju karens tyvärr..

En av mina "ridkompisar" använder detta, hon såg de på nån ridsida förut och hon hävdar iaf att det funkar då hon använt det länge nu.

1/2 liter vinäger

1 liter vatten

En hel vitlök

En kryddburk rosmarin

Skär vitlöken i småbitar. Lägg alla ingredienserna i en kastrull och låt småputtra i någon timme.

Ställ hopkoket på svalning i kylen ett dygn. Sila blandningen och späd med en liter vatten.

Fyll på spraflaska och insektsmedlet är färdigt att använda.

CarolaG
0

#22 Det är inte karens på Ultra Shield

madde89
0

# 2 vet du att det är karens på RB ?? 

96 timmar !

glöm inte bort att kolla karenstider !

equuleus
0

#24 Den står ju inte med längre på listan?

Karsk
0

Nej det är ingen karens på Rb längre

madde89
0

okey men när jag  kollade förrut gjorde den  det

Karsk
0

#27 Ja när jag kollade i början av sommaren var det karens på RBn, men nu är det inte det längre

Sassa-J
0

Jag kör med Ultra Shield på kroppen och på skapet och tissarna kör jag med en salva som jag har glömt vad den heter men den funkar verkligen bra. Den är som en blandning utav vanlig helosan och flugmedel.

Karsk
0

#29 den salvan lät ju bra :)

Sassa-J
0

#30 Ja de är den men har som sagt glömt vad den heter men kan kolla upp de ikväll när jag ska till stallet.

Karsk
0

#31 Ja det får du gärna göra :D

Pinto_4ever
0

vet någon hur lång karenstid Ultra Shield'en har?  för man måste ju tänka på  det när man har starthästar! :P  :)

Karsk
0

#33 DEt är ingen karens på det

madde89
0

ok

Pinto_4ever
0

#34 okej, vad bra ;p  missade något inlägg tidigare där dom hade skrivit att det inte var karens på det ;) 

nu har jag iaf köpt Ultra Shield, får se hur det fungerar! :) jag hoppas att de funkar bra, det var ju inte direkt det billigaste xP  hahah =)

CarinaO
0

Förr hade jag alltid beckolja blandat med matolja..men nu finns ju inte Beckolja att köpa i Sverige,men finns i Finland.Så nu ska jag försöka få hem det och börja använda det igen.. Helt klart det bästa mot mygg,knott och bremsar m.m

Sassa-J
0

#32 Salvan jag har heter Omega58 men jag vet inte vart den finns att få tag på då jag har fått 3 tuber utav en gammal travtränare.