Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 729 ggr
xXMaaXx
0

Startlista till Åmål 2/8?

Någon som har startlista elr någon preliminär lista till ponny loppet på Åmål?:))

trrrav
0

startlistorna ligger ute på www.vpts.se =)

xXMaaXx
0

okej tack så mycket:)

thilda-
0

Nån som vill tippa? :D kanon lopp för luddans del ;)

[Emma123]
0

Tippa? (:

ryttarn
0

Ska göra en utförlig tippning lite senare i veckan. HAr lite fullt just nu. Men i princip tror jag det kommer stå mellan Hallvar, Kållmans Snäcka och Säby´s Ludmilla. Men som sagt, en djupare annalys krävs :-D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

thilda-
0

Jag tror sten hårt på luddan.. håller hon sig på benen bara och inga galopper så blir hon RUGGIT FARLIG ;)

Vikitoriaa
0

Min tippning:

Tror det kommer att stå mellan Halvar som fick revansch på Åby senast & som jag tror har mkt kvar att ge, & Kålmans snäcka som skulle ha vunnit överlägset på Åmål senast, & Säbys Ludmilla som såg riktigt fin ut på Åmål, tror även att Ekslätts poseidon kan va med i segerstriden. Liten gissnings tippning baraSkrattande har två egna hästar till start, tror det kommer att göra bra lopp men inte va så långt framme när de e så bra hästar med :)

[Emma123]
0

Putt :D

ryttarn
0

Då var det återigen dax för ett insprängt lopp i VPTS regi. Denna gång är det hästar som tjänat 100:- till 3000:-. Tyvärr varnar väderoraklen för regnskurar men vi får väll hoppas vi slipper det. Loppet har samlat 9 hästar och här kommer mina högst personliga tankar om var och en. Detta är givetvis inga sanningar utan enbart ren spekulation :-D

1 Tellma

Tellma har gjort två starter tidigare i år. En andraplats och en femte har det blivit. Hästen är ganska orutinerad men har säkert en hel del kapacitet när poletten ramlat ner. Tror dock att dagens lopp kan bli lite tufft, men en placering skall hon nog kunna knipa.

2 Rain II

En fin treåring efter Korsnäs Brådis. Han har gjort framsteg i varje start och kommer säkert att ta ytterligare ett kliv idag. Men det krävs nog en del tur för att hamna i det övre fältet.

3 Halvar

Halvar var magnefik på Åby senast och jag tror att denna Raiderson deffinitivt kommer att vara med i toppen. Skulle tro att Hallvar har ledningen ganska direkt och sedan är frågan om bakhästarna hinner ikapp. Skulle tro att det finns ytterligare att plocka på den fina tiden han gick på Åby.

4 Hjärtungens Amita

Amita kan nog knipa en placering även idag även om det troligen inte blir topp tre. Det vill inte riktigt lossna för denna dam men det går frammåt för varje start. Och vi kan nog se ytterligare rekordsänkning idag då tempot säkert kommer att vara hårt för klassen.

5 Johnny Russ

Johny Russ är undan mitt favoritsto på lojsta hed, elitstoet Maritza, som tyvärr gick bort i fjol. Hon är även mor till Jaritza, Lojsta Starlight mfl. Han har nu som fyraåring börjat växa i sig och utvecklas för varje gång jag ser honnom, både extriört och travmässigt. Även Johnny Russ kommer vara med och kämpa om placeringarna om än kanske inte de allra främsta.

6 Eksl. Poseidon

Poseidon har inte startat sedan i Juni och Nelly har säkerligen tränat på under tiden. Det är alltid svårt att bedömma kapaciteten hos treåringar men stammen förpliktigar verkligen. När väl poletten ramlar ner på poseidon kommer det säkerligen att gå undan, frågan är om det blir idag eller senare.

7 Rovald Zemper

Zemper har haft en stadig utveckling med rekordsänkning i varje start. Han är sparsamt startad vilket gör att det kan vara lite svårbedömt. Vill han vara med och slåss i toppen kommer det att krävas en rejäl rekordsänkning igen, vilket inte alls är otroligt.

8 Kålmans Snäcka

Detta är givetvis dagens favorit. Vi som såg senaste loppet på åmåls heldag vet att Snäckan skulle ha vunnit om inte det blivit en miss  i varvräknaren hos kusken. Hon var egentligen helt överlägsen. Skillnaden idag är att hon inte står start och frågan är då hur hon hanterar omkörningar och incidenter i loppet. Men helt klart min favorit till seger.

9 Säby´s Ludmila

Luddan överaskade oss alla genom en rekordsänkning på 9 sekunder senast. Tove tog det väldigt lugnt efter att ha fått två galopper och trodde inte alls att det gick så fort. Kan hon hålla Luddan borta från galopper och kanske ta rygg på snäckan så skall hon vara topp tre, men det är deffinitivt galopper emot henne.

Mitt tipps: 8-3-9

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

Ingen mer som vill tippa?

Jerker Klang,

www.isil.se

trrrav
0

Tror att Halvar vinner detta relativt lätt. Kålmans Snäcka är första att utmana och även Säby's Ludmila är farlig utan galopp och med lite tur så slåss hon om det. Tellma är en luring och om det strular för de andra är det inte främmande att hon vinner.  

Mitt Tips: 3-8-9 Outs: 1

xXMaaXx
0

Jag tror att Kålmans Snäckan eller att Säby´s Ludmila kämpar om första priset. Har själv med Halvar i loppet och man kan säga att han har väll förvånat alla iår med sina fina prestioner och kämpar glöd då han svara mycket bra senast på Åby och fick sitt rekord sänkt med 15 sekunder. Fast  Snäckan och Ludmila är nog de som slåss om första plats. Snäckan som såg helt överlägset sist, fast tyvär räknade kusken fel på varv på Åmåls 800m bana. Ludmila såg jag tyvär inte senast, men som man har läst och tittat i programet så måste hon ha gått super, med två galopper och ett sänkt rekord på 9 sekunder, är då verkligen bra gjort!:) Sen så tror jag att det kommer att bli många rekordsäkningar.  Johnny Russ och Hjärtungens Amita gick mycket bra i åmål och sänkte sig en del. Tror absolut att de kommer få en bra placering, sen är det Eksl. Poseidon och Rain, två 3 åringar som kan översaka stort! Sen är det Telma som inte gick ett lika bra lopp senast i Åmål som i Färjestad, då hon förlora med en liten marginal.  Rovald Zemper har utveklats sig mycket iår och som kom in som 2a sist och sänkte sig några sekunder, kommer nog att knippa en placering. 

Mitt tips: 8, 9, 3

Kommer bli ett mycket intressant lopp, både att köra och att se resultatet sen:) Lycka Till alla:D

ryttarn
0

Lycka till alihopa!

Jerker Klang,

www.isil.se

Kajsaa
0

Resultat?

thilda-
0

Säbys ludmila blev 2a vet ja ;)

Vikitoriaa
0

1. Kolmans Snäcka

2. Säbys ludmilla

3. Halvar

4. Rain II

5. Tellma

6. Hjärtungens Amita

7. Rovalds zemper

8. Johny Russ

dg Ekslätts poseidon

Kan inte tiderna i huvudet, nån annan kanske har de? men jag tyckte det gick fort, våra två gick rekord båda två & va 6 a & 8a såå vi va jätte nöjda med det :)