Provstart auto EPS 2 aug
Någon som vet om, och i så fall när, det blir provstarter bakom startbilen på Eskilstuna 2 augusti?
Tacksam för svar så man kan planera lite..
Vi ses på söndag!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

undrar detsamma
:)
Jag undrar det oxå… Och när är första start?
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
jag undrar dessama
borde väl vara vid 11.00 va som de bruar ?
Bea får man inge program hemmsixkat längre ?
Linnea sa igår att de nog inte ska vara provstart bakom bil. Det börjar 11:00 och ni borde få hem program idag :D
ok
Inget program idag…
Hoppas att det kommer imorgon då………..
~Sandra~
#7 Det är ju ingen postutdelning på lördagar !!
#8 kom på det.. trodde det var torsdag idag……
~Sandra~
Väldigt dåligt om det inte är provstart. Det är många hästar som aldrig startat auto ju..
jag håller med jonas de är många som inte gått autostart !
Hej allihopa, vi håller på och ringer till posten för det är dom som har gjort någe fel med programmen. VI postade dom i onsdags så de skulle ha kommit fram redan. VI försöker så gott vi kan, om alla bara lugnar ner sig lite :)
första start är kl 11.00.
Fick just besked om att ALLA brev är bortslarvade av posten. så dom kommer troligen inte komma fram :(
As dåligt av posten!
Skyll på dom och inte på EPS. De kmr finnas ett begränsat antal med program på inskrivningen men vi ska försöka ordna fler, men de är nog dock inte lika fina som de vanliga men men de får duga i sånna här situationer :)
Vi undersöker om det blir provstarter, inget är klart än. Vi lämnar besked när vi fått tag i berörd person

Jag hoppas verkligen att det blir provstart bakom bilen!!
När man arrangerar en tävlingsdag med 13 autolopp och dessutom i noll-loppsklasserna så tycker jag det är en självklar säkerhetsföreskrift att erbjuda provstart bakom bilen!
Tråkigt med programmen..
#4 jag har inte vart med i EPS ledning på flera år så jag har faktiskt ingen aning..!
Trist med posten och programmen =(
Då får man hoppas att det åtminstone finns 1 program per startande kusk… Så att alla kuskar åtminstone kan få varsitt program…
Jag håller med Bea… Jag hoppas oxå att det blir provstarter, speciellt om man har gått ut med att det är en AUTODAG!
~Sandra~
#13 håller med dig Bea.. Det borde vara provstarter bakom bilen…
Hoppas verkligen det blir så!

de måste vara provstart bakom bilen:P

Provstarter bakom bil ca 10.10-10.15
Ett tips till er som sitter här och skriver.
Det absolut bästa sättet att få information är att ringa någon utav arrangörerna! Då får ni svar direkt i stället för att det skall spekuleras om det här. Ni har upplysningsnummer i proppen och det går även utmärkt att ringa någon annan ur EPS styrelsen.
Programmen har tyvärr kommit bort i posten men ett antal program kommer att finnas på plats.
Vi ses på söndag!
Mvh Linnea Forss

Funderar på om man får värma mellan loppen? och när går kvalen?
#17 Det är väl ganska självklart att det spekuleras när någon skriver att Linnea sagt att det nog inte blir någon provstart! Dessutom så var jag i kontakt med dig via mail (valde att maila dig istället för att ringa), utav dig fick jag svar att jag själv skulle ringa och kolla med Mats Wetterholm hur det var. Jag personligen kan ju tycka att det är bättre att ansvariga för tävlingen går ut med information än att varje kusk ska behöva ringa och kolla.
Att tex gå ut på hemsidan eller här med information är ju det allra bästa, SPECIELLT när posten slarvat bort alla program som skickats ut….
Sorry att man undrade och frågade… kanske ska man vara tyst nästa gång istället…
Väl mött på söndag alla som ska dit =)
~Sandra~

#17 Jag började med att leta information på hemsidan, som btw inte ens var uppdaterad med de aktuella starlistorna för tävlingsdagen, och fann där inget PM eller liknande information angående tävinsdagen.
Ja, det finns informationsnummer i proppen, men eftersom jag vet att flera ur klubbens ledning är aktiva här på iFokus så ansåg jag att det var ett bättre alternativ att låta inforationen bli offentlig här direkt istället för att 150 kuskar ska sitta och ringa till Mats som får upprepa samma information till alla!
Tack för att de nu finns information ute! =)
Vi ses på söndag

"Sorry att man undrade och frågade… kanske ska man vara tyst nästa gång istället…"
Snälla! Jag tror knappast att Linnea menade något dåligt med sitt inlägg. Misstag gör vi väll alla och det är ju dessutom nu så att nu när de visste om det blir provstart bakom bilen så gick de ut med det!
En liten klyscha men var glad att personerna över huvud taget arbetar för att vi ska få en ponnytravdag. Jag tror nog att de gör sitt bästa för att få ut information, ingen skulle väll sitta och veta svar på frågorna och ha möjlighet att svara, men inte göra det =)

Såg ingen information på hemsidan om man får värma på banan mellan loppen?
#23 På Eskilstuna brukar man alltid få värma mellan loppen, tror inte det är någon skillnad i morgon men jag är inte 100..
På hemsidan står det nu att man får värma mellan varje lopp i 5-10 min. Lite synd att tiden inte är mer exakt så man kan planera hur länge man kan värma på banan (vid t.ex. snabbkörning).

#25 Det kanske är svårt att få tiden mer exakt! Har det varit 8 omstarter i ett lopp så är det inte så roligt att ha 10 min värmning, då kanske det blir drygt 5.
Speakern säger ju när defileringen kommer.
#26 Solvalla klarar det ju. 
Men nu var det inga problem alls utan starttiderna stog i programmet och precis på utsatt tid gick sista loppet. Ingen stress eller seghet upplevdes av oss i alla fall.
Hela dagen flöt på bra tycker jag. Dessutom ordnades det tre olika tillfällen att provstarta bakom bilen.
Kanonbra jobbat EPS och STS.
Håller med Tusen, dagen flöt på mycket bra och toppenbra med dom tre olika tillfällena att provstarta.
Dessutom bjöd Eskilstuna på fantastiskt vackert väder också !
#28 Vädret var beställt!