Tymon & Tolängas Junita
Är det någon som vet något om dessa två hästar?
Tymon är u:Hemira e:Tyson II och helbror med Thyra, Towa & Tarkan. Tolängas Junita är också u: Hemira men e:Junisorken.
Tarkan, Towa och Thyra är utspridda i Norge, Finland och på Gotland så det hade vart jättekul och veta vart de här två hästarna tagit vägen!
Om det är någon som har någon bild på Hemira så skulle jag bli jätteglad för det med.
Vi har Hemira
Tymon har kvalat
Vet inget om Junita

Tymon kvalade i Kalmar förra helgen på 2.35
Tymon kvalade på Kalmar och blev godkänd.
Och ägs och tränas av Amanda Eriksson i Nybro. ;)
Ser att min dotter har varit inne och skrivit ett mindre uttömmande svar och att Nilla har försökt att hjälpa till lite.
Iaf finns Hemira sedan 2004 hos uppfödaren igen och ett foto skall jag fixa till Dig. Hon gick gall 2007 men 2008 fick hon Tolängas Rolando e Ernst Ronaldo och i år 2009 en hingst till efter Skotte, Tolängas Storm.
När det gäller Tymon så stämmer Nillas svar. Möjligtvis tiden, 2.36 tyckes jag se men det kan ju kvitta.
Junita gick till Eskilstuna men har inte hört om de är ute på banan, tror inte då de ville ta det lite lugnt.
Tävlar Thyra tro?
heter ghon bara tyra ??
Du hade fel Nilla, jag kollade på Sptf. det var Mycella som kvalade på 2.35,1

#4 Hade vart jättekul om jag kunde få se bild på Hemira. När vi tittade på Thyra (hon var 1½) så gick hon tillsammans med Hemira också men det är ju 6 år sedan så jag kommer inte ihåg hur hon såg ut. Thyra tävlar och har ett rekord på 2.17. Nu är hon även konstaterat dräktig med Raider.