Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 889 ggr
mysak
0

Elitloppet

hur tycker du elitloppen ska vara. Jag tycker så många som möjigt ska kunna vara med. jag skulle tycka det vore jätte kul av vara med trots att min ponny bara springer 3.10, vad tycker ni?

_JonnaRoos_
0

ELITLOPPET = ELITHÄSTAR, det skall vara dem bäst . och SLUT, sedan får det 3:e loppet gärna vara för 2 minuters russen eller 2.40 shettisarna? Men det skall inte vara nå segare ponnier!! Men det loppet som det bara är en av kat. SKALL VARA för dem snabbaste!

linnrisedal
0

håller med dig Jonna. elit ska vara elit

Anna_
0

Håller totalt med Jonna för en gång skull (A) Haha :D

Mollberg
0

Håller med, annars är det inget Elitlopp.

Cherriese
0

jag håller också med..

giffan
0

Jag håller ju alltid för "de-som-inte-platsar-med-de-snabba" Karnske just för jag vet hur svårt de har det.

MEN Elitloppet skall vara för eliten!!!

Snabbaste rekord innehavandeår skall gälla!

Elitloppet är fart och fläkt, så även för ponnysarna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Millaaann
0

Ja d e ju inte ofta man håller me Jonna men denna gången får man väl stå på hennes sida x)

ryttarn
0

Så här tycker jag det skall se ut:

Kat-A 1140 auto snabbast senaste 12 månaderna max 8 startande

Kat-B 1640 auto snabbast senaste 12 månaderna max 8 startande

Det tredje loppet:

Kat-A 1640 tillägg baserade på snabbaste tid de senaste 12 månaderna Grundtid 2.30, företräde för snabbaste häst

Kat-B 2140 tillägg baserade på snabbaste tid de senaste 12 månaderna Grundtid 1.55, företräde för snabbaste häst

På detta sätt får man två riktigt snabba sprinterlopp, samt ett lite längre lopp för dom hyffsat snabba ponnyer som har väldigt svårt att hitta vettiga lopp. Mao, två lopp för eliten och ett för wanabees….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annelie-
0

Jag håller med nr #8. Jättebra förslag!

giffan
0

#8 Varför inte köra dessa lopp över elitlopps distansen??

Och varför ha rekordet senaste 12 mån?? Det rekord hästarna gick  i år behöver ju inte stämma med vad de går i maj nästa år. Och det är då en ponny kan komma med i et lopp den egentligen inte platsar i för dagen.

Eller varför inte göra som det är till de stora hästarna, man blir inbjuden till elitloppet.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

AnnaLundin
0

#10 Men var det inte så tidigare, att ponnyerna BLEV inbjudna?

ryttarn
0

#8 Varför jag förespråkar dessa distanser är för att få riktigt snabba sprintrekord, som kan ge möjlighet till världsrekord.

Då Elitloppet går i Maj och vi inte kör tävlingar under vintern är min tanke de senaste 12 månaderna. Men vist kan man sätta innevarande år för att säkerställa att enbart formhästar är med.

Jo, det var inbjudningar tidigare. Det var en ganska hård kritik mot arrangören från klubbar i norra och södra sverige, att man favoriserade hästar från Mälardalen. Jag tror att det är en anledning till att man tagit bort det. I år fanns det en viss öppning för inbjudningar, tänkt för framförallt utländska hästar.

Vad ryktet säger så är det ganska livliga diskusioner om hur elitloppet kommer att se ut 2007. Vissa förespråkar renodlade penga lopp, andra snabbast och ytterligare några vill ha två snabblopp och ett "bredd lopp", dvs 2.10 för russ och 2.50 för schettis, men detta är vad jag vet enbart helt obekräftade rykten och behöver inte spegla vad som försigår.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Millaaann
0

Jag tycker faktiskt inte det va bra som dom gjorde iår…för där fanns hästar som knappt startat iår och inte ens vatt nära sin tid men kom med, och dom som hade tiden o poäng kom inte med..tror det var mest hästar från sthlm faktiskt. Och det är helt fel. De borde ta in hästar från hela landet som har gått bra och passar in.

Jag tycker det va bra med inbjudningar för då tog dom de hästar som hade gjort bra prestationer under året.

Teja-Bea
0

Jag hoppas att Elitloppspropen 2007 passar min snabbhäst för nästa år; Micky. Jag har kört Elitloppet 5 gånger och skulle jättegärna köra det igen!

Jag hoppas även att de inte gör om elitloppspropen till penninglopp!! Visst blir det bra men penninghcp om ett tag, men ännu är det orättvist!

Gå på årspresterade tider så man får med formtoppade hästar!

Jag håller tummarna! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

wilson
0

Håller med #1! Elit är Elit, och denna dag är ett ypperligt tillfälle att visa upp att ponnytrav håller hög klass!!! Sen kan man som skrivet ha en tredje prop för att visa bredden av sporten.

candelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tycke dem skal gøre dte så at der er 2 kat. b lopp och et for shettis

som i år

natalie_
0

meen elit är elit det ska va snabba hästar med intesegare

JennyBrunzell
0

Det ska vara för dem snabbaste

Kristina-
0

Jag håller också med # 8  Mycket Bra !

SofiaLindh
0

japp elitloppet ska vara till för elit ponnysar.

Hannna
0

Jag tror shettisarna springer snabbare om distansen är 1640m, de går ändå åt en sträcka för de små ponnierna att trava in sig och komma upp i max-fart, de svenska rekorden för hingstar/valacker är satta på den distansen. Ston har jag inte koll på.:P

MariaJH
0

Hei.

Denne diskusjonen har vært oppe i Norge en del ganger. Slik Jonna påpekte lengere opp her, Så ligger det i ordet faktisk. Elitloppet, Altså elit som er det samme som "de beste" ;)

Jeg har tenkt å melde til eliteloppet neste år, med ponnien min Monark, han har gått en del løp i Sverige.

Det som hadde vært moro var å lage et nytt storløp for de som ikke gikk så innmari fort :)

- Detta var bare min meninger ;)

-Maria !

divansson
0

Meen..! Hallå!? Va än ni säger å bla,bla,bla så säger ja att man hör ju tillåmä på namnet; Elitloppet! de blir inget Elitlopp utan Elithästarna!