Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 3248 ggr
[Mariaaaaaa]
0

Solänget 29 juli!

KAT B. med lägst 5000 kr. 1640. tillägg 20 m för varje vunna 2.000.

800-400-275-200-150-(100)

Anmälan senast MÅNDAG (IDAG) 20 Juli kl 10.00 ENDAST EMAIL: desiree.soderkvist@gmail.com

Vilka ska anmäla eller vilka har anmält?? :D

[Mariaaaaaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inga som anmält? Vet att Juniflickan är anmäld.
Jag har anmält Hults Defekt som har 9.100:- o rekord 2.06.2 !

[Mariaaaaaa]
0

PUTT!

Någon som har tillgång till de PRELIMINÄRA listorna på Kanal 75 som kan kika om de kommit in något där?? (:

equuleus
0

Inga listor än! :)

fnut
0

täbkte anmäla fe´rgus. men han har lopp på bergsåker den 31 så jag valde det. plus att det är dubbelt så mycket prispengar och mycket närmare :)

fnut
0

gud vad sur jag blir, nu berättade pappa att han ändå skulle åka till solänget den 29 och starta en storhäst! då kunde ju jag åkt med. men försent nu..

equuleus
0

#5 Du får säga åt pappa din att vara ute i god tid och berätta vart han ska starta så du kan åka med :P

fnut
0

#& ja precis! men ibland frågar han.. eller så måste jag fråga han eftersom fe´rgus inte kan åka ensam :P

[Mariaaaaaa]
0

listor nu ? vi borde bli iaf 5 hästar i loppet ifall bergströms kommer med 3 och jag o jonte varsin .. sen kanske nån annan anmäler (:

lillazoogin
0

inga listor än?

Karsk
0

blev inte så jag anmälde

equuleus
0

Kom i håg att det är preliminära listor!

Karsk
0

Jag tror att Juniflickan kan ta hem det här :)

emmyhansson
0

jag tror Mr After Eight :))

[Mariaaaaaa]
0

Jag trot Mr After Eight och Juniflickan slåss om segern, 3:e platsen tar Hults Domenick ! :)

Lina-P
0

Mr After Eight såt bra till!

fnut
0

mr after eight kommer nog vinna, kan bli hårt mot juniflickan men jag tror ända mr after eight vinner ;)

Zeleno
0

Tror nog som dom flesta andra att Mr After Eight kan få vinna, men blir hårt mot juniflickan och Hults Domenick.

Lycka till !!

super-busen
0

Affe vinner om han är på topp, som han va på Östersund.

GO AFFE GO AFFE Cool

Belindaa
0

Mr After Eight vinner! :)

super-busen
0

Vilket SKÄMT. Madde ha kört bil i 4 timmar och när hon kommer fram så får hon veta tre av hästarna står på fel distans och loppet går som ett bygdelopp. Inga poäng räknas alltså.  Hon hann inte med någon provstart utan loppet började på en gång.

Varför ha ponnytrav tillsammans med stor hästarna när det skall gå undan så fort.

Vilket SKÄMT.

Kul med ponnytrav Gråter

AnnaBrandell
0

Juniflickan vann på tiden 1.57.9,

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

nemesis
0

Stort Grattis Till Juniflickan från Pappa Darius RollSkrattande

fnut
0

hel resultatlista? :) grattis till juniflickan!

[Mariaaaaaa]
0

#20 jag hann med en provstart ända till mitten av kurvan. Det var gott om tid för provstart innan loppet !

Sen att hästar var feldistanserade och kördes som bygdetrav är ju beklagligt. Men att de som har hästar i loppet som står längre bak än de ska borde ju ha reagerat mer. Annars tycker jag att loppet ska köras som vanligt. Det var ju inte så att det stod för långt fram utan i detta fall som jag har fattat det för långt bak!

Men Juniflickan gjorde en enormt bra insats och gick den fina tiden 1.57.9!!! Min hults Defekt blev 4:a på också nya rekordet som dock inte gills på 2.05.? minns inte riktigt:)

Stort Grattis också till Defekts lillebror Domenick som blev tvåa och gick en riktigt fin tid!! :)

fnut
0

lägg in en hel resultatlista någon :D

[Mariaaaaaa]
0

1:a Juniflickan 1.57.9* - John-Erik Jonsson
2:a Hults Domenick 2.02.3* - Therese Rohdin-Persson
3:a Mr After Eight 2.03.7g - Madeleine C Gustafsson
4:a Hults Defekt 2.05.7g* - Maria Söderström
5:a Björksta Trolltrix 2.02.0g - Felicia Bergström

d Charmgumman 6g - Mirell Hampusson

NU VAR DENNA LISTA EJ KLARMARKERAD OCH DET STOD FEL TID PÅ JUNIFLICKAN PÅ DENNA SÅ DET KAN HÄNDA ATT JAG SKRIVIT FEL TID PÅ NÅGON ANNAN HÄST OCKSÅ!

DETTA LOPP VAR ETT BYGDETRAVSLOPP!

lillazoogin
0

#24 det finns något som heter materialfel och det var precis vad det var tom en funktionär fick hjälpa till men det fanns inte tid att vänta för att jag skulle få göra en provstart det ska ju alltid skyndas på med ponnyerna det får ju absolut inte ta tid.

grejen är den att det är inte så kul när man anmäler till banor långt bort för att försöka skaffa poäng. det är svårt att komma med i de lopp man vill.  och 4 min innan defilering få veta att det inte gills.  köra bygdetrav kan jag göra hemmikring inte vill jag åka 4 timmar för att inte få något för det.

hur skulle det se ut om en massa lopp helt plötsligt blev bygdetrav där man dessutom inte ska köra om pengar. när man anmäler gör man oftast det för att man vill tävla i officiella lopp.

[Mariaaaaaa]
0

#27 Jag hade ingen aning om att du hade ett materialfel. Då förstår jag om du inte hade tid.

Sen var jag in på inskrivningen och det var pgr av ett klagomål som det blev bygdetravslopp, pratade med Marie Genlund där. Och istället för att stryka nästan halva fältet så kör man självklart ett bygdetravs lopp, men det är ju somsagt bara att beklaga att systemet släppte igenom detta så det blev så här tokigt.

Hade ingen klagat hade ingen märkt det och loppet körts utan funderingar!

super-busen
0

Att inte tränaren kollar efter att sin häst står på fel dist. Bryr man sig inte eller?

MAN SKALL ALLTID RÄKNA UT OM SIN HÄST STÅR PÅ RÄTT DIST.

Kul att åka till Solänget gratis utan att få prispengar. Eftersom att man inte får köra om pengar på bygdetrav.

Detta blir något för förbundet att ta i.

charmgumman
0

klart att det är trisst att det vart ett bygdetrav men desto trisstare att folk ska klaga så förskräckligt. Misstag gör vi alla.

och jag tycker dom löste situationen bra, att köra loppet efter listan och köra det som ett bygdetrav m prispengar istället för alt 2, att stryka halva startfältet och köra de som ett "riktigt" lopp. Då hade flera ekipage drabbats riktigt hårt som inte äns är skyldig till händelsen, och hade det varit ni som nu hade rest så förbaskat långt och sedan bli strukna kan jag bara tänka mig vilket liv ni hade fört.

och ni som klagar stod på rätt distans och fick 2 hästar 20 m extra bakom er så försök iaf att tänka lite positivt.

ponnytrav ska vara kul och som sagt misstag gör vi ALLA!

fnut
0

# 30 måste hålla med helt!

Jennie_A
0

Man kan väl inte bara ändra loppet och ta bort prispengar hur som helst?! Jag hade blivit vansinnig om ingen hade talat om för mig innan jag åkt till tävlingen att loppet ändras till bygdetrav och att alla prispengar tas bort! Så att man har en chans att stryka….

Karsk
0

Ett stort grattis till  John-Erik :D

palomia
0

Jag måste vara knäpp men om det är listorna ovanför så ser inte jag något fel…Obestämd

Geminii
0

#34 nu när jag kollade så såg jag inte heller ngt fel…

equuleus
0

Skulle vara roligt om någon kunde förklara vad som är fel med listorna för som sagt jag hittar inte heller nå fel :)

Ankan2001
0

Funderar jag oxå på.

Tänkte att det skulle vara tillägg från 5000 då står två hästar fel men i så fall har man skrivit en sak och tänkt en annan i proppen.

super-busen
0

När Madde kom till travet så fick hon höra där att två stycken stod på fel dist. Så det är INTE hon som har klagat. Bara så ni vet.

Bygdetrav vill man inte sitta i bilen i 4 timmar till, bensinen är inte gratis nu för tiden. Vi som är äldre betalar bensinen själva, inte våra föräldrar.

Eftersom att man nu förtiden måste ha poäng för att komma med i loppen så blir man ju glad för varje lopp som man kommer med till.

Ibygdetrav så får man inte poäng.

Men ni som tycker att det är bra bor kanske inte så långt i från banan.

På vissa banor är dom stenhårda med strykning och på vissa så struntar man i reglementet.

Jag tycker i alla fall att det är tråkigt.

super-busen
0

#30 Jag blir ledsen när jag läser vad du har skrivit. Rätt ska va rätt. Detta gäller alla.

fnut
0

står i charmgumman och juniflickan fel? :P bara en gissning, jag vet inte :P

Ankan2001
0

Om det skulle ha varit tillägg för varje 2000kr från 5000kr så är Charmgumman, Juniflickan och Björksta Trolltrix 20 meter för långt bak.

Men som man läser proppen skulle det varit tillägg på 2000, 4000, 6000 osv men det låter ju väldigt fel med tanke på att det är för ponnyer med lägst 5000.

Jennie_A
0

#41 Det står lägst 5000 kr och tillägg vid varje 2000 kr. Detta betyder att 5000-6999 kr står på start, 7000-8999 kr får 20 m tillägg, 9000-10999 kr får 40 m, 11000- 12999 kr får 60 m, osv.

amandahandersson
0

Jag hade blivit mycket förbannad om jag åkt 40 mil och kommit till ett lopp som blev bygdetrav… Lite väl sent påkommet!

Men Grattis John-Erik och Juniflickan till en fin tid och fin prestation! :)

charmgumman
0

#32 jag vet inte hur många ggr jag måste säga detta men prispengarna togs inte bort.

sen kan jag väll inte påstå att man går plus när man far och tävlar för prispengarna blir man inte direkt rik på, efter startavgift och resa går man ändå oftast minus. jag hoppas för guds skull att ni inte åker land o rike med era ponnys för att bli rika??!!

#38 tror du hade blivit arg om du hade blivit struken om du var fel distanserad, inte ekipagets fel. bara för att det inte drabbade er denna gång går det att klaga. (då hade ni ju även sluppit juniflickans som motstånd)

sen såg dom de inte förnst innan. är ni så rädda för att åka för ett byggde trav kan ni ju läsa listan noga då till nästa gång för som sagt misstag händer..

#43 blir du lika arg på dina ponnys om du åker 40 mil och ändå inte kmr hem med pengar elr en bra placering???

CarolaG
0

#44 Man får inte dela ut prispengar i bygdetravslopp.

Att de som stod fel i loppet inte sett det innan är beklagligt men de skulle ändå ha strukits. Då det var arrangörens "fel" skulle de ha fått ett fjärdepris som "tröst".

Men som #29 säger blir det väl något som SPTFs styrelse får ta upp. Fortsättning följer..

super-busen
0

# 44

NU FÅR DU GE DIG. DU ÄR INTE MÄNSKLIG.

SNÄLLA, NÅGON LÅS DENNA TRÅD.

[Mariaaaaaa]
0

Av de som jobbade på inskrivningen så var det en person som kommit in och fört ett himla liv om att det som stod på fel volt skulle Verkligen strykas…

tänker inte nämna vem!

Men nu är loppet kört, vi kan inte spola tillbaka o ändra detta. Det är bara att beklaga att det blivit som det blev men det Har ALDRIG hänt oss förut.

MEN, jag hoppas verkligen att ett undantag görs när det gäller bygdetrav utan prispengar då detta var något ekipagen inte visste om innan och då tycker jag att prispengarna skall delas ut som det är sagt !

clarro
0

#46 Ursäkta men det där var INTE okej uttryckt, alla har vi rätt till vår egen åsikt, vist man kan ha fel, men jag tycker inte att någon har rätt att säga till en annan individ att den inte är mänsklig?!

http://carolineforsner.blogg.se/

amandahandersson
0

#43, nej, jag blir inte arg på mina ponnyer. Men då ska du veta att jag inte åker längre än 16 mil för lopp där mina ponnyer inte har någonting att göra, och då har de ju i alla fall en chans till placering. Sen om det går fel - sånt händer! Jag har blivit besviken på mig själv efter lopp, men jag blir inte arg på ponnyn. Men nej, jag åker inte 40 mil utan ens chansen för prispengar. Och nej, jag tävlar inte ponnytrav för prispengar heller, men när man åker 40 mil är det trevligt att få lite bensinpengar faktiskt.

#46, otroligt oschyst uttalande! Låt henne tycka som hon vill, hon har lika mycket rätt till en egen åsikt som du!

super-busen
0

Charmgummnan gör ju personangrepp. är detta ok? Mobbning får ju inte förekomma här.

Tänker sluta skriva på ponnytrav i fokus.

LÅS TRÅDEN.

TACK PÅ FÖRHAND

amandahandersson
0

#50, om du anser att hon gör personangrepp, så gör väl du minst lika hårda personangrepp.

charmgumman
0
#46 jag orkar inte disskutera saken med dig för vi verkar tydligen tänka i helt olika banor men jag vill bara säga att jag är så mänsklig man kan bli och du känner mig alldelens för lite för att kunna utala en sån sak, sanningen är den att jag har ingen aning äns vem du är.

och gjorde jag personangrepp ber jag så hemskt mkt om ursäkt för det var verkligen inte menat. jag ifrågasatta bara vad de skrivit tidigare och de tycker jag händer i mest varenda tråd..!

Hur somär helst är det löjligt att de uppstår så mkt tjaffs om ett lopp som är kört. Jag tycker vi alla ska bara läman över de till sptf styrelse och glömma det.

Varför jag äns la mig i de här är för att jag är så less på allt skitsnack och klagomål.

AnnaBrandell
0

Loppet blev ett bygdetravslopp eftersom ifall vi hade strukit dom feldistanserade hästarna var det bara tre kvar! Vi kör inte lopp på tre hästar och då hade hela loppet strukits. Sen skulle jag gladeligen vilja se vilket liv det hade blivit då!

Visst vi gjorde fel men det är inte så mycket vi kan göra i efterhand. Ni som inte vill ha pengarna är ju fri att inte ta emot dom om ni tycker att det är fel med pengar i bygdetrav.

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

[Mariaaaaaa]
0

#53 håller med fullt ut, det var ju som sagt bara en person som varit in på inskrivningen och varit helt galen och var bara ute efter att de hästarna skulle strykas.. Antagligen för att få mindre "motstånd" men nu är det ju som de är så det är ju bara att släppa det här.