Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 842 ggr
Liichaa
0

Lämna tillbaka hästar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som rubiken säger så gäller detta hur det känns när vi lämnar tillbaka hästar, eller inte är fodervärd längre m.m

jag ahde under 2 månaders tid Romeo ifrån Ung Jägersro i malmö. och jag saknar honom något fruktansvärt! varför faller man för hästen så mycket när man vet att han/hon kommer o försvinna efter en tid och man vill bara att det ska hålla längre till?

kan ni skriva hur ni känner när ni lämnar tillbaka någon häsat elelr inte får köra längre? (tex övergår ifrån shettis -> russ)

(han o jag på bilden)

giffan
0

Ja visst är det hemskt när man måste skiljas från dem.

Men man får försöka minnas alla bra stunder man haft som någe bra, och inte känna sig ledsen över det man intehar.

Har tyvärr skilts från många hästar och det skulle fylla för mycket om jag skulle skriva om alla här.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Mixie
0

Usch, nu har jag ju inte lämnat tillbaka någon häst men "min" förra häst, som jag körde och tränade i 1½ år såldes när jag valde att inte köpa henne och det var nog bland det värsta jag gjort i hela mitt liv!

//Mickan

MagganS-B
0

Som många vet har jag hållit på med russ sen stenåldern…..

Varje gång man säljer ett russ så får man lite ångest, men om man är övertygad om att hästen blir lika mycket omtyckt på det nya stället, och om man noga tar reda på vem man säljer till, så vänjer man sig. Svårast är det med gamla hästar som man haft länge, alla föl kan man ju inte behålla heller, då är det ju inte avel man sysslar med…..Vad jag vill säga är: Man vänjer sig, men inte helt!

[Mariaaaaaa]
0

jag har leasat hults Raptor i två års tid nu sen han var 2 år.. jag har tränat upp honom från grunden då han bara var inkörd då jag fick honom. varje sommar gruvar jag mig för att Tina ska vilja ha hem honom . Men nu stannar han ett år till sen åker han hem för vila . Det känns ju självklart i hjärtat att dom ska åka men man får acceptera det och minnas allt man haft och ta mycket bilder och ha många filmer ! :) som man kan plocka fram och gråta glädjetårar till. Jag kommer alltid fälla en glädjetår var gång jag ser vår segertavla tillsammans och det kommer jag leva på länge :)

Sen vet jag att han har det bra hemma hos Tina också när han åker hem och hoppas att han kommer tillbaka igen (:

Karsk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska snart lämna tillbaka Gemini och det känns inte så kul. Nu när jag har fått han så lugn och fin. Sen går han så otroligt bra ihop med Karsk. Det känns inte så roligt att lämna tillbaka han när både han och jag trivs så bra med varandra.

Men jag hoppas han kan vara lika lugn med stina som han är med mig nu. Hade hoppats på att få ha kvar han ett år till, men det blev inte så, Gråter