Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 2087 ggr
amandahandersson
0

10-årig russvalack utlånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag bestämt mig för att låna ut Zolero, en ljusbrun russvalack, född 1999.
Han är e. Niklas II, u. Cazzandra, ue. Axel, en alldeles utmärkt travstam. Han är 1.20 i mankhöjd, men är av den grövre modellen.

Zolero är startad i trav, och innehar rekordet *2.15,4k (som är satt vid seger) med 3.525:- på kontot. Han är mycket sparsamt startad och har gjort endast 14 starter på 4 säsonger. Han har i dessa starter placerat sig 3-1-0, och har tagit pengar i 10 starter.
Under 2008 startade Zolero 3 gånger, tog 2 segrar och sänkte rekordet med 10 sekunder.

Zolero är snäll i all hantering. Han är inte av den keliga typen, men skulle aldrig göra någon människa illa.
Zolero är mest körd men även mycket riden, dock inte utbildad. Men under förra sommaren (2008) tränades han mycket för ev. montéstart och han har travat rekordet på travbana under sadel.
Zolero är otroligt snäll att både köra och rida. Han testar gärna nya kuskar och ryttare, men säger man åt honom ordentligt en gång så gör han aldrig mer om det. Med kuskar och ryttare som kan känner väl blir han lätt lite lat…

Zolero lånas ut i 1-2 år till en tjej eller kille som är sugen på en rolig utmaning i travet. Han kräver ingen större rutin för kusken då han är lätt att köra, men däremot krävs det en tränare och kusk som vågar driva och gärna bra kunskaper eller stort intresse för att ära sig konsten att balansera. Givetvis är rutinerade kuskar också välkomna att höra av sig!
Han lånas ut säsongen 2010 och ev. 2011, beroende på hur läget ser ut för min och min systers framtida ponnytravverksamhet.
Jag kan även tänka mig låna ut honom som barnhäst, han tycker väldigt mycket om barn och blir alldeles salig så fort det är barn omkring honom.

Jag ser helst att han hamnar i Norrland, då vi bor i Boden och jag vill kunna ha koll på honom! Hemmet är mycket viktigt, för det här är en häst som betyder mycket för hela vår familj. Anledningen till att jag lånar ut honom är att jag är sugen på nya utmaningar inom ponnytravet, samt att min syster slutar helt efter säsongens slut.

Zolero lånas ut fr.o.m. 1 september 2009, och under sommarens gång ska han mest troligen starta lite.

Vid intresse eller ytterligare frågor, kontakta mig via mail eller PM!
Amandah Andersson
anderssonamandah@hotmail.com

Belindaa
0

Jag skulle så gärna vilja prova på russ! Zolero verkar så fin och jag tror verkligen jag skulle lära mig väldigt mycket av honom! Oturligt nog finns det inga boxplatser här Rynkar på näsan

amandahandersson
0

Puttar upp!

Här är Zolle när han gnatade på 2.10 en klubbtävling, och han har vid upprepade tillfällen travat under rekordet. Han blev även NPTS Klubbmästare 2008.

sm_eminent
0

Jag är då väldigt intressrad av zolle, har ju hållt på med han ett tag åde, är super intresserad!!

sanddrah
0

oj, råkade visst skriva från matildas..

men de är jag! ;D

sm_eminent
0

hah sandra du skrämde mej där jag tänkte va tusan har jag skrivit det där?XD

Karsk
0

Putt

amandahandersson
0

Jo Sandra, jag vet att du är intresserad :) Vi pratar med på mail! :)

amandahandersson
0

Har tagit lite nya bilder på honom idag, lägger in dem senare :)

amandahandersson
0

Stå med huvudet upprätt på gräsmattan (när man faktiskt kan äta gräs) var inte Zolles favorit ;)

amandahandersson
0

En till :)

TeamSM
0

finns han kvar? är isåfall intresserad:)

amandahandersson
0

Ja, han finns kvar. Finns några intresserade, men ingenting är ännu bestämt!

TeamSM
0

Min granne och jag söker ett russ att leasa nästa år som hon ska tävla.

kan du maila mig på victorybowl@hotmail.com, skicka lite bilder på honom och ditt telefonnummer så kan jag ringa dig:)  För min dator krånglar så har svårt att skriva.

vi finns i örnsköldsvik

danna
0

har du han kvar.sätt et tel nr så hör jag av mig

amandahandersson
0

Zolero är utlånad.

CarinaO
0

#15 Vem var det som fick låna honom?

amandahandersson
0

#16, en barnfamilj i Älvsbyn :) Men han ska göra nån start innan han åker. Usch vad jag kommer sakna honom!

CarinaO
0

#17 Skönt att han hamna så nära då så du kan hälsa på honom =)

Belindaa
0

#17 Kul att han fick åka till en barnfamilj. En paus från travet mår han säkert bra av! :)