erfarenhet av cushing?
Någon därute som har erfarenhet av cushing PÅ HÄST?
Jag har naturligtvis läst på all hittad fakta men jag menar är det ngn som haft en cushing häst? Hade den alla klassiska symptom?
Bild på en häst med cushing?
Hur behandlade ni den och ffa var det en framgångsrik behandling?. Dvs ( i mitt sett att se) en behandling efter vilken hästen kunde få vara "häst". Inte bara klara av att leva utan kunna gå med kompisar i hagen och motioneras…
Här rär en länk jag hittade på shetlandsponny i fokus. Finns mer att läsa där.
Detta är tyvärr på engelska.
#0 Vi har fått hit ett sto för betäckning i år som var lite "mysko". När vi var hos veterinär och ultraljudade henne så sa densamme att hon visade alla tecken på denna sjukdom.
Det jag minns är att vet. sa att behandling var jättedyr ca 1000:-/månad och att det om man nu valde den "svindyra" behandlingen dessutom var karens på den.
Min nyfikenhet gör att jag skall söka mer svar på denna sjukdom och hur man kan få dessa hästar att leva gott, om det nu går?

Vad är cushing? Var är det för symptom, vad händer med hästarna? Berätta! :)
Kolla på alltomhästar.se, där står det att läsa om Cushings syndrom, en ämnesomsättningsrubbning som även kan drabba hundar och människor!
Tack Maggan
men som jag skrev, det är inte faktan jag vill åt utan ngn som sett det på HÄSToch en åsikt om det är värt att behandla…
Som djursjukvårdare sedan ganska många år har jag sett många hundar men aldrig en häst…