Tippa Åby 14 augusti
Nu ligger listorna ute på SPTF, så tippa =)
Startlistorna http://www.sptf.nu/startlistor/2009/090814_A_banprog_russ_01.pdf
Tippa nu =)
Jag ger mig på att tippa russloppen =)
Lopp 3 kör själv
Lopp 4 Tror att Lexius tar hem segern tätt följd av Katla och Ernst Ronaldo
Lopp 7 kör själv
Lopp 8 kör själv
Lopp 10 Tror att Yepperdi vinner detta loppet 2a Pikant och 3a Tejas Monljus
Lopp 13 Björksta No´Grann vinner efter han Ernst Ravelli och Marlon S

Listorna är fel! var fel på lopp 9 fredag och lopp 10 söndag. ska vara tillrättat om en stund

Även fel på lopp 7 och 3 Marquis Leaf är med i 2 lopp igen , verka som det alltid ska bli problem när man anmäler till 1 lopp och tar en reservpropp…

#4 Marquis skall vara med i STC-loppet, dom sa särskilt till om att han bara var 3 år och att det andra var reservlopp.
#4 Vilket lopp är det han blir bortplockad från?

#5 Jo det är de jag menar det är inte första gången det blir fel , det kvittar vad man säger verka det som..

Ser även att Åby tar 80 kr i startavgift i STC loppen även för Kat A där det inte är några prispengar.
I Halmstad kostar det inget att starta i STC loppet för Shettisarna och för KAT B kostar det 60 kr . Ser att även Färjestad har samma kostnad för sina STC lopp som Halmstad så då borde det ju vara Åby som tar fel pris ?
Ska det inte vara samma på alla banorn när det gäller vad det ska kosta i STC loppen ?
Såg att det var fel i Furunäs Ina:s resultat, hon vann ju på Halmstad. Nu står det att hon var 0..Hur kan det bli så? Fel vid resultatinmatningen?
Veritas odium paretFörvånad

I lopp 6 och 12 är 3-åringen Emmeros Alert anmäld till två lopp, där är ett fel där med.

#9 Var det monté loppet hon vann ? Vet att det kan bli så ibland när det inte är några prispengar , var ju så för Amanda förra året när hon vann Agria försöket som det inte heller var några prispengar i, det felade i systemet sa de då , de hade problem att få det rätt , fattade jag det som deras förklaring var då..

Mycke fel blir det iblan ;-)
#11 Ja hon vann montén.

#11 13
Är det inte så att datorn inte tar emot en 1:a om det inte finns prispengar. Datorn vill väl ha poäng att räkna? Bara min teori.
Det funkade ju med resultatinmatningen i russmontén. Jag har pratat med SPTF och det är tillrättat nu.

#15 Vad bra , men det är som sagt inte första gången de gör fel när det inte är prispengar.

Anmälade till STC prop/lopp sedan ändrade Åby till en annan propp när startlistorna kom blev inte vad vi hade tänkt oss hm????
Sedan alltid svårt med telefonanmälan och första och andra hand hm vet ej hur många gånger det drabbat oss .. / Mamma Lotta

Tyvärr hade STC proppen bytts plats i systemet men detta är fixat.
Sedan ang startavgift på STC kat. A är för att vi sponsrar med grejer i stället öfr STC vill inte ha pengar för ungdomar. Så det är såkallade extra priser. det är ju inte roligt och komma placerad om man inte kan få något i handen 
Listorna på STPF och kanal75 är fel. så lugna er med listor, rätta listor kommer att finnas på kanal 75 senare men vet inte när. Så ser läget ut just nu….

#18 Fast de får ju priser från SPTF både shettisarna och russen ju …. och russen får pengar också och där borde ju vara samma priser väl och frågan är ju om SPTF accepterar att det ges annat ?
Bra insiativ ändå men man undrar då det faktistk skiljer sig…
#18 Vad är det för fel på startlistorna?
Jag skulle behöva en extra box till tävlingen på Åby på fredagen.
Men går inte att få tag på någon behörig. Finns inga nummer utlagda, och de nummerna som finns går det bara att astryka hästar på..
Någon som vet hur jag ska komma i kontakt med någon som kan fixa det ??

Fel i lopp 3 med, Trollslända var anmäld till lopp 10 och reserv lopp 3. Hon ska ej starta i lopp 3 .

Ring en i ungdomsgruppen & be om numret till ordförande ;)

Någon som vet när första start går?
om du går in på deras hemsida får du jättefin information om tider och annat inför dubbelhelgen www.abyponnytrav.com klicka på nyheter.

Nu har jag kollat propparna mot loppen och då är det ju faktiskt fel i startlistan då Propp 2 som är lopp 1 på fredagen har blivit ett STC lopp och det ska ju inte vara det , det måste ju kunna åtgärdas för de som har anmält till propp 2 har ju anmält till ett lopp som faktiskt ska ge prispengar ….
Lopp 12 som faktiskt är propp 1 STC proppen har blivit ett vanligt lopp med pengapriser , hur kan det gå till på det här viset, det måste ju ändras till i morgon för annars är det ju helt fel mot de som har anmält och Åby får väl i såfall ge pengar ändå till ekipagen i lopp 1..
#26 Har hört om andra saker som också fallerat gällande tävlingsdagen….Hoppas det löser sig för dem.
#26 Det verkar vara ändrat i startlistor version 3 på kanal 75, där är lopp 12 STC-lopp utan prispengar.
Men Marquis Leaf som är 3 år är fortfarande med i 2 lopp.
Jag anmäler mig som frivillig att bli anmälningsmottagare för ÅPTK om det är önskvärt.
Det låter bra Kristin
jag tror de behöver mer folk som hjälper till.

#28 Det är ju bra , vet ju att syrran skulle ringa om det också , då de var drabbade av det, rätt irriterande måste jag säga när det blir så mycket fel. De har säkert ändrat det senare i kväll då för det är fortfarande inte fixat på SPTFS sida .
Vet att det är m Då ycket jobb, men det får inte bli så mycket fel tycker jag i allafall.