monte
Lopp ska ridas av harmoniska ryttare.
sen tycker jag att man ska kunna väga alla före före å efter.
man ska kunna kalla in ryttare när som å kolla vikten. går man över 65kg ska man bli av med monte licensen.
,Ryttare å ponny ska vara harmoniskt.
vad tycker ni?

Det står ju _reglerna att ekipagen ska vara harmoniska.
Väga sig före och efter gör man ju. Iaf på dom flesta banor.
Bli av med montè licensen är väl lite väl hårt? Tycker jag iaf._
#1 håller med dig, absolut inte bli av med licensen…..
#0 hur kommer det sig att du tycker det?

#1 Det finns väl ingen bana man väger sig efter loppet?
//Mickan
#3 Visby gör det bland annat.
För inte sptf någon slags statistik över det med?
På de 5 banor vi tävlat monté på i år, är det Romme, Rättvik, Lindesberg och Eskilstuna som det varit utvägning, på Solvalla har vi inte det.
Bli av med licensen tycker jag inte man ska, men det är nog reglerna som skall bli förtydligade angående detta.

I Boden vägs ekipagen ut efter målgång också, de tre främsta
Bli av med montélicensen för att man vägt övver 65 kg en gång är ju helt galet, tänk om man skaffar en lättare sadel, en lättare hjälm och vips! Väger man 61 kg istället! Eftersom man väger med utrustning så kan man ju inte säga att det är ryttaren som är för tung, det kan ju faktiskt vara så att man har sin vanliga sadel t.ex, och plötsligt en dag har man vuxit så mycket att man inte kan rida i den för att klara viktgränsen, det räcker faktiskt med att närma sig 50 kg för att det ska börja brännas om man har vanlig sadel, travhjälm på ca. ett kg, säkerhetsvästen väger ca ett kg…
#7 håller med dig. Inte tycker jag att man ska bli av med montélicensen bara för att man väger lite över, man får ju ändå inte rida det loppet ändå.
Nja, bli av med montélicensen verkar lite väl hårt om man skulle väga över någon gång. Jag vet inte hur det är med er andra ryttare men mina ryttare väger alltid olika på olika banor. Dessutom kan vem som helst gå upp eller ner i vikt. Så att bli av med licensen för att man på en bana har en dålig våg eller att man av någon anledning gått upp tillfälligt kan väl knappast motivera att man blir av med montélicensen.