http://www.sptf.nu/startlistor/090822_AAR.pdf
startlistor :)

puuuuuuuut.
Lopp 1: Kålmans Snäcka
Lopp 2: Österängens Frazer
Lopp 3: Amiral Doll
Lopp 4: Tuffs
Lopp 5: Troll Twix
Lopp 6: Rain ||
Lopp 7: Dolores
Lopp 8: Lill Lucky
Lopp 9: Smedens Regent
Lycka till allihoppa :)

Då var det så dags för VPTS att arangera en tävlingsdag i Årjäng. En bana som alltid brukar vara i högsta författning när det är dags för ponnytrav.
Lopp 1
Dagen börjar med ett riktigt getingbo. 15 hästar till start och de flesta har visat väldigt bra prestationer i år. Kålmans Snäcka har flera gånger visat att hon har hög kapacitet, Säby´s Ludmila har sänkt sitt rekord med 10 sekunder som åtta åring, Maximilian III har vunnit de två lopp han startat i sverige i år, Min Ty är en av sveriges snabbaste fyraåringar, listan kan göras lång. Jag tror att kampen kommer stå mellan Kålmans Snäcka, Min Ty och Maximilian III. Kan Säby´s Ludmila hålla sig till rätt gångart kan hon vara en outsider.
Mitt tipps 6-7-11 outsider 13
Lopp 2
Detta lopp kommer troligen handla om bakhästarna.Hallvar har sett väldigt fin ut på de starter han gjort, Rovald Zemper har säkert en växel till att lägga i. Johnny Russ har satt nytt rekord i varje start i år så nog skall han vara med i toppen idag,
Mitt tipps 8-7-5
Lopp 3
Amiral Doll har fått ny kusk för dagen, frågan är om det är ett pluss eller minus. Amiral Doll kan i sina bästa stunder gå väldigt fort, men oxå trilska rejält. Flickans Willma hade satte nytt rekord på Åby förra helgen, får se om hon hämtat sig efter dubbeltravet.
Mitt tipps 6-7-8
Lopp 4
Patrons Trott har överaskat flera gånger i år med riktigt fina prestationer. Stubin har mycket kapacitet men får inte alltid med sig bakvagnen, får se hur det går idag med ny kusk. Tuffs gör oftast väldigt bra lopp och så blir det säkert idag. På upplopet blir det nog en fajt mellan syskonen Olsson.
Mitt tipps 5-10-7
Lopp 5
Puma har varit väldigt jämn i år och hon kan säkert vara i topp.
Troll Twix har gått några riktigt tuffa lopp på sistone och sänkt rekordet rejält, frågan är om ork och motivation har hunnit återhämta sig sedan åbys dubbeltrav. Annars är det en häst som älskar att jaga. Nypon II har kapaciteten men är inte helt lättkörd, håller han sig på benen bör han vara med i topp.
Mitt tipps 4-9-8
Lopp 6
Detta lopp blir ett riktigt getingbo. Kålmans Snobben kommer från en dubbel på Åby där han var totalt överlägsen i bägge loppen. Halvar har visat att han vill vara med i toppen, Kålmans Snäcka är riktigt giftig men har väl visat lite dålig "moral" i "andra" loppet. Och Björksta Delit kan överaska, speciellt om det är riktigt varmt.
Mitt tipps 2-6-9 outsider 8
Lopp 7
Ett något svårtippat lopp. Jag tror dock att Butterfly tar detta trots dryga tillägg. Dolores och Ivenho av Friheten gör upp om andraplatsen.
Mitt tipps 7-4-6
Lopp 8
I detta lopp finns det en klar favorit, Jag ser inte hur någon av dom andra skall kunna rå på Tuffs. Där bakom görJosef och Rovöns Ariel upp om platserna.
Mitt tipps 6-5-4
Lopp 9
Dagens sista lopp är ett lopp för de lite snabbare Russen. Här får nog Pannans Linus gälla som favorit. Han har i år verkligen visat att formen är på topp. Årsbarn med Linus är Smedens Regent som oxå hann har visat att än kan de gamle. Från Norge får vi besök av Hults Pomir, kanske det kan bli norsk seger i detta lopp. Även Petro är en snabbtravare som man deffinitivt inte skall räkna bort.
Mitt tipps 6-3-9
Lycka till alla, kör så det ryker…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Lopp 1:Pikant
Lopp 3: Flickans Wilma
Lopp 4: Stubin
Lopp 5: Troll Twix
Lopp 6: Rain II
Lopp 7: Dolores
Lopp 8: Mendez
Lopp 9: Pannans Linus

putt
ska bara säga att sommarhagens ludde ä i fin form:)

putt

Lopp 1: Maximillian IIII
Lopp 3: Mendez
Lopp 4: Billyjojimbob
Lopp 5: Puma
Lopp 6: Kålmans Snobben
Lopp 7: Ivanhoe av Friheten
Lopp 8: Tuffs
Lopp 9: Pannans Linus
håller tummarna för alla hemma hästar!

puuuut