Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1964 ggr
soffan71
0

Resultat Bergsåker?

någon som vet hur det går på Bergsåker skriv gärna resultat

amandahandersson
0

Skärmnäs Pigall vann på 1.51,7 och Rågsvedens Wontolla (3 år!!!) vann på 2.19,?

Grattis till hästar, tränare och kuskar hälsar bror Musse! :)

marika-J
0

Grattis till Pigalls seger!Glad

Den "klumpfotade virrpannan med ölmage" kunde springa ändå ;)

Polenta
0

Chip vann lopp 1 på 2.01 nånting.
Bondita Ess vann lopp 2.
Prisol vann ett lopp (minns ej vilket)
Skärmnäs Pigall vann sitt lopp.
Idefixen vann montéloppet.

Sedan minns jag inga fler just för tillfället :) Vet ej vilka lopp eller några tider :/

marika-J
0

Hur gick det för Maretto i montéloppet?

aamaandaahh
0

Maretto blev 2:a på 2,09

fnut
0

grattis till alla fina placeringar med fina hästar :)

marika-J
0

#5 okej.

#6 hur gick det för dig och fe´rgus?

fnut
0

# 7 han är ju som han är.. han gick en snabb tid i värmningen.. sen till loppet så första 1000 gick han runt 51/52!!!! och sen kommer han ikapp och liksom parkerar brevid.. liksom rädd för stt springa förbi.. och om jag petar med pisken galopperar han oftast.. placeringen blev 6 och tiden 55,6 troja. andra loppet samma sak, första 500 bara rusar han iväg och har tagit ikapp sina 80m i tillägg på 500m. sen "parkerar" han igen.. och lunkar bara runt. 57,1 vart tiden i de loppet och placeringen 4 :P han är lite speciell har jag märkt hihi :)

juliapettersson
0

GRATTIS Rebecca! Vilken "comeback" :D

matildaakerlund
0

har resultatet från lopp5 :)

1. mercedes - cecilia larsson 2.25,2g
2. ponuds z. - louise rohdin-persson 2.32,3*g
3. vävsla ginny - jennie larsson 2.32,5*g
4. jikas sunita star - ebba ödling 2.28,5g
5. hamras caramba - matilda åkerlund 2.35,7g
oplac;
pepito II - robin sellmander 2.31,6.
norrhaga pontus - vincent eliasson 2.44,5g
d:
duracell av friheten - jennifer skoglund 8g

strukna:
danstorps kajsa

emmyhansson
0

i lopp 10 vann  nr 7, kmr inte ihååg va den heter, och manfred va 2a och Granit va trea, den som vann gick på 36 nått manfred gick 40 och granit vet jag inte :)

prizze
0
11

nr 7 prisol 2.36,1

Karsk
0

Grattis alla segrare och placerande :D

aamaandaahh
0

Monteloppets Resultat

1: idefixen 2,09,8 - Cornelia Bergstörm

2: Maretto 2,09,6 - Isabelle Orsimo

3: Garrilina 2,14,1 - Therese Forsström

4: Lill Sorken 2,16,7 - Caroline Åkerlund

5: Hults Defekt 2,15,3 - Amanda Lingefeldt

0: Frodo Bagger 2,40,1 - Sofia Grundström

D: Muskelknutten - Lisa Gilljam

[Mariaaaaaa]
0

Varför stannade inte Maretto och Isabelle för segerdefilering?? det var någonting många reagerade över..

Polenta
0

#15 Hon sa att hon hade brådis, om jag inte hörde helt fel ..

fnut
0

#16 jo, det sa hon :)

Tusen
0

#15,16, 17 Det där gillar jag INTE!Rynkar på näsan Tycker ändå hon kunde ha stannat kvar för prisutdelning. Det hör till god sportmansanda. Tror knappast hon skulle ha skippat den om hon hade vunnit. Så bråttom hade hon nog inte.

Polenta
0

#18 Nej det tror inte jag heller att hon hade, såg henne efter alla loppen var slut på stallbacken och hon såg inte ut att ha någon brådis alls, i full tävlingsmundering.

Nitro
0

Tack så mycket för alla gratulationer, jag är supernöjd med honom!

Tusen
0

Grattis till Pigges seger. Hur gick det för Superbusen?

Nitro
0

#21 Han var oplac. tror jag på 52 nånting.

lillazoogin
0

Super Busen tappade ett skydd efter 300 m och fick inte traven att stämma efter det gjorde ändå en bra tid

Nitro
0

Vad tråkigt.
Pigall gick jättefint till sista kurvan, då slog han upp hela hoven och galopperade därför. men det gick ju vägen ändå. Får se när det går att sätta fast en sko igen.

Kima
0

Grattis till pigalls seger :)

ViktoriaL
0

Grattis till pigalls seger. Han såg jättefin ut:)

Belindaa
0

Stort stort grattis till Pigalls seger, han är grym! :) Vilken comeback, ser fram emot för att höra mer om pigalls starter, för jag hoppas det blir fler!? Skrattande

Maretto
0

#18, 19 Varför utala sig om sådant man inte vet ett skit om?

Sen är det nog många som sitter och små ler nu över att Maretto underpresterade och "bara" blev tvåa. Jag är skit nöjd med hästen iallafall, sen får ni väl kalla mig hur dålig förlorare som helst för att vi inte stannade på prisutdelningen….

skott
0

#28 Varför skulle de vara någon som små ler över de?

Nitro
0

Ja, nu har vi fått blodad tand! Vi startar så fort det går att slå på en sko på hans trasiga fot!

Millaaann
0

GRATTIS Thessan och Garrilina till 3eplatsen i Montén! :)

Kramar från sonen Nicke och Camilla :)

ostsiv
0

#28  och varför stannade du inte för prisutdelning ?  Det har jag aldrig varit med om tidigare ….    under mina 15år i ponnytravet.   Superdålig Sportsmanschip !

Miii4
0

Grattis Rebecca till Pigges vinst :D

Polenta
0

#28 Jag har enbart sagt det jag hörde då jag själv var i vinnarcirkeln samt de jag trodde, du såg inte direkt ut att ha brådis efter loppet. Men vad vet jag. Jag tycker fortfarande att det är dålig stil, det står jag för.

fnut
0

#24. märkte du att vi höll på att köra ihop precis efter sista kurvan? sofia och lilla du gick ut och tänkte gå om och då tog vara hjul i lite eftersom jag var brevid sofia vilket hon nog inte märkte.. så jag fick ta upp fe´rgus och sen försöka hänga på dig men då hade fe´rgus tappat all fart redan satt :P tänkte bara kolla om du märkte det ;) GRATTIS! :D

mellanbyns
0

#31 Tack! :)

[Mariaaaaaa]
0

#28 säger som det andra, varför skulle folk ha kul åt att han inte gick som han brukar? Det man blir brydd över är när någon inte stannar för prisutdelning som kanske tar 5 min längre..

Som mirre säger så hade du inte direkt bråttom efteråt.

Tusen
0

#28 Varför inte berätta istället för att hitta på en massa som inte är sant. Att utebli från en prisutdelning tycker jag är uselt oavsett vem som gör det om man inte har en mycket god ursäkt. 

Sen händer det väl för alla hästar att de underpresterar någon gång ibland. Skadeglädje hör INTE ihop (det heller) med god sportmansanda. Uppfattade heller ingen sådan i denna länk.

Maretto
0

#38 Hitta på massa som inte är sant? Ursäkta? Lägg bara ner denhär diskutionen!!

Cashorcredit
0

Ursäkta mig, men det var ett himla tjatande om prisutdelningar här och där! Jag ser folk köra ut från prisutdelningar hela tiden men det är bara när just VISSA gör det som folk sitter och hackar!

Dessutom hur snällt är det att "hänga" ut någon här och skriva hur dåligt ni tycker det är! Om ni tycker det är dåligt, håll det för er själva och undrar ni VARFÖR just Bella gjorde det, skicka ett mail och fråga om det är så HIMLA intressant att få veta, sitt inte och skriv i trådar hur dåligt ni tycker det är! DET kallar jag dålig sportmansanda!

/Jenny

Maretto
0

Precis Jenny, det är lika dålig sportmansanda att sitta och spekulera och diskutera sånt man inte vet ett skit om. Fråga mig istället för att sitta och slänga massa skit. Sen vet väl ni inget om jag hade en speciell orsak för att inte delta på prisutdelning eller inte….

marda
0

grattis till segern med pigall rebecka!

[Croneld]
0

Inga resultatlistor? Jag är intresserad av lopp 2 och 9.Glad

Grattis alla nöjda och ett stor eloge till Jennifer som tävlar mina flickor Tigerlilja och Karismas GerTi, ni gör alltid ert bästa!

MagganS-B
0

Jag är intresserad av loppet som Bondita Ess vann! Km.-tid?????? Kusk??????

nrosenqvist
0

Lopp 2 vann bondita ess på tiden 2.11 tror jag de va om jag inte minns fel :)
2:a var Ellsa
och 3:a Farmens Delta

lillazoogin
0

det stämmer bondita ess vann på 2,11,0 körde gjorde jag madde c gustafsson

emmyhansson
0

43#

Lopp 2:

1. Bondita Ess 2.11.0*
2. Ellsa 2.16.4*g
3.  Farmens Delta 2.09.3*
4. Ronaldo 2.12.9
5. Månsaga 2.18.1*g
6. Canelia 2.19.6*g
Frodo Bagger 2.15.4
Salve 2.22.1g
Karismas Gerti 2.23.3g
D. Muskelknutten , Katrinebergs Indie, Zenit Z
strukna: Ripadals Valle

lopp 9:

1. Rågsvedens Wontolla 2.19.1*
2. Katrinebergs Indie 2.16.4*g
3. Hults Raptor 2.17.3*g
4. Pandoura 2.28.4
5. Tigerlilja 2.27.7g
0. Axtorps Alert 2.49.2g
D. Macropaid

Tusen
0

#39 0ch #40 Att jag tar upp detta beror på att det har blivit allt vanligare att man struntar i att vara med på prisutdelningen runt om i landet. Det finns redan en tråd om detta. Vem det sen är bryr jag mig faktiskt inte om.  Ni som är duktiga och erfarna ryttare och kuskar är föredömen för yngre och mer orutinerade. Att då inte gå på en prisutdelning är som att tala om att om man inte vinner så är det ingenting värt.
 Om du, Isabelle, hade någon annan orsak till att inte deltaga i prisutdelningen och du inte vill berätta den så har du absolut ingen skyldighet till att göra det. Kanske du var besviken först och gjorde något du ångrar, det är helt förståligt. Men säg inget som inte stämmer.

Maretto
0

Jag var inte besviken, eftersom jag vet anledningen till att min ponny underprestera. Så att jag inte deltog på prisutdelingen är inget jag ångrar. Och sen är det min ensak varför och inget du eller någon annan ska sitta på en internet sida och spekulera i.

Och vadå säg inget som inte stämmer vad vet du om de? Tycker bara du ska lägga ner dethär snacket nu.

Jag har iallafall inget mer att tillägga nu.

[Croneld]
0

# 47 Tack!

emmyhansson
0

#50 ingen fara :)

Belindaa
0

#40 Visst ska ingen sitta och hänga ut vissa personer bara så där.
Tror heller inte att det bara är när Bella gjorde det, har läst annat "gnäll" (om man nu kan kalla det det) om det i andra trådar. Glad

MagganS-B
0

Nu tycker jag att det är färdigdiskuterat om prisutdelning i den här tråden, det var ju resultaten det gällde…..

# 47 Tack för resultaten!

fnut
0

det går att se loppen, jag märkte det nu :D

http://www.foto-mike.com/live_lopparkivet.html

nu ser jag själv hur fe´rgus springer i början och ser nästan ut som han ska vinna för han går så fort, sen bara stannar han brevid dom andra :P

aamaandaahh
0

varför finns i monteloppet? ;/

fnut
0

# 55, jag vet inte. undrade också över det :O

emmyhansson
0

ååh va kul :D