Starttlistor Gävle 20:e?
Nu är jag nog jäkligt tidig, men när de preliminära listorna kommer vill jag gärna ta del utav dem, ni som har tillgång till kanal 75.
tack på förhand!
Startande kommer att få listan mailad hem i kväll.
Ska nu åka till stan för att prella och deffa.
// Eva
#1 okej, tack för informationen!
#2, har du fått listan? :)
här är listan jag fick mailad :) ifall att fler vill se den.
hoppas jag fick lägga ut den och så :P

Heja Grann!
#3 jo jag har fått den :)
någon som är villig att tippa? :)

Får Lina scot ledningen vinner hon, men tror grann har lite att sätte emot :)

Jag tror att om Fer´gus får ledningen så vinner han.
# 9 
fler? :)

Svårt lopp men ingen tar twist i starten!! Finns ingen grymmare häst än han bakom bilen ! Lycka till allihopa… Det kommer nog gå undan detta lopp..

På pappret ser det ut att kunna bli ett spännande lopp som kommer att gå fort!
Fer´gus är väldigt jämn i tiderna, han och Grann har mötts tidigare i år, denna gång gick Grann segrande ur striden. Vem har bästa formen nästa torsdag?
Twist hade nog utmanat om segern sist på Rättvik om han inte hade galopperat, han har iaf en bra form.
Jag anser att den häst som inte galopperar, utan genomför loppet felfritt vinner! En galopp förstör mkt och man tappar otroligt mkt på den speciellt när loppet bara inefattar 1 varv!
Men för skojs skull ska jag tippa topp 3;
1. Fer´gus 2. Twist 3. Lina Scot

Tyckte Fer´gus var en riktigt fin häst, tog ett kliv när de andra tog två. Ser bara ut som han joggar.
Såg ut på Bergsåker som att han har svårt att ta sig förbi hästar, men slipper han det så går han fort :)
# 15. du har fattat exakt hur min häst är, hihi :) han springer tills att han kommer ikapp sen är han rädd för att springa förbi.
Tror på Fer´gus!

#16 så var det väl där på Bollnäs också va?
# 18 är det bara en häst är det inte riktigt samma sak. han tvekar ju lite men inte på samma sätt. grann var något snabbare än fe´rgus och båda två gjorde ett jättebra lopp. :)

#19 aha okej :)

hmm skulle kanske ha anmält mawerik
# 21 varför gjorde du inte det? :)
förresten, hur är det med värmning å sånt på gävle, får vi värma på stora banan? :P

#22 glömde ärligt talat helt av det då vårat internet var utslaget efter blixtnerslag hade jag noll kioll några dagar
#24, ajdå :/
#23 jag mejlade och frågade om det, det beror på när loppet går. Det står i programmet om ponnyerna endast får värma på rakbanan och lilla banan, står det inget får vi värma på stora banan bara vi har ögonen öppna ;)
När programmet kommer ut på Gävletravets hemsidaa så vet vi, hur det blir med värmning och vilken tid loppet kommer att gå :)
# 26 okej, pappa får nog programmet hemskickat också :D tack för informationen!

grann vinner;)

Tror också på Grann! :D

Jag måste nog ändå säga att Grann kan ta hem det om han håller sig i trav, men han har ju varit lite galoppig på senaste tiden tkr jag. Så Fer´gus är nog ett säkrare kort. Kommer nog iaf stå mellan dessa två.
hoppas att fe´rgus går lika fort första (och ändå) varvet i auto som han gjorde på bergsåker den 7e. men är det mkt hästar är de galopp risk ;)
LYCKA TILL ALLIHOPA! :D

Heja Flyt och Lina Scot! :D
Tror dock att Grann tar hem det om han håller sig från galopperna.. Nåväl. Hårt lopp, men lycka till allihop :)
Ja hårt blir det nog. Håller sig alla 8 i trav blir det nog ett mkt spännande upplopp att se fram emot! 
# 33 kan jag tänka mig :)
Nu har programmet kommit och det står ingenting om att ponnyerna inte får värma på stora banan.. så jag antar att vi får det?
Ponnyloppet kommer iaf gå efter lopp 2, ca:18.55 (första start 18.20)
Programmet finns nu på Gävletravets hemsida
När monté SM går på Gävle så brukar man få värma på banan väl?
tack för informationen :D
#36 jo det kan stämma, men hon som jag frågade ang värmning sa att står det ingenting i programmet är det bara att värma på.. så vi kör på det!
http://www.gavletravet.se/files/download.asp?Filename=program_090820_gavle.pdf
Provar klistra i länk till programmet.
Ponny loppet startat ca. 18,55
hoppas verkligen vi inte blir tillsagda om värmning på banan, fe´rgus som är rädd för ALLT… vill nog kolla in den :P

jag brukar alltid värma på banan på gävle när det är insprängt och det går bra. :)
# 41, vad bra. som sagt vill fe´rgus kika lite haha.

Fer'gus vann! Grann diskad…

Oho jag kanske ska börja spela på hästar ;)
Stort Grattis Fanny, han såg riktigt fin ut! Vann på 1.53,8.
2:a Jecson och 3:a Lina Scot
Hände mkt påvägen och en innan loppet, han gick 58 första 500, 49,5 sista 500 (!!!!!) sjukt nöjd! :)
# 45, tack :D
#46 ja det hände mkt där i starten, ursäkta för att jag ställde till det för er
vilken jälka avslutning han gjordde då, ingen dum tid!!
Inte kul heller att höra från annat håll "J*vla pucko" när man hade styrt ut i 7:e spår.. Det är sådanna saker som gör att man funderar varför man fortfarande håller på, trodde ponnytavet var till för att man skulle ha kul med sin ponny, men nu är det tydligen blodigt allvar..
# 47 det gick helt okej med mig och fe´rgus verkade antagligen inte bry sig.. :) jag vet vad du menar..
Stort Grattis Fanny! :)

#47 blir jätte iritersád på sont jag me folk är så otrevliga!!!!!!
# 49, tack tack :D
# 50, det är dålig stil.. ist föratt att skrika "akta dig" så skriker vissa "j*vla pucko".. det var såklart inte meningen för marika och grann att vara ivägen. hon hade ingen stans att ta vägen liksom.. den här gången tror jag att jag vart mest drabbad eftersom vi fastnade ihop.. men det gick bra, det kunde ha hänt en riktig olycka med det gick bra som tur var!! :) man kan se det från den ljusa sidan.
någon som har bilder på fe´rgus? :D

Jag skrek håll ditt spår och mana på och styr ut först innan!! Man kan inte ta ner hästen när den galopperar i ledningen och hästar kommer i full fart bakom, läs i reglementet sj, det är livsfarligt och de var tur att Fergus inte gick omkull eller att hon åkte ur sulkyn. Min häst blev grovt störd och helt knäckt efter loppet. Så lär er ta ut jästen ur fältet så gott som möjligt för hela loppet blev förstört för mig och även fler. Så var uppmärksammare hädanefter. Sedan blev jag fly förbannad och kanske inte var fin i mun de ber jag om ursäkt om men tänk dig sj i samma situation nästa gång. Sen behöver inte folk som inte var med i loppet ens bry sig i det här för de rör inte dem!
# 54. vi hade iaf tur, jag och fe´rgus.. den kunde ha gått mkt värre.
var det ingen som fotade? :)

#54 Jag tror knappast Marika gjorde det med mening (fattar det som att det var hon?) Jag tror ingen tänker "Yes, nu tar jag ner min häst framför alla andra!!".
"Sedan blev jag fly förbannad och kanske inte var fin i mun de ber jag om ursäkt om men tänk dig sj i samma situation nästa gång."
Tycker inte det är någon giltig anledning till att vara så otrevlig som det skrivits tidigare i tråden (om jag fattat allt rätt?), hur förbannad man än är..

Jag har inte påpekat att hon gjorde det på flit, men ouppmärksam. Många kuskar inom ponnytravet är så dåliga på just att ta ut sin häst ur fältet direkt och mana på dem så man undviker olyckor. Nästan i varenda lopp blir ponnyer störda pga fel nedtagnig av galopperande häst! Och de måste skärpas med hårdare straff så alla lär sig. Skulle man göra så inom stortravet så åker man på avstängnig om man är så ouppmärksam.

Någon som har hela resultatlistan? :)
# 60 finns på sptf, fast då står det ju bara it. beror ju på om du är intresserad av tiderna? :D
#59 men denna gång hade jag häst både till höger, vänster + bakom
så rutinerad är jag så jag vet att jag ska ut ur fältet så fort som möjligt på smidigast möjliga sätt. För tvärbromsa gjorde jag inte. jag mana på och skulle köra ut, men där kom jeacson, jag satt fastlåst helt enkelt. Då kan ju även ekipagen bakom vara uppmärksamma och köra åt sidan så man kan ta sig ut.. men man lär sig utav sina misstag och denna incident kommer jag ta med mig till nästa lopp. Jag ber om ursäkt till de ekipagen jag störde, det var inte alls min mening.

#61 Ja det e tiderna jag vill se :)
flyt gick 2 minuter iaf, och fe´rgus 53,8 :P det är det ända jag vet :D
#63 ska se om jag minns..
Fe´rgus 1.53,8
Jecson 1.56,3
Lina Scot 1.56,8 (tror jag)
Vet också att Priloma gick 1.59,8 iaf, kollade inte så noga på resultatlistan.

#64,65 Tack för dom tiderna :) #64 Grattis till segern :) #65 Synd att Grann hoppade bort sig ..
# 66, tack så jättemycket :D:D
1.Fe´rgus 1,53,8g
2. Jecson 1,56,3g
3. Lina Scot 1,58,1
4. Twist 1,58,7g
5.Telis Priloma 1,59,8g
0. Flyt 2,00,2g
d. Celtic g
d. Grann g
nu :D
Jag har bilder på Fe´rgus och några fler:) Lägger in dom här sen:) eller adda appollo_jossan@hotmail.com
#69. jag addade din msn :D

jag hade hästar både bakom framför och på båda sidorna om mig så jag kunde inte ta vägen någonstans helelr så min häst kastade sig rakt upp på flyt och för att klara sig från eran påkörning.

GRATTIS FANNY!!!! :D
http://carolineforsner.blogg.se/
# 72 TACK CARRO :D:D
# 72 TACK CARRO :D:D