Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 915 ggr
Mandah
0

Ditt bästa hästminne.

Vilket är ditt bästa häst eller trav minne? :)

sarahansen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bästa trav minne var när jag startade med min ögonsten Rouge Fleur på Solvalla,jag tog min första bästa placering den gången,vi blev 3.a :) Jag va så stolt efter det loppet Skrattande Rouge Fleur eller Blomman som hon kallas hon kämpade alltid och gick ute i spåren i varje nästan varje lopp,hon var en stark dam som inte va så snabb men stark det va hon :D Men om man kan ta ett bästa minne med fler hästar så tar jag när jag och Gudrun Gross va 2.a på Solvalla 07,det va i ett Agria finalen. Vi kom iväg bra och tog ledningen men fick hård press av en annan bra ponny,på hela bortre långsidan sprang dom sida vid sida,tills Gudrun fick en liten galopp men sen jagade vi ikapp igen men kunde aldrig utmana om segern men att va 2.a va så skönt för jag visste att Gudrun hade gett allt till 110 % :) Hon kämpade fast hon va trött. :D

martinasvensson
0

har så många bra minnen men det bästa är nog när jag fick hem ramir å han klev av transporten på gården. han var bara 6 månader å jätte liten å jätte söt :)

Miii4
0

Massa bra minnen, shetlandscupen med stix 03 & 04 tex.

Med storhäst så är det såklart alla skötarsegrarna med Carmen Launcher, där Jägersro vinsten står högst! :)

[HARPO]
0

det var nog när jag vann med sunita på bergsåker det var jätte fint väder och hur mysigt som helst att köra

hannabrink
0

Första vinsten är såklart ett starkt minne och det slår nog högst just nu tror jag ;)

hannibal-roll
0

Topp tre utan inbördes ordning:

När Raja och jag spurtade ner Ernst Rolf med en hals på Ax 1999, min första seger!

Kusk-SM segern med Topas 2004

Hannibals seger på Solvalla 2003

Belindaa
0

Mitt bästa hästminne är absolut då jag och Isbell hälsade på Näsvallens Belinda, som vi båda haft på foder var sitt år efter varandra, och blivit helt förälskade i. Det går inte endag utan saknad, i alla fall för mig. En underbar ponny på alla sätt och vis! det går inte beskriva med ord. Skulle kunna sitta här och skriva en superlång text, och ändå inte få fram hur mycket jag älskar henne Kyss

I alla fall. Jag och Isabell åkte och hälsade på henne förra året, kring september. När vi kommer och går där genom den nästan gigantiska underbara hagen med lagom mycket gräs i, tittar Belinda nyfiket på oss. När hon tillslut upptäcker att det var vi, Lovisa och Isabell, låter hon på sättet som bara hästar kan. Ni vet, typ när man kommer och ska ge mat ungefär? "Mhmhmhmhmhm" typ ;). Hon kände igen oss! Och att se hur hon trivdes, hur underbart hon hade det där med sin fina kompis, gjorde min dag. Och gör mig varm i kroppen varje gång jag tänker på det.

Bild från den dagen!

amandahandersson
0

Såklart finns det vissa segrar som ligger väldigt nära hjärtat och som värmer otroligt, men det bästa hästminnet är helt klart jag körde Razmus Raid i trav för första gången!

Det var en helt sagolik händelse, hästen rörde sig helt otroligt och jag blev tårögd - så rörd var jag! Som när en bebis nyper i sin mammas finger för första gången ;)

aamaandaahh
0

Första Seger är helt klart mitt bästa minne.

Min första seger tog jag i monte med Fe´rgus 6 september 2008.

Tiden var: 1,54,2 och vi slog tillsammans Ivaroll med 300 meter!

En helt sjukt underbar dag! Glömmer den aldrig :)

Liichaa
0

jag har nog två bästa minnen änn sålänge med hästar

1. på min gamla ridskola så hade dom en ägare Gina och man såg på hästarna att don inte mådde bra, tjuriga va dom och så. Ingen gillade gina. Och på sommrarna vet jag inte var dom fick gå men jag vet det va inte trevligt iallafall.

Men för 2 år sen ungefär fick denna ridskola nya ägare 2 kvinnor och både är bra utbildade och så. Men jag red där bara en termin sen slutade jag för att börja på trav. men förra året hälsade jag på dom och gick mot baksidan av ridhuset och där va en underbar hage stort som ett hav och jag såg alla hästarna fina, runda om magen och såg underbara ut, det värma om mitt hjärta totalt!

2. Är nu jag fick reda på att vi skulle låna häst av Ung Jägersro (för att dom ska bygga om stallet) och så får licensdeltagarna hyra en häst i sommar för att träna och tävla, helt enkelt ha en egen häst under 2 månader. Jag ville ha Romeo först men fick reda på att en annan tjej skulle ha honom, jaha tänkte man då får man int eha honom i sommar så då e det skit samma. men senade fick man hem ett brev att jag fick ha romeo i sommar då blev jag döölycklig jag fick ha en underbar häst att köra och köra i 2 månader, det har tagit hela mitt liv på att tjata om detta, så snacka om jag blev glad :D

de är mina minne i topp just nu :)

madde89
0

man har många bra trav minnen men dessa kommer nog jag i håg mest Sherdil seger på solvalla 080920 denna dag var mycket framgångsrik 1-2-3-4

sedan primas dubbel seger mantorp 080608 då jag bara hade haft henne i 1 ½ vecka í min träning

sedan så klart när pasad och jsg kom två på Joy ås ponnychampionant Axevalla 06 då det var mitt första lopp

akilles seger och pasads segernar opch varje tävlingsdag är ett nytt minne tycker jag både posetivt och negativa minnen , mest postiva

/

Karsk
0

Jag har så otrolig många travminnen så jag kan inte bara välja ett. så jag avstår nog från att berätta dem.

skott
0

När Skotte kom ut på travet igen 2009 och var bara helt fantastisk. Jag har aldrig stått och gråtit av lycka i ett lopp när jag sett en häst starta, men med honom kunde jag inte hålla tillbaka något, när starten  gick  så rann bara tårarna.

De var de underbaraste ponnytravminnet jag har.

amandahandersson
0

Kan ju fylla på #8, har faktiskt ett nytt bästa hästminne…

Det var när denna "bebis" aka Razmus Raid slog svenskt rekord. Under själva loppet så kanske det inte var sådär "wow", annat än att jag tyckte hästen skötte sig jättebra och hängde på bra - och jag kände att det gick fort! De sa att sista 1000 gick på 2.00 så…
Men sen när jag såg listan, och verkligen såg tiden - 2.02,4.. Det var helt otroligt!

Känns så stort att en häst som man verkligen vart med från början med, lärt upp själv och som man har nöjet att köra är så himla duktig!