Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: propositioner
Läst 1965 ggr
jessssica
0

Bygdetrav Dala-järna!

Nedre Västerdala Travklubb kör Bygdetrav söndag den 30 augusti kl 13.

Startanmälan senast måndag 24 augusti klockan 18.00. Telefon: 070-397 50 50, Christina Blom, eller till Holger Freij på 070-321 57 43. Första start klockan 13.00. Hederstäcke till segraren samt hederspris till de tre främsta i samtliga lopp.

Häst måste vara i A- eller B-träning enligt licensbestämmelserna. Häst får köras av alla med kör- eller tränarlicens. Ponny får köras av kusk med en ansvarsförsäkring. Anmälningsavgift 150 kr för varmblod och kallblod. 100 kr för ponny. Max 12 startande hästar i varje lopp. Vid behov delas eller sammanslages lopp.

Prop 1.  För svenska och norska kallblod högst 10 000 kr. 2140 m. Tillägg 20 m vid vunna 1 000 kr.

Prop 2.  För alla svenska och norska kallblod. 2140 m. Tillägg 20 m vid vunna 35 000 kr, 40 m vid 75 000, 60 m vid 150 000, 80 m vid 300 000. OBS: Kusk som är 16-25 år har 20 meters fördel.

Prop 3.  För varmblodiga, högst 10 000 kr. 2140 m. Tillägg 20 m vid vunna 1 000 kr

Prop 4.  För varmblodiga. 2140 m Tillägg 20 m vid vunna 35 000 kr, 40 m vid 100 000, 60 m vid 300 000.

Prop 5. Uppvisningslopp för 2-åriga varmblod. 2140 m. 1,40-tempo. Fri fart sista varvet.

Prop 6.  Uppvisningslopp för 2-åriga kallblod. 2140 m. 2,05-tempo, fri fart sista varvet.

Prop 7.  Montélopp för varmblodiga hästar. 2140 m. Fri handicap.

Prop 8.  Montélopp för kallblodiga hästar. 2140 m. Fri handicap.

Prop 9.  För ponnies kategori A. 1640 m Fri handicap.

Prop 10.  För ponnies kategori B. 2140 m. Fri handicap.

jessssica
0

Någon som tänkt anmäla? :)

giffan
0

Det är ju mantorp samma dag om jag inte minns fel…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

jessssica
0

Jo det stämmer. Men dala-järna ligger ju lite högre upp så lite hästar härifrån kanske anmäler till bygdetravet ändå, om de har långt till mantorp

giffan
0

fri handicap kan bli hemskt utdraget om det är mycke olika hästar som anmäler… så jag vet inte om jag "törs" anmäla mina…

~ Anneli ~ 

divansson
0

Om min känns fin på fredag så anmäler jag. Kaanske annars också, som ett vanligt banjobb i så fall… (balansprövning^^)

Får väl se då! :)

giffan
0

Vart ligger denhär banan?

~ Anneli ~ 

Emmy_O
0

Den ligger i vansbro kommun.

Tror det är ca 7-8 mil från Borlänge till Dala-Järna

giffan
0

Hmm med närmare koll på proppar å så, så ja varför inte…

Fri handicap är ju en bra propp, då kan alla mina vara med iaf.

Kollade på eniro på karta, det ser inte ut som det är så mkt plats, vart står man med bilarna? Det finns inga boxar där, kommer man få sela i transporten?

~ Anneli ~ 

Zeleno
0

#8 det var länge sen jag var dit på bygdetrav. men då fanns det några få boxar, som dom flesta var upptagna utav storhästar, då dom flesta ponnier fick stå ute uppbundna vid en bom, Som jag sa har jag inte vart där på några år nu så allt kan ha ändrats men så var det ivarje fall då..

jessssica
0

man får hugga en box så fort man kommer dit, för det mesta brukar ponnyerna få stå uppbundna vid speciella uppbindningsplatser vid selning.

Alla bilar o transporter har då jämt fått plats, har vart med flera år i rad. Tror de har gjort en liten större parkering mot vad det var från början?

Visst det blir utspritt lopp från början (ponnyer över hela banan nästan :P) Men mot upploppet så brukar det ändå bli ganska samlat fält :) det är dock lite olika från år till år hur de handikappar hästarna, men de brukar vara lite mer generösa med det än på en "riktig" tävling.

Nitro
0

Jag tänkte vara med i kallblodens lopp med Pigall, men det var inte genomförbart så vi åker till Mantorp istället.

giffan
0

Jo jag antar att det finns plats för bilar å så, men om du kollar på karta  på eniro och sen flygfoto så ser man bara banan och rakbanan, sen ser man inte att det ska vara något mera.

Nu riktar vi in oss på att åka dit och hoppas att det blir lopp!

~ Anneli ~ 

divansson
0

*raderat*

giffan
0

#13 Nu blev man ju nyfiken på vad du skrev…. =)

~ Anneli ~ 

jessssica
0

#12 Okej. Jo det finns plats, men det är verkligen en liten stallbacke. uppsamlingsvolt/veterinärvolten är på innerplan

=)

Emmy_O
0

Dom har byggt ett till stall utöver uppbind boxarna i det gamla stallet. så de är lite mer plats för bilar o likande. men de brukar vara mkt m folk, så de kanske blir lite trångt

giffan
0

Någon som vet om det kommer ut start listor?

~ Anneli ~ 

Nitro
0

Man får program hemskickat.

Flygis
0

de finns listor på www.dalatravet.se

murkla
0

Åka o titta! man bor ju i Malung så de blir inte så långt! :)

Lycka till alla som ska vara med!

giffan
0

Någon som har kamera med som ska dit? Ta gärna en bild på Hults Zenito i lopp 2 och Monza i lopp 4:a

~ Anneli ~ 

Nitro
0

Första shettisloppet vann Lasses Lillstina
Andra shettisloppet vann Rågsvedens Kotuko
Första russloppet vann Katrinebergs Amika
Andra russloppet vann jag & Pigall Skrattande

giffan
0

#22 Grattis!!!

Foto mike har lagt upp filmerna från dagen lopp.

Någon som var där och tog bilder??

Jätte fin och trevlig tävling. Mysig stämmning och kul att man kunde spela i alla loppen!

~ Anneli ~ 

Nitro
0

#23 Tack!

Vad roligt med film, så man kan kolla på strulputten :)

giffan
0

#24 Ja vad gjorde han egentligen?

Mycket fin ponny är det iallafall (men det har du säkert hört förut)

~ Anneli ~ 

Nitro
0

#25 Vad gjorde han inte? :) Sympatigalopperade när de andra gjorde det, och var allmänt stressad så det var ben överallt. Men 52,6 måste jag säga är en bra tid med dom förhållandena i alla fall.

murkla
0

Så då gick de bra i dag!  Var inte där. Mycke som skulle göra idag!

Fint väder iallafall…