Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1965 ggr
LjungensPirat
0

5-års mästerskapet 2009

Någon som tänkt anmäla till 5-års mästerskapet i år?

VeronicaP
0

Funderar väl på det..

Ylva_87
0

Thyra Tyrann kommer, och den här gången ska inte jag klanta mig och linda på lindor på bakbena. Så hoppas ja att det kan bli en riktig faight.

VeronicaP
0

#2 Ja det vara verkligen otur att hon hoppade .

Alltid kul med fighter i loppen för publiken i allafall ;-)

Ylva_87
0

#3 Jag fick skylla mig själv, hon slog ju på sig i värmningen och ja ville inte riskera några större sår och lindade bakbena på henne. Men det gick inte alls att trava med för henne :( Till loppet efter hittade ja ett par boots som gick upp över där hon slagit på sig. Man han inte riktigt tänka efter mellan värmningen och loppet, det var bara att snabbt bestämma sig och hoppas på det bästa. Tyvärr funkade det inte. Men vi kommer igen :)

VeronicaP
0

#4 Ja jag hörde det och ni kom ju igen väldigt bra i loppet efter . Stort grattis till det nya rekorde :-)

Ylva_87
0

#5 Tack :) ja det  kändes skönt, då fick man ju svart på vitt att det bara va lindorna som va problemet :P

MartinaFrick
0

#0 Sanna, nu får Pirre ge de andra dängFlört

marika-J
0

#6 ja då får ni revansch Ylva! Flört

Ylva_87
0

#8 Vi ska göra vårt bästa :) Lycka till i morron, ja håller tummarna för er!

uffesterner
0

Anmälan om en vecka. Här kommer aktuell (27/8) snabblista för 5-åringar kat. B 2009:
Thyra Tyrann 1.46,3
Zlatan Nick 1.49,4
Tysse 1.51,5
Pearl 1.54,3
Ijor 1.55,1
Livia 1.56,9
Kålmans Primavara 1.57,0
Thelma 1.57,0
Joas Pontus 1.57,8
Graip 1.57,9
Lolita Dar 1.58,2
Mirana 1.58,3
Lilla Du 1.58,7
Lina Scot 1.58,7
Dorindah (FI) 1.58,8
Ekslätts Promise Me 1.59,2
Ljungens Pärla 1.59,4
Tosan 1.59,5
Rushko 2.00,8
Jarmo (FI) 2.00,9
Medina 2.00,9
Morfeus Dar 2.01,6
Ljungens Pirat 2.02,1
Ängman 2.02,8
Pros Minandra 2.03,7

LjungensPirat
0

Wiihoo för en uppdaterad snabblista! :D

VeronicaP
0

Sicken tur jag hade Uffe att du letade upp denna tråden för jag hittade ju inte den ;-)

Tänkte kolla hur det är med Boende i Karlstad/Färjestad, har travet något avtal med Hotell så man får rabatt som andra travbanor har ?

Box får man förhoppningsvis på banan så man kan stalla upp fredag till lördag.

Vi har ju tänkt anmäla dit och starta där som sagt men måste ju börja leta boende och helst vill man ju inte bo allt för dyrt så är det någon som har tips så kan ni väl lägga in det här eller skicka ett pm till mig.

Karsk
0

Lycka till alla som startar :)

ahlblom
0

Primavara stannar hemma…

Tusen
0

#14 Ni kommer till Guldruss med henne eller…?

VeronicaP
0

Vilket datum är det som gäller för 5 års mästerskapet ? Är det den 4 september som står i början på propp häftet under mästerskaps loppet eller är det den 7 septermber då de även står med under Färjestads heldag den 12 september ?

Någon som har koll på det ?

http://www.sptf.nu/proppar/2009/Ponny-propp%20september-2009.pdf

Carpedium
0

#16  12 september  är det som gäller.

Jennie_A
0

#15 Ja de blir det istället. Vi har anmält både henne och Dallas dit.

Tusen
0

#18 Så roligt. Då ses vi där.Glad

VeronicaP
0

#17 Jo att tävlingen är den 12 september vet jag men anmälningsdatumen är olika för 5 årsmästerskapet ju och det står ju att man ska anmäla till SPTF när det gäller 5 årsmästerskapet och då är sista anmälningsdag den 4 september och läser man inne i propphäften under Färjestad så står det 7 september …

Jag formulerade mig där uppe.

Är det bara jag som har sett att det står olika datum för samma tävling ?

Carpedium
0

#20 Anmälan till 5 årsmästerskapet är den 4 september !

VeronicaP
0

#21 ok kan ju vara bra att veta :-) Det borde faktistk stå lite tydligare i propparna kan ju lätt bli fel ..

johannaolofsson
0

#22 Mästerskaps lopp anmäles alltid till Sptf, så det är alltså bara 5-års nästerskapsloppen som anmäles den 4/9.

Övriga proppar antar jag att man anmäler den 7/9

VeronicaP
0

#3 Jo jag antog också att det var så precis som du skriver men det känns  ändå att mästerskapspropparna står med där och utan att de har satt ut att det är annat anmälningsdatum.

Men man måste väl kunna anmäla till 5 årsmästerskapet alla redan idag tex ?

Ylva_87
0

#24 Det tror jag inte att du kan göra i och med att det står att man ska respektera telefontiden. Anmälan till femårsbaggen ska enbart ske mellan 10 och 11 på fredag som jag förstår det.

Karsk
0

#25 för stod det också så att man ska ringa mellan 10 och 11 på fredag

VeronicaP
0

#25 Hatar dessa jä--a telefontider ,  kan man inte lotsa att man kommer utifrån för då kan man ju anmäla i allafall dan innan ha ha ha. Vart hittar du att det står att man ska respektera telefon tiderna ?

Fast så här står det ju i proppen under mästerskapsloppen ju

Startanmälan:

senast fredag 4 september kl. 10.00-11.00. Hästar i

utländsk träning senast kl.09.00 vardag före startanmälan

Direktanmälan: Ingen korrigering.

Tel: 08-627 21 00

Se SPTF:s mästerskapsbestämmelser.

När det står Senast så fattar ju jag det som att det är senaste tiden man kan  ringa och anmäla på men att det är okey innan så fattar jag det som.

VeronicaP
0

Så där nu har vi anmält , glöm inte anmäla nu ..

VeronicaP
0

Vilka har anmält ?

Får gärna lägga ut startlistor när de har kommit :-)

Ylva_87
0

Thyra är anmäld :)

VeronicaP
0

Då är ni ju i allafall 2 st anmälda ;-)

Jag hoppas ju startlistorna kommer ut innan anmälan går ut till Färjestad på måndag , för blir det inget lopp så anmäler man ju inte till någon annan propp i färjestad ju :-)

PromiseMinanMorfeus
0

Vi ska inte dit

NatthaBlom
0

Verkar tyvärr som att det är många som avstår?

VeronicaP
0

vi har ju bara anmält Ijor i Kat B

vi har ju Jasmin som ligger väldigt bra till bland shettisarna men då hon fortfarande inte är riktigt fräsch så avstår vi med henne.

johannaolofsson
0

Julia har anmält Zlatan och Livia