Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1439 ggr
[vigalund]
0

Flyttad tävling??

Såg på SPTF:s hemsida att det inte står någon tävling på Vaggeryd 3/10, däremot på östanåkra 4/10, är tävlingen flyttad??

nemesis
0

tävlingen på Vaggeryd 3/10 är flyttad till Östanåkra den 4/10

VeronicaP
0

#1 aha det har jag missat helt och hållet att den var flyttad , jag hade kollat in en hel del lopp där som var väldigt bra , men nu blir det nog ingen start där då för oss

Någon som vet varför den är flyttad ?

savrarpstuteri
0

#2 Nej inte jag iaf!

När jag såg det här kollade bums med kansliet på Vaggeryd varför och om jag då kunde köra travskolan som vanligt den lördagen istället för att flytta den till ponnytravklubbens fördel som det var sagt från början.

Kanslisten blev jättesnopen och visste ingenting……………..?

Jättetråkigt att det inte blir något ponnytrav alls ute på Vaggerydsbanan i år.
Jag har ägnat en stund idag till att göra en skrivelse till Jönköping/Vaggeryds travsällskap att vi skall bilda en egen ponnytravklubb på Vaggeryd.
Vi får hålla tummarna att de tycker det var en bra ide´Glad!

Jennie_A
0

Det finns ingen officiell text om att den är flyttad och i prophäftet står det Vaggeryd 3/10…

savrarpstuteri
0

#4 Det är ändrat i SPTF:s tävlingskalender.

[vigalund]
0

#4 Nej, jag såg det av en händelse, när jag var inne på SPTF:s kalender för tävlingar idag!

#5 Jag tycker det är en bra idé! Min flicka vill mkt gärna tävla på Vaggeryd!Glad

VeronicaP
0

#5 Men konstigt att det inte har lagts ut då på SPTFs sida då eller något , för hur ska man veta det annars om man bara kollar i propp häftet hm ..

VeronicaP
0

#3 Ja Vaggeryd är ju en bra bana tycker ju jag i allafall så det är verkligen enligt mig ett litet nerköp och lägga den på Östanåkra i stället om jag ska vara ärlig …

[vigalund]
0

Någon som vet varför det är flyttat till Östanåkra???

ryttarn
0

#8 Kan bara hålla med…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

stallnysater
0

#8 Håller oxå med om att det var ett nerköp…
Hade gärna åkt till Vaggeryd men att åka till Östanåkra är helt uteslutet för våran del!!

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Kiimzan
0

Jag vet bara att halmstad den 13 var tydligen flyttad till den 27 september

MartinaFrick
0

#3 Det hade ju varit kul!

Jag har aldrig startat på Vaggeryd, skulle gärna göra det!

Jägersro kör ju 3:e oktober, så risken är väl att det krockar lite nu, Östanåkra ligger ju närmre än Vaggeryd. Blir väl den bana med bäst proppar som lockar folk. Dessutom har ju Jägersro stall, ganska skönt i oktober! Det var blött på Östanåkra förra hösten…!!!

VeronicaP
0

Ja det brukar vara det .

Ja nu siktar vi väl in oss på Jägersro i stället när är säkert någon propp som passar , men vi hade inte tänkt starta på jägers utan skulle startat i Vaggeryd ..

EmmaCharlotta
0

Sååå jättetråkigt! Min morfar (som är gammal kavallerist) skulle för första gången komma & titta på mig och ponnytravet på Vaggeryd, men tyvärr är han svårt sjuk, och kan inte åka så långt bort från jönköping. Så det var den tävlingen jag hade hoppats mest på i år….hur det än hade gått på tävlingen….Skrikandes

Dolores
0

Tråkigt för Vaggeryd är en trevlig bana.. Inget Östanåkra för våran del..

stallnysater
0

Ingen som vet anledningen till flytten?

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

VeronicaP
0

Nej står bara något om att det är flyttad på SPTF sida men ingen anledning .

moffons
0

Det kommer säkert en bra förklaring om jag känner alla trevliga personer på Östanåkra rätt.

Alltid lika trevligt att besöka er välorganiserade fina ponnytravbana!

Vi kommer garanterat.

annn
0

Vi kommer till Öa, trots regn sist var det en mycket trevlig tävlingsdag.

anonym2
0

# 19 ja, men kan ni bara förklara varför de flyttat tävlingen, för oss handlar det liksom om 20 mil!!! De flesta i östanåkra/vaggeryds ponnytravare brukar vara mkt aktiva i trådarna, men just om den här tävlingsflytten är det bara "dödstyst", varför????