startlistor till derbyt
någon som har kanal75 som har lust att lägga ut listorna när dom kommer.
det tar nog lite tid med listorna :P

Prel.lista från Kanal75!
#0 vilken otur ni hade med spåret
Lycka till i alla fall! Jag tror på seger.
Lycka till Mikaela med Spice Girl 
Tror Fantom vinner!
HEJA HEJA MONTRO OCH MALENA!!!!!
http://vickelbyponny.blogg.se

Lycka till Mikaela med Spice Girl.
Lycka till Samantha Ekstrand med Under..
Shettis loppet tror jag att Smedens Max Speed vinner , i allafall om han travar som ´han gjorde på Gotland :-)
Russ loppet tor jag Fantom vinner .

Fina lopp! Ska bli roliga att se..
Lycka till alla skånska ekipage! :)

Lycka till Montró och Malena. Bra startspår borgar för en framsjuten placering…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Hejja Mallan och Montró!!
Och för shettisarna håller jag en stor tumme för Kevin och Lunne!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Så roligt att båda loppen blev fulla.
Var lite orolig eftersom det var så dålig uppslutning i sprintermästaren.
En massa bra 4-åringar som har radat upp segrar i år. Kul att se vad de kan göra.
Tror dock att det bli svårt att slå superhästen Fantom, även om han fick sämsta tänkbara spår.
Tror att Fantom enkelt tar hem seger i kat. B :)
Sen tror jag att Smedens Max Speed tar hem kat. A :)
Fina lopp ! :D
Lycka till alla startande :D

Intressanta lopp båda två! Shettisloppet är jämnt i toppen, kul! Ska bli riktigt kul att se nästa söndag!
Lycka till alla startande ekipage! Kör så det ryker!
fantom vinner russloppet
lycka till mallan med montro tror ni kan vara bland de 3 bästa
kram madde

Jag tror på Fantom!

Lycka till Mallan med Trosan!!!!
#13 varför startar inte du?
Här på Hamra så håller vi alla tummar och tår för Emmeros Imponera och Lollo, kör så det ryker!!!!!

Är det någon som vet start tider för respektive Kategori ??
#18 Alldeles för långt för oss at åka..tyvärr!

Hejja hejja GOTLAND!!!
#21 Ja det är ju en bit att åka

#20 Alla deltagare kommer få hemskickat papper om starttider och när banan är öppen för värmning.
heja bella & bonnie i kat.a !!
tack så (INTE) mycket till dig som har skickat in mail och klagat på att Malin kör Rezeda Ernst mot Napoleon Dar i derbyt.. han såldes redan den 20 augusti men som vanligt säger de att papperna inte kommit in till SPTF…. förstår inte vad det ska för betydelse då vi har kvitto på att hästen såldes i augusti men det räcker tydligen inte…
tack så jättemycket för att du sett till så att vi inte får starta i Derbyt med Rezeda Ernst…..SVENSKA AVUNDSJUKAN ÄR SJUKT STOR!!!hoppas ni njuter riktigt mycket nu……
#26 oj va tråkigt…
Håller med.. jättetråkigt 

#26 Amen vad F-N , vad håller folk på med måste jag säga , sådant blir jag så jävla sned på när folk gör , spelar roll eg tycker jag.
#26 Men ni står ju som tränare??!! Räcker inte det? Det trodde i alla fall jag då det inte alls är ovanligt att man lånar hästar av andra men tränar hästarna och även tävlar dem. Tycker det verkar jättekonstigt. Antar dock att ni har kollat ordentligt. Jättetrist för er.
#30 nej som tränare måste du köra den häst som du har mest intresse i, dvs den du äger, el den nära anhörig äger.
Dessa regler har funnits länge men efterföljs ganska dåligt på många banor.
Jag tycker det är jättetråkigt för Malins skull
, synd att ni inte ringde och kollade med sptf att ägarbytet var gjort innan anmälan, det är alltid lätt att vara efterklok, tråkigt tråkigt!
Hur dags går loppen?
#26 Fy vad tråkigt för er och stuteri Ernst, det verkar vara mycket mailande numera.

Jättetrist för er, det är ju inte vilket lopp som helst heller. Om dom är så hårda hade det inte gått att göra ett kuskbyte åtminstone så att hästen iaf fick starta?
#31 Dum regel tycker jag. I alla fall inom ponnytravet.
Det är ju inte direkt några miljoner man vinner.
Men om man leasar hästen då? Då kan det ju t.o.m. stå att man "äger" hästen i programet. Är det okej? Eller om bara Annika hade stått som ägare? Hade det varit okej då? (nyfiken bara?)

# 34 Jag trorr inte att ägaren och kusken vill att någon annan kör hästen, och det hade nog inte de andra som brukar köra sinah ästar velat. eftersom vi har rezeda här på foder och träning så vi har henne som hon var våran, så hon är inte bara en häst som Malin tävlar.för våran del kan vi nog överleva ett derby det kommer flera.
Då bara en av hästarna fick starta valde vi att låta dem från Norge som äger Napoleon Dar köra för de har rest långt för att få vara med 115 MIL. Vi kan ställa upp nästa år. men de som ville ha bort Rezeda från att starta kan väl sova gott inatt och de kan ju få en placering bättre.Tydligen kände de sig hotade av henne.
Är ni säkra på att det är någon annan i loppet som "tipsat" om detta?
Kan väl vara någon på SPTF eller STC som reagerat..
Kat A tar Tuffa tider hem :)
fick precis höra av en som är där att kevin elofsson hade blivit ursparkad :S
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

#37 enligt information är det mailat anonymt till tävlings avdelningen det måste väl vara någon som har något med loppet att göra annars hade det väl kvittat andra som det inte berörr detta är inte första gången detta har hänt, det inträffade nyligen uppåt landet men dessa fick köra ändå.

#39 I en annan tråd står det att det var Kevin Elofsson…..
# 41 okej, personen som sa det blandade säkert ihop dem ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Det var Kevin Elofsson som åkte ur eftersom han kör Allgunnens Anny

Regeln som gör att Rezeda inte får starta med Malin i sulkyn är ju endast för att skydda spelarna. Jag hoppas att SPTF till nästa år tar och går igenom reglementet ordentligt och anpassar det till ponnytravet så slipper sånt här hända! Men så länge den finns så går det tyvärr inte att skylla på någon annan än reglementet.
#44 Håller med till fullo!!!