Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1223 ggr
Winner04
0

Korsförlamning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Jag håller på med ett skolarbete och har valt att skriva om korsförlamning.. Vi ska så småningom redovisa inför människor om just korsförlamning men då jag inte tycker om att stå och prata inför människor så hade jag tänkt mig att visa en film om korsförlamning!

Undrar om någon av er vet någon film om just det? Eller en film om hästvård där det är med lite om korsförlamning.

Skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig :)

tack på förhand :D

Winner04
0

nån? :P

Karsk
0

har tyvärr inte hört talas om någon såda film

giffan
0

Skulle du inte kunna använda dig av bilder? På en såndär som man kan kopiera upp bilder på plast… (hoppas du förstår vad jag menar) Oaverhead..?

Då kan du göra en bild serie, med text. Om du inte har bilder exakt på en korsförlamnings häst kan man ta bilder på en vanligt frisk häst, men rita på bilderna vad man menar.

Man kan även lägga bild på bild… för att göra det tydligare.

Att bara visa en film blir lätt ganska trist och man tappar intresset om man inte redan är intresserad. Men med ´bilderna till hjälp ska du se att det inte är lika läskigt att prata inför folk.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

StallBakhet
0

Hör med någon veterinärklinik - de kanske har tips på någon film eller annat lämpligt material som Du kan använda Dig av .

Winner04
0

#3 Tack för tipsen! De jag ska redovisa för är redan tillräckligt intresserade och kunniga så därför tänkte jag att jag kunde ha någon film att visa :)

Jobbar för fullt på det. Jag får helt enkelt redovisa med bilder ifall jag inte får tag på någon film :) oavsett hur jobbigt jag tycker det är!

Winner04
0

#4 Det var en bra idé! Tack. Ska höra med dem idag :)

Belindaa
0

Kan du inte göra ett bildspel då? :) om det finns någon dator du kan använda med en projektorgrej som åker upp på en vit duk :)

Winner04
0

#7 Jo, har funderat på det men trots bildspel så måste vi har föreläsning också :)