Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1681 ggr
johannaolofsson
0

Startlistor 5-års Mästerskapet?

Någon som sett några listor ute på kanal 75?

Frickan_mary
0

nej man tkr ju att dem borde komma ut nu, man är ju lite nyfiken på spår och sånt hehe  ;)

Frickan_mary
0

putt

Jennie_A
0

Märkligt, det finns inga listor på Kanal75 ännu!

nemesis
0

anmälningstiden är förlängd tills på måndag då det var lite anmält i Kat B än så länge..

det är vad jag har hört…

Ylva_87
0

Jaa det står på sptfs sida att anmälningstiden är förlängd.

Hur gör man om det inte blir fler anmälda? Tänkte vi vet ju att det är 4 anmälda minst, kör man loppet eller blir det inställt?

nemesis
0

det är minst 6 anmälda redan

VeronicaP
0

Ja jag villl ju faktiskt veta om det blir av för jag anmäler ju inte till någon vanlig propp om inte 5 årsmästerskapet blir av , för det är väldigt långt att köra och inte kör jag så långt för att bara köra ett vanligt lopp.

Då får man väl gardera sig annars på något vis när man anmäler , att man bara anmäler till propp…. om 5 årsmästerskapet blir av , tror ni att det går att göra så ?

Ylva_87
0

Men vad är  gränsen för att köra ett mästerskapslopp då? Det står inget i proppen och inte heller i mästerskapsbestämmelserna. Kan man då ställa in? Måste det inte finnas skrivet under vilka förutsättningar loppen får ställas in?

marika-J
0

#8 är det inte som i vanliga lopp då, minst 5 hästar? Så har jag förstått det hela.. Och är det redan 6st anmälda borde ju loppet bli av.

Blir det inte av, av någon anledning tycker jag det är väldigt synd!

VeronicaP
0

# 8 Det är 8 st står under mästerkapsbestämmelserna .

http://www.sptf.nu/dokument/2009/m%e4sterskapsbest%e4mmelser2009.pdf

Ylva_87
0

#9 Ja det skulle ja väl tro, men varför förlännger man då anmälningstiden? Får man göra det med lopp om man som klubb anser att man fått för lite anmält men att det ändå uppfyller kriterierna för att köra loppt?

Ylva_87
0

#10 Missade det då överskriften va "överanmälan".

Synd vore det iaf om det ställdes in :(

VeronicaP
0

#11 Det verkar ju okey att göra så men blir ju lite krångligt, ja jag kommer i allfall säga ifrån att vi kommer bara till den proppen om 5 årsmästerskapet blir av , tyckte det var bra att anmälan var idag till mästerkapsloppet för då skulle jag veta om man skulle anmäla på måndag eller inte , men nu strulade de till sig i stället ..

Ska ju boka hotell med ;-)

johannaolofsson
0

Fy vad tråkigt om det ställs inFörvånadRynkar på näsan

johannaolofsson
0

Är det någon som vet om det inkommit fler anmälningar?

Jag har försökt att ringa till telnummret som är angivet på sptf utan att få svar.

Det är så himla typiskt för vi har anmälan till tävling den 12/9 ikväll, blir Färjestad inte av vill vi ju gärna starta här hemmaFoten i munnen

Stuteri-Ekslatt
0

Vi kunde tyvärr inte anmäla pearl pågrund av ej papper om ägarbyte och tränarbyte inte har blivit klart.

LjungensPirat
0

Jag vill jättegärna åka dit men tycker det är för långt att åka med bara en häst.

Ingen från söder som är sugen på en tripp till färjestad?

palomia
0

Märkligt att så många 5-åringar startade i baggen på gotland med båten "ivägen" men inte kan ta sig till Färjestad och fylla 5-årsmästerskapet!Obestämd

Jennie_A
0

#18 Det var likadant förra året. Fast då var det ännu fler femåringar som åkte till baggen. Sedan var det bara 7 stycken som anmälde till femårsmästerskapet.

För oss blev det Skansen med två hästar (tre om man räknar "statisten" Primusa :o) istället för Färjestad med en häst. Det fanns inget för Iva på Färjestad, så det var nästan det som fällde avgörandet.

Carpedium
0

#18 Inte så konstigt tycker jag då baggen körs på dubbeltravet i augusti och många ser det som en semestertripp att fara över till härliga Gotland. För vår del fanns inget annat lopp för oss på Färjestad så vi åker till Gulruss på Skansen istället.Glad

Ylva_87
0

Får loppet köras med färra deltagare än 8? Jag förstår reglerna som att man har möjlighet att ställa in om de är färra än 8 anmälda, men att man som klubb kan välja att köra loppet ändå?

Jennie_A
0

#21 Tydligen får man det, eftersom just femårsmästerskapet kördes med 7 anmälda förra året.

stallnysater
0

Hade tänkt att anmäla till 5 årsmästerskapet men vår 5 åring är inte fräsch…. Vilket han inte heller var i 5 årsBaggen… Så kan det gå när hästen halkar i boxen pga för lite spån (han skulle resa sig upp och det blev bambi-på-hal-is i boxen), vilket han gjorde på Gotland =(

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Ylva_87
0

På Sptf står det att loppen kommer att köras om jag fattar det rätt. Så tror vi kn va lugna att även kat b kommer köras även om fler inte anmäler. :)

Tusen
0

Verkligen synd att inte fler anmäler. I år krockar det dessutom med Guldruss men det kommer förmodligen inte att ske nästa år då Guldruss på Skansen förmodligen inte blir av fler gånger.

Tycker egentligen att 5-års passar ponnysarna bättre (än Derbyt och Kriteriet) då de flesta hunnit mogna på sig bättre.

Hoppas det blir ett spännande lopp.

JessicaOscarsson
0

Startlistan är ju klar nu, elr de premilinära :) de verkar som om loppet blir av!

Hejja Ylva och Thyra nu tar ni de här :D

ryttarn
0

#25 Vart har du hört att guldruss inte blir av fler gånger?

Tycker det är synd med så få anmälda över lag, men jag tror att propparnas utformning och att det är väldigt få proppar för att vara en heldag gör så att inte så mänga åker.

Personligen tycker jag det nog är dax att lägga ner femårsmästerskapet, iallafall för kat-b, ge istället baggen mästerskapsstatus.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

#27 Guldruss på Skansken kommer inte arrangeras mer. Skansen vill inte längre göra det. Nu letar man efter en ev. ny plats att vara på annars är risken stor att det inte blir något mer Guldruss alls. Informationen har jag fått från säker källa. Glad

Men nej! Lägg inte ner 5 årsmästerskapet. Det är inte alla som kan eller har råd att åka till Gotland. Tycker det är jättebra att Färjestad vill arrangera detta mästerskap. Kanske Färjestad skulle göra det mer attraktivt genom att ha dubbeltrav och mer "kringproppar."

marika-J
0

#28 håller med dig i den frågan! 2011 kommer jag med en 5-åring iaf om loppet fortfarande körsFlört

ryttarn
0

#28 Vi kanske skulle arrangera Guldruss i rottnerosparken…… Synd att skansen inte vill stötta den sista svenska ponnyrasen, det var ju det var ju just bevarande om var grundtanken med skansen från början…..

Ja, ska vi ha kvar femårsmästerskapet måste något radikalt göras, för att det bara är 9 hästar anmälda till ett mästerskapslopp är dåligt. Problemet är som vanligt pengar och arbetskraft.

#29 förhoppningsvis har jag två femåringar 2012…….

Jerker Klang,

www.isil.se

entill
0

#27, #28 Njaä, det är väl inte 100% bestämt att det är slut med Guldruss på Skansen, men vi vet inte ännu hur det kommer att se ut nästa år.

För övrigt tycker jag att det vore olyckligt om 5-årsmästerskapet skulle försvinna. Hellre 5-årsmästerskap än 3-årskriterium.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

ryttarn
0

#31 Phuuu, gillar guldruss på skansen. Jag håller med dig i princip vad gäller femårsmästerskapet, men uppenbarligen håller inte hästägarna i landet med om det efterssom enbart nio hästar är anmälda

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

Ja tyvärr är det väldigt vanligt med dåligt med anmälningar till 5 års mästerksapen , det var väl färre förra året om jag inte kommer i håg helt fel.

MartinaFrick
0

Lägg inte ner 5-års Mästerskapet!! Satsa mer på löpet istället! Försök få mer prestige i det och locka folk. Ex. En stor sponsor, högre prispengar, eller som tidigare sagts - fler löp runt om som Dubbeltrav, etc.

Jag kommer i alla fall om jag har häst som platsar, lovarFlört

ryttarn
0

Sponsorer är ett stort problem, vet inte hur många "miljoner timmar" jag suttit i telefon och jagat sponsorer i år. Dessutom har jag nog slitit ut minst ett par skor på kuppen. Förhoppningsvis kan vi börja arbeta med detta under vintern inför nästa år. Men det är trögrt i lågkonjukturen och efterssom ponnytravet inte direkt är en publik sport är det sponsorernas goda vilja man får jobba med.

Prestigen kan bara kuskar och hästägare skapa själva, ramverket runt om ansvarar givetvis arrangerande klubb för. Det som begränsar oss är inte idéer utan pengar och tillgänglig banpersonal.

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

#35 Men ett dubbeltrav skulle väl kunna passa då? Inga fler sponsorer utan man flyttar bara ihop två separata tävlingsdagar. Dubbeltrav har ju blivit jättepopulärt i hela landet.Glad

Vi har två 4-åringar hemma och kommer gärna med dem till 5 års, nästa år, om de kommer med. Vi gillar femårsmästerskapet jättemycket. Glad

ryttarn
0

#36 Jo, jag har lite funderingar kring det, men det gäller att få med resten av folket oxå på nymodigheter…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0