Tidernas snabbaste kvaltid ?

För ostartade eller över huvud taget?

Kung Dar kvalade på 2.09, dock fyra år. Snabbaste kvaltiden för 3-åringar gjorde Pearl på 2.11.
Mareld (?) kvalade väl på en 41 tid va? Eller är jag helt fel ute?

#3 Ja men hon var ju inte ostartad :)
Spelar det någon roll hur fort de gått i kval? Då kör man väl inte fort om man inte måste?
#5 om nu trådskaparen undrar det måste du då ifrågasätta?????
5# man låter ju mest ponnyn gå i ett lagomt tempo men vissa ponnys ä ju snabbare än andra och får därför en bra tid redan i kvalet å de är de jag tycker skulle va kul å veta:) te.x. vad sveriges bästa ponnys gick i sina kval, hur mkt dom har förbättas o.s.v. :)
puttar upp..

Pearls 2.11 är sjukt snabbt som 3-åring!
#6 Varför skulle jag inte kunna få fråga?
Varför så sur?
#7 Då förstår jag vad du är ute efter men kanske frågan i så fall skulle ha formulerats annorlunda. Den frågan är ju rätt intressant. Skulle tro att du/vi skulle bli förvånade över hur många som gått riktigt sakta i sina första kval men som idag springer otroligt fort.

Iva Roll kvalade på 2.53 som treåring. Kvaltiden har absolut inget att göra med vad som händer sen….
11# det är de som är de intersanta , hur mkt dom utvecklas ju! :D(Y)
Är jag helt ute och cyklar om jag säger att Tyson kvalade på en 2.40-tid som treåring? Tycker mig ha hört det förut, men rätta mig om jag har fel!

Colts första kval som 3 åring hos sina förra ägare gjorde han på 3.28 om jag inte minns fel, andra på 3.14!? För att sedan bli godkänd på 3.01 ( på den tiden då kvaltiden var 3.10 för russen)
Idag va 45 starter senare har han ett rekord på 1,57,6 :) Så nej Kvaltiden har ingenting att göra med hur bra hästarna kommer bli.

Mareld kvalade som 3-åring på 2.43 om jag inte minns helt fel.
Bravo Ess som nu har ett travrek på 1.56 kvalade in som treåring på 2.45 tror jag.
Nu var ju frågan vad den snabbaste kvaltiden var.
Pearls kvaltid 2.11 är sjukt bra, det är snabbare än vad de flesta 3-åringar springer!
#17 Pearls gäller ju treåringar men det finns andra som har kvalat ännu snabbare. Fast de har varit äldre. Se ovan
#18, jag är mycket väl medveten om det. Men 2.11 är ändå inte illa för en 3-åring, vilket var min poäng.