Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1436 ggr
tindradar
0

Tidernas snabbaste kvaltid ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Skulle va kul och veta vilken som har den snabbaste kvaltiden i Sverige? Äre någon som vet det? :)

Belindaa
0

För ostartade eller över huvud taget?

juliapettersson
0

Kung Dar kvalade på 2.09, dock fyra år. Snabbaste kvaltiden för 3-åringar gjorde Pearl på 2.11.

Lina-P
0

Mareld (?) kvalade väl på en 41 tid va? Eller är jag helt fel ute?

Colt
0

#3 Ja men hon var ju inte ostartad :)

Tusen
0

Spelar det någon roll hur fort de gått i kval? Då kör man väl inte fort om man inte måste?

tricolor
0

#5 om nu trådskaparen undrar det måste du då ifrågasätta?????

tindradar
0

5# man låter ju mest ponnyn gå i ett lagomt tempo men vissa ponnys ä ju snabbare än andra och får därför en bra tid redan i kvalet å de är de jag tycker skulle va kul å veta:) te.x. vad sveriges bästa ponnys gick i sina kval, hur mkt dom har förbättas o.s.v. :)

tindradar
0

puttar upp..

MartinaFrick
0

Pearls 2.11 är sjukt snabbt som 3-åring!

Tusen
0

#6 Varför skulle jag inte kunna få fråga?Tyst Varför så sur?

#7 Då förstår jag vad du är ute efter men kanske frågan i så fall skulle ha formulerats annorlunda. Den frågan är ju rätt intressant. Skulle tro att du/vi skulle bli förvånade över hur många som gått riktigt sakta i sina första kval men som idag springer otroligt fort.

Jennie_A
0

Iva Roll kvalade på 2.53 som treåring. Kvaltiden har absolut inget att göra med vad som händer sen….

tindradar
0

11# det är de som är de intersanta , hur mkt dom utvecklas ju! :D(Y)

marika-J
0

Är jag helt ute och cyklar om jag säger att Tyson kvalade på en 2.40-tid som treåring? Tycker mig ha hört det förut, men rätta mig om jag har fel!

Colt
0

Colts första kval som 3 åring hos sina förra ägare gjorde han på 3.28 om jag inte minns fel, andra på 3.14!? För att sedan bli godkänd på 3.01 ( på den tiden då kvaltiden var 3.10 för russen)
Idag va 45 starter senare har han ett rekord på 1,57,6 :) Så nej Kvaltiden har ingenting att göra med hur bra hästarna kommer bli.

palomia
0

Mareld kvalade som 3-åring på 2.43 om jag inte minns helt fel.

rebeccajansson
0

Bravo Ess som nu har ett travrek på 1.56 kvalade in som treåring på 2.45 tror jag.

amandahandersson
0

Nu var ju frågan vad den snabbaste kvaltiden var.

Pearls kvaltid 2.11 är sjukt bra, det är snabbare än vad de flesta 3-åringar springer!

Tusen
0

#17 Pearls gäller ju treåringar men det finns andra som har kvalat ännu snabbare. Fast de har varit äldre. Se ovan

amandahandersson
0

#18, jag är mycket väl medveten om det. Men 2.11 är ändå inte illa för en 3-åring, vilket var min poäng.