Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2829 ggr
atjoo
0

solänget 19/9

vilka har tänkt att anmäla och till vilka propar? :)

Karsk
0

hade tyvärr inga lopp som passade :(

Lina-P
0

Jag har tänkt anmält Namnlöse. Kanske två lopp, har inte bstämt mig än, men 1 iaf!

Dianaross
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker anmäla Östman till propp 7 alltså STC loppet =)

SandraErikssonn
0

Barbie ska anmälas till prop 4 och 6 :)

Om jag inte minns helt fel..

amandahandersson
0

Funderar på att anmäla Razmus Raid.. Vet dock inte säkert än! Hade önskat att anmälan var lite senare!

Polenta
0

Jag funderar på att anmäla Polenta, men propparna var lite halvkonstiga :)

aamaandaahh
0

propar var jätte knepiga , shettislopp med distans 2640 och russlopp med distans 1140. Aja anmälde iaf Cocos till reservpropen och jag ska rida i monteloppet :)

DPTK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte anmäla rackarungen i prop 7 :D ,

Polenta
0

Kan någon förklara denna propp?

Prop 9.

**

Polenta som har rekord 2.16,7 .. kommer hon stå 140m bakom? :O

Jag sitter och velar på om jag ska anmäla eller inte, väljer mellan 3 proppar som det ser ut nu med .. suck!

**Kategori B, Grundtid *2.20,0.* körda av C- eller D-licensinnehavare. **1140 m.
Tillägg 140 m *2.05,0 - 2.19.9,* 240 m **1.55,0 - 2.04,9.
****Högst 5 hästar per volt.

DPTK
0

förklara hur man räknar ut det här också ?

prop . 7

tillägg rekordhandicap grundtid 2,55 . företrädesregeln gäller ej . häst med närmast rekordet har företräde .

jag som inte har startat står ju på start , men om vi säger att den som gått 2 , 30 anmäler hur långt bak står den då ?

DPTK
0

asså min häst har nyss kvalat

Polenta
0

#10 Var ser du den proppen? Är inte prop 7 ett STC lopp, högst 2.500?

DPTK
0

men i propositionerna i själva tidningen är det prop 7 2,55 kat b

Lina-
0

Tycker det var roliga proppar, kul med auto :) Ska anmäla Ellsa

emmyhansson
0

jag ska anmäla Manfred till 20 m för varje seger och grundtid 2.40 tro ja de va :) kommer stå på start på båda

amandahandersson
0

Prop.7 som var Grundlag 2.55 är ändrat - det är nu ett STC-lopp för ponnyer med högst 2.500 kronor!

[Mariaaaaaa]
0

Jag ska köra dessa:

Hults Raptor högst 2500 = STC loppet.

Frodo Bagger 2.10 Autostart.

Sen ska Hults Defekt ut i monteloppet och Sofia Grundström ska rida (:

crazycattiz
0

Är 1140 verkligen en godkänd grunddistans för Kat B??

Christina-Lundberg
0

#9..

Om din häst har 2,16,7 i rekord så står hon på 140m tillägg, precis som det står i proppen. Detta gör att du möter hästar som har mellan 2,05 - 2,19,9 i din volt…

Men vad som är konstigt är att det är ett 1140m - kan verkligen det stämma? (precis som cattis skriver). Kan det möjligtvis ha varit lite felskrivning och vara ett 2140m istället??

[HARPO]
0

#15 jag tänkte också starta där med juliana men du kommer lätt vinna:)

emmyhansson
0

#20 haha ja ett bra lopp för manfred ;)

SandraErikssonn
0

Eagle Eye Cherrie är anmäld till reservproppen Kat. A

Polenta
0

#19 Okej då lyckades jag tolka proppen rätt då .. Men, det låter ju inte så vidare kul för henne, hon har bara gått runt 2.20 i år så det känns ju lite elakt att ta ut henne i den.

Jag tror nog inte att det är en felskrivning, det känns inte som det iom att det var en del skumma proppar, men det kanske är felskrivning?

prizze
0

1140 för kat B blir it det vill säga ingen tid. Dom hade ett sånt insprängt på Gävle för inte så länge sedan

Christina-Lundberg
0

# 24 av vilken anledning blir det it?

Jag håller med några om att det var lite konstiga proppar… Var har det tänkt stoppa in hästar som har 1.55 och bättre tider. Vi är ju faktiskt några stycken som har hästar som går runt dessa tider. Var skall vi starta?
Vi kan ju inte anmäla till en reservpropp men tillägg på 20 m för varje vunna 4000kr. Detta var ju bara en reserv - utifall ingen annan blir av…. sjukt;/

crazycattiz
0

#25 För att det inte är en godkänd distans för kat B

Lina-P
0

Namnlöse är anmäld till prop 9 och 10

HansP
0

#25 Anmäl till Prop 11

fnut
0

fe´rgus är iaf anmäld till reservproppen och montén, amanda rider.

vet inte när anmälningstiden var slut men lägg gärna in listor när det kommer :D

Christina-Lundberg
0

Jag anmäler inte en häst som kommer att stå på ca 380m tillägg…  skulle du göra det?

emmyhansson
0

när går anmälningstiden ut? :)

HansP
0

#30 Ja det har vi gjort många gånger. Finns det fler man vet ska ut i samma lopp, så har pållen dessutom sällskap. Vissa hästar jagar jätte bra, istället för att gå från start och galoppera om dom får tryck på sig. Så vi har haft hästar som varit bättre att starta från långa tillägg, än stå på start. Men det beror ju på vad man har för häst.

380 m tyckte jag var ok när det dessutom är 2640 m lopp. Två och ett halft varv att ta in på. Glad

Men det är ju valfritt. Jag uppfattade bara din fråga som att du inte sett att det fanns en propp överhuvudtaget.

amandahandersson
0

Blir inte så att jag anmäler iaf.. Nog för att Musse hade haft ett kalaslopp, men vi laddar till Kriteriet istället.

emmyhansson
0

inga listor :p ?

[Mariaaaaaa]
0

haha jag är en klant. Anmälde rappe till högst 2500 och han hade tydligen 2550… :P haha. så då hade han ingen som passade, känns inte kul att stå 140 m när det bara är 1140…

crazycattiz
0

Inga listor än? :)

aamaandaahh
0

listor? :)

emmyhansson
0

inga listor på kanal75? :)

CarolaG
0

Här kommer preliminära listor.

SandraErikssonn
0

Nån som vill tippa?:)

emmyhansson
0

jaa tippa :DD

Lina-P
0

Någon som vet hur det brukar vara med pauser på solänget? brukar dom ha två eller en?

Nattie
0

Dem har skrivit upp mig på Swenton :O ,,, det skulle stå Nicklas forsman ^

Bobic
0

startar william i lopp 11 spår 4 på andra volten

små snål i ett monte lopp och i trav

Belindaa
0

#42 Det måste ju vara någon mellan lopp 4 och 6, då små-snål ska ut i båda de loppen, 4 och 6 alltså.