Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1524 ggr
Nitro
0

Köpa QH-sele?!

Vad är bäst, syntet eller lädersele?
Och vart har ni köpt era selar, och vad kostade dom ? =)

Colt
0

Jag har en Finn tack QH i "syntet" köpt hos Börjes för 3000 tror jag!
Den är toppen! rekomenderar dem varmt! underbart att kunna spola av den efter tävling och så är den fin i gen! den blir aldrig stel eller börjar mögla! underbar helt enkelt! :)

Nitro
0

Jaa, kan jag förstå. Rätt skönt att bara behöva spola och torka av =)

ponnytravkusk
0

Har också finn-tack QH i syntet, helt underbara som sagt, bara spola rent efer körningen….

muskot
0

Har två finntack QH i syntet :) Jätte bra tycker jag!

Millaaann
0

Jag har me två finntack QH en läder och en syntet….tycker bäst som syntet selen :D..köpte den på gotland förra året..tror att d den kostade 3200 eller ngt..

Colt
0

Köp den i från börjes i så fall! tror den är allra billigast där! :)

AK47Kalashnikov
0

Läder! Efter det att en av finn tacks syntet selar orsakade en olycka på visbytravet i våras, så tänker jag fortsätta att hålla mig till läder!!! Fast selarna i syntet är bra mycket snyggare!

Huvudlaget, däremot är i syntet! (Det jag hade i läder töjde sig) Oskyldig

Johansson
0

M & M ;s hästsport i läder Q  1980:- russ eller shettis..

Finns också på Bole

Colt
0

#7 hur hände olyckan?

brawina
0

JAg säljer qh läder för 1850:-  och även en qh läder med stegtömmar för 2050:-   finn tack qh syntet med färg för 2350:- Kan skicka med posten eller leverera till ex solvalla.

AK47Kalashnikov
0

#9 Hästen var uppcheckad och drog ner huvudet. Inte särskilt hårt, kan tilläggas! Svanskappan brast och selen flög fram över huvudet. Hästen stack av banan och både nya selen+ nya sulkyn blev demolerade! Nylon i sig självt är starkt, men den selen var ingenting att ha efter det. Inte en rem var hel!!! Jag tror att Finn tack har förbättrat selen, men både jag (och kusken som körde/ägde selen) är avskräckt för all framtid!

Det tragiska är att Finn tack ska sluta tillverka qh i läder!  Gråter

Kristina-
0

Läder kan oxå gå sönder, det har vi varit med om. Numera använder vi QH i syntet, lättskött och bra!

_JonnaRoos_
0

Jadu allt kan väll gå sönder;)

Oskar.F
0

precis allt kan gå sönder, men ja gillar ändå läder mest

Ylva_Sundbyholm
0

Jag har köpt mina Qh selar på Biderman, betalade 1400 styck men då var det bara deckeln. Så behöver man endast ha den så är det både en bra sele och ett bra pris.

ylva

MariaJH
0

På Monark og saimon bruker jeg den nyeste fra fintack, syntetisk med QH, den er kjempe bra, og veier omtrent ingenting, du kan bare slenge den i vaske maskin etterløpene. du trenger heller ikke "pus" på selen..

Odena
0

Jag Köpte min finn-tack QH-sele i läder här på Gotland i Augusti för 2500 på dahrve. Tränset passade inte alls på Odena men som tur var passade de på min andra häst. Lädret i selen är mjukt och fint och jag är hel nöjd med den. Jag lånade en häst i sommras med en syntet sele. Men tömmarna var ju i läder med nylon ovanpå som snabbt blev smuttsigt.. :(

DubbelE
0

jag har en QH Wahlsten i läder. super fin kvalitet på lädret…. 4000:- för en komplett men min är dock köpt i finland så kanske lite billigare där en vad dom kostar här i sverige…. finns för 4500:- på Biderman

johannafl
0

jag har en i läder men dom i syntet är mycke snyggare

johanna9
0

Jag har en i Läder och en i syntet. den i syntet är bäst. så himla skönt att bara spola av den när den ha blivit smutsig :D

natalie_
0

köpte min finntack blå "syntet"på abiouse