Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 694 ggr
Wimsy
0

Varför STC-lopp?

Varför kör man STC-lopp och vilka är det tänkt ska starta i dom? Vet ju att det inte är startavgift att starta i dom och inga prispengar.

CarolaG
0

Det är bara kat.A som inte har prispengar. Kat.B kostar 60 kr att starta och har prispengar. Det är tänkt att alla som vill och kan och har hästar med lite pengar på sig ska starta. Glad

giffan
0

Såg nu att Carola och jag svarade samtidigt, men vi svarade ju nästan lika iaf.

Det är STC som sponsrar klubbarna med dessa loppen, man får olika många STC lopp beroende på hur många heldagar klubben tänker köra under året.

Det kan vara start avgift i dem och man får dela ut pengar till kat B. STC har satt som krav att de propparna skall skrivas på pengar och att det bör vara till den lägsta klassen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ryttarn
0

#2 Men visst är det helsjukt, propparna skall skrivas ut på pengar men i kat A får det inte förekomma prispengar. En så sanslös dubbelmoral så att man nästan blir mållös.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Fat vissa Klubbar har ju tagit betalt för STC loppen i Kat A och vissa har ju tom tagit 80 kr även om det har rekomenderats att det ska vara gratis i dem och får max ta 60 ..

Vi har anmält i STC loppen för jag kan låte en shettis gå där om jag ändå ska iväg med någon annan spelar eg inte så stor roll för mig då om jag ska vara ärlig…

stallnysater
0

#3 Håller med om att det är dubbelmoral! Inga prispengar men de ska vara distansierade efter pengar *hmmmm*

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Stallmima
0

Håller med om att det är dubbelmoral med pengahcp och inga prispengar i dessa lopp, det man kan göra är att låta bli att anmäla till dessa lopp och skriva protestbrev/mail till STC angående detta

VeronicaP
0

Det är ju inte lönt att protestera eg då de har ställt ultimatum , ta bort pengarna för barn under 12 (typ) annars får ni inga bidrag och bidragen behöver klubbarna för att klara sig .

Men nu har det ju varit möte i helgen och förslagen som arbetsgruppen har jobbat fram togs väl upp där och kommer att skickas ut till alla klubbar och där kan man väl lämna sina synpunkter på de förslgen kan jag tro ..

VeronicaP
0

Men sen undrar jag varför trådskaparen har lagt ut denna tråden eg är det för att starta något eller ?

Det verkar så för mig i  allafall och allra helst då inte trådskaparen är väldigt anonym. Det känns ju lite lägligt att lägga ut en sådan här tråd nu när det har varit möte i helgen om förslagen, det har ju varit  så här hela året !!

CarolaCarro
0

Jag anmälde ut en shettis till stc-lopp.. Till kat a.. Ja utlova kusken finare rosetter så skit i pengar.. Men sen när man får se i programmet så står de att de är ett helt vanligt lopp och bara små vanliga rossetter och pengar hur kunde de va så?? Kan de bara ändra proppen sen???

VeronicaP
0

#9 Nej de kan de inte göra är det ett STC lopp från början så ska det vara det även sen, men vet att i Åby blev det väl fel men rättades innan start.

CarolaCarro
0

#10 jaha här ändrades de inte tillbaka till stc lopp utan blev ett vanligt lopp