Ponnyronden?
Har nån fått 2006,s sista Ponnyrond??
Manusstoppet gick ju ut 25e november, så den borde väll komma snart?

nope, jag har icke fått
har inte heller fått den…dåligt!

ingen tidning här inte 

dom är väääldigt långsamma, förra numret kom ju ut nästan 2 månader efter manusstopp!!

asså fattar inte, tänk er travronden då är de 7 nr vecka å dom är ute i tid, medans ponnyronden alltid är försenad och de är 1 nr varranan månad = S
tycker att ponnyronden suger….
#5 vaddå 7 nr vecka?

Frida du har ju noll koll, den kommer 2 ggr i veckan..
Om den skulle kommit i november får vi den säkert i februari eller nåt. haha
Så vitt jag vet kommer travronden ut 2 gånger veckan… Och det är ju stortrav varje dag - klart dom har mer att skriva om också.
Jag tycker också att det är segt… Det tar väll ändå inte mer än två veckor att trycka å skicka ut tidningen?? :S
Jag vill ju läsa X) ^^

Har inte fått nån men hoppas på att den kommer snart..
Vi får i alla fall 2 ggr i veckan ;)
Jag tycker ponnyronden har tappat lite på senaste tiden.. tyckte den var bättre förr :/
Ponnyronden va asbra precis när dom som har nu tog över - tjock å välfylld.
Men jag tror det hänger lika mycket på oss - vi måste kanske skicka in lite mera.. Fast de ska ju ändå inte ta över en månad i få ut ett nummer?

Känns som om ponnyronden inte rikitgt behövs - när den väl kommer ut har man läst alla resultat på internet redan. Men repotage och 2.00-ponnyer är alltid kul att läsa om :)
Jo, exakt ^^ Och tävlingsreferat å massor av bilder tycker jag e shitkul ^^ Även fast dom oftast också finns på internet, men ändå ^^

Japp! Alla måste bli lite mer aktiva och skriva :) jag skriver om Jägersros tävlingar, men det är knappt ngn mer än jag som skriver ju! Så kom igen allihopa :P Mycket roligare om ponnyronden är tjock och välfylld :D

#16 Jag funderar på att börja skriva lite^^

#17 Gör det!! Ju fler som skriver desto bättre bli den! Den blir så bra som vi gör den =)
Jag har då skickat in några ord om min shettis. Jag hinner inte skriva om tävlingsdagarna - tyvärr… : / Men jag tror i något bland årets första nummer skrev jag om säsongsstarten på Boden samt klubbtävlingarna : )

#19 Amanda, de kan faktiskt stämma^^

Då får la jag börja skriva om rättviks;)
Jag skrev om Mantorps förut, men hinner inte med längre, finns så mkt annat man måste göra ''/

men de står ju, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag , lördag söndag ^^
Haha, man får väll ta å skriva nå sammanfattningar av tävlingsdagarna ^^ Tufft å hinna me å referera alla lop dels om man själv kör eller inte ser loppen.
Dom klart bästa tävlingsreferaten kommer ifrån Gotland - helt klart!

vadå det står så?
dom kanske menar att dom har bevakningar från tävlingar alla veckodagar?
Haha ja inte får vi dom 7 dar i veckan iaf..här dimper dom ner i postlådan tisdagar o fredagar… :) dom kanske försvinner på vägen..vem vet… x)

Har heller inte fått den…
#19 Tycker du Amanda har skrivit jättebra referat om våra ponnytävlingar på ponnyronden
kan du inte fortsätta med det?? men förstår om du inte hinner…
Och TRAVRONDEN kommer ut Tisdagar och Fredagar

JA MEN PÅ TIDNINGEN ;P

#5 Går ju inte jämföra med travronden! Det är ju en tidning där folk jobbar och får lön för sitt arbete. Det är ju tråkigt att det inte skrivs så mycket i den, men man får väl vara glad att det kommer ut något överhuvudtaget:)
#28, kul att det uppskattas :) Ska försöka skriva lite nästa år :)

ja har ju fått den… hm..
#32 när fick du den då?
Visst är det kul med repotage & bilder osv MEN den kommer för sällan och är för tunn…. sen är det ju alltid kul med lite färgbilder..

#33 tror det var i onsdags.. kan ha vart i tisdags också.. aja.. det var då det sista numret i alla fall..
Okey, hehe du verkar vara den enda som fått den :P e du säker på att d inte va travronden ;)

Travronden brukar komma på tisdagar och fredagar, om det inte är röda dagar som nu vid juletid:) Guiden kommer väl på onsdagar tror jag. Så, nu var det problemet löst;)
Vi har fått sista numret av ponnyronden, det är över 1 vecka sedan nu!!
Shit är de bara vissa som fått den?

Ganska trist, skickade in reportage och bilder 3-4 ggr, MASSA bilder från sprintermästaren.
Bara texten från ovan nämnda lopp kom med. Dvs INGET alls från Halmstad :/

jag har inte fått = S

#36 japp.. 100% säker…
hmm konstigt att bara några har fått den…

Jag blir så illa trött. Jag har inte fått den. Tycker det är väldigt trist att få den också, för när den väl kommer, så skriver dom knappt något ändå, trots alla som skickar/skickat in. vet en hel del som gjort det, men som inte kommer med.. Som sagt, blir så illa trött!
Ponnyronden blir nog roligare om fler skriver in från alla delar av landet, och inte alltid om tävlingar och loppreferat, ibland är det kul att läsa men som dem flesta säger - sånt kan man läsa på nätet. Det är jätteroligt att läsa texter om hästar och kanske lite backstage hemma hos folk eller på tävlingar, och självklart är det kul med många bilder =)
Varför Ponnyronden är seg på att komma ut efter manusstopp vet jag inte riktigt, men det är ju lite jobb bakom att sätta ihop en tidning. Först ska man samla ihop alla texter och bilder man fått av folk och sen redigera ihop det till ett nummer som ser bra ut. Men ibland tycker jag också att det inte riktigt ska ta så lång tid som det tar…
Ibland så kommer nog inte saker med för att det är lite för gammalt, vet att jag skrev referat från två Solvalla tävlingar, men en kom inte med för att det var den första tävlingsdan för året när tidningen kom ut i mitten av sommaren, ibland så blir det lite knas med synkningen av tävlingsdagar och manusstopp.

men man tappar trots allt lusten tt skicka in när man lägger ner lite tid på att skriva ihop nåt, fixa bilder, som sedan inte kommer med…
Är det många som inte har fått med det ni har skrivit in till ponnyronden? Vad är det ni har skrivit om då?

#47, jag har skickat in repotage & bilder från Eskilstuna i somras som inte kommit med..

hur mycket kostar det att skicka in referat o sånt till ponnyronden?… eller är det gratis?.. det står ingen stans..

#49 det är gratis att skicka in referat och dylik in till ponnyrionden.

ahaa. för dom som hade ponnyronden tidigare kostade det ju skjortan för en helsida…

#51, jag tvivlar starkt på att det någonsin har kostat att skicka in till Ponnyronden… då skulle ju ingen skicka in = ingen tidning.
Det som kostar är att sätta ut annonser, en helsida hingstannons kostar exempelvis!
#51 Nej det kostar absolut inte att skicka in någon artikel eller referat, dem blir bara glada på ponnyronden om dem får in material =) Det är ju som sagt om man vill lägga ut annonser, för då gör man ju trots allt reklam för någonting.
Så de e bara att skicka in en massa texter.
#47 Till vilket manusstopp var det du skickade in dina texter? Det kan ju ha hänt att dem var lite för gamla, eller så kan det ha blivit något knas med sändningen av materialet, eller så var dem… elaka? =P Jag vet inte riktigt =P

Ponnyronden är planerad att komma emellan manusstoppen. Dvs att årets sista skulle komma runt den 25 december.
Men eftersom ingen post kommer idag så ska den finnas hos alla under nästa vecka. Den är inte försenda denna månaden.
Anledningen att den var sen förrförra numret var en miss i tryckeriet. Malin och Mads hade skickat beställningen men den hade inte gått till tryck hos tryckeriet!
Det kostar ingenting att skicka in ariklar m.m. till ponnyronden. Jag har ju själv med en, eller flera texter i varje nummer. Men ju fler som skickar in värdefull text och information destå bättre bild numrena!
#47 Varje nummer ska gå på ett visst antal sidor. Tex max 20 eller 20 eller 60. Så med din text kanske det skulle bli 22 sidor eller linkande. Ibland "sparar" de en text till nästa nummer så att samtliga nummer ska bli så utfyllda som möjligt.
Från och med nästa nummer ska det i varje tidning finnas med lite pyssel och tävlingar. Bla. "Bea's Steg-för-steg" för de som vill! Senare kommer även namnflätor och bildfrågor!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Varje gång vi skrivit in från Åmål har det kommit med! `MASSOR med bilder också.

Jo jag fick min..
Woow idag fick man den :P..

Fan va tidigt ni får posten då ? ;P
Här kommer den vid 4!

Haha Rebecca var glad att den kommer över huvudtaget, här kommer den aldrig, eller jo ibland kommer den en gg i veckan och då är allt sammlat från den veckan.. helt sjukt :/
Jag ska då ut å vakta vid brevlådan nu…

fick oxå min ida! tyckte den va bra…men tror där va ett reportage som va me två gånger ;P haha

Ingen Rond idag……
Nej får jag int min idag nu bli jag sur X) Fast jag har ju int tittat efter…
Nej nuuuuu är jag sur!!!! Ingen Ponnyrond!!!!

ingen rond här heller…
ingen här heller….

fick min idag. de va ett repotage som va med två ggr.

igen rond här heller :/
MIN JUPPE E PÅ FÖRSTA SIDAN PÅ PONNYRONDEN!!!!!!!!!!! :D

Såg det Johanna *ler*

idag kom den!
Fick också min idag :P

fick den idag =)

Idag damp den ner i brevlåda

Jag får inte ponnyronden 2 ggr i veckan…!
mvh Marielle

Fick min idag med..du Marielle det är TRAVRONDEN som kommer ut tvåggr/veck. GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Haha, man blir gött överraskad när en egna häst e på omslaget X)
Haha, man blir gött överraskad när en egna häst e på omslaget X)

Fick den ida

Fick den ida

jag fick den idaag :)

JAg fick inte min idag heller… 

Jag fick den idag, det tog typ 2 min att läsa den:(

Fick den ida! Bra skrivet Bea, de va du va?
jag fick den idag :)
Jag med!

Jag har inte fått den :(