Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2893 ggr
even
0

Solvalla 19 september

Vilka har tänkt anmäla till solvalla den 19 september? :)

even
0

ingen som tänkt anmäla dit?

marika-J
0

Jag kommer med en utav mina :)

even
0

Putt :)

juliapettersson
0

#2, bara Grann?

sarahansen
0

Jag kommer nog med Gudrun Gross :)

ryttarn
0

Har inga hästar som funkar i penga hcp så det blir en ledig helg…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Emma123]
0

jag kanske kommer :D

marika-J
0

#4 nej Grann står över denna gång, det blir bara Dumle som åker.Glad

clarro
0

Kommer med Born Fighter och Björksta Guten :D

http://carolineforsner.blogg.se/

fnut
0

#9 jäklar va du ska åka långt :D

amandahandersson
0

Kriterietestet hade ju varit riktigt roligt att starta i med Musse, men han klarar sig nog med en resa till Solvalla i år :P

iiirma
0

Nej, vanliga penninglopp är jag inget fan av. Har för mkt pengar på sej.

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kommer med flashlight och conrad II

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

marika-J
0

#13 ojdå, stackars Dumle. Då får han möta flash! :)

feliciamolin
0

Ska anmäla Skråmsth.Dunder och Discopärlan !!

feliciamolin
0

om någon behöver monteryttare fnns jag!! en tyff ryttare på 12 år och tävlat mycket monte eller rättså och bara komit placerat iår  39kilo med sadel och allt. mamma och pappa tävlar stor trav så är erfaren har ridit in stor hästarna ( Sutit osv)

min syster är 10 och rider shettis! väger 31 med allt och är tuff!  vi är erfarna och kan mycket genom mamma och pappa !!

carro83
0

Är det menté denna dag. jag hittar inget i proppen. Finns det behöver jag e.v. en ryttare.

carsbo
0

#14 haha slår vad om att han kommer och ta alla :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

HallonLilly
0

Kanske kriterietestet med Rondo Dar, beroende på hur han går på Bollnäs imorgon :)

marika-J
0

#18 såg att det var högst 1.200,- nu och flash har väl sprungit in runt 1.500..

Nej men Dumle behöver träna på och springa med andra hästar så han har absolut inga krav på sig, bara han tar sig runt lungt och fint är vi nöjda :)

Malu
0

Funderar på att åka dit..någon gotlänning mera som ska över så vi kan samåka??

marika-J
0

Se till och anmäl nu:)

anmäler nog båda mina iaf..

feliciamolin
0

såg fel jag hade tittat på eskelstuna i oktober och såg fel men är dety någon som behöver monte ryttare till eskelstuna så finns jag!! på russ alltså eller shettis men passar ju bättre på russ och min syster rider gärna shettis men du #18 om du ska till eskels och vill ha monte ryttare där så kan jag rida om det är russ men annars rider min syster alltså om det är shettis och om någon annan undrar är dett bara och mejla på  min sida!!på iFokus!!

clarro
0

hoppas på lister till kvällen :D

marika-J
0

en lång väntan.. men vet att de gör sitt bästa för att få ut dem så fort som möjligt!Flört

Annasruss
0

putt :)

Winner04
0

Åh vad jobbigt det är o vänta när man vill se Tungan ute

ebba93
0

ja me:P

ahlblom
0

Jag kan bekräfta att tillägg vid varje 4000:- för KAT B blev inställt.

ebba93
0

#29 har dom kommit ut eller jonas?:)

Carpedium
0

Inga listor har kommit ut ännu !

clarro
0

#29 lägst 15.000?

ahlblom
0

Ja, men du hade väl tagit en annan propp som reserv va?

[Emma123]
0

#33 blir kriterietestet av?

när kommer listor?:)

marika-J
0

#33 det fanns väl ingen annan propp? Dom andra två som fanns var antingen, högst 21.000,- eller lägst 25.000,- och Born Fighter har väl sprungit in strax under 23 om jag minns rätt?

clarro
0

#35 precis, så nu kommer jag nog inte åka om den inte blev av :( känns som inte värt att åka till Solvalla med en ponny…. :(

ElinPettersson
0

Har listor på kanal75 kommit ut ? :)

JBrunzell
0

#37 De kommer imorgon eftermiddag..

clarro
0

#38 Åh då måste man ju vänta länge ;P men då lär ju allt bli rätt :)

even
0

Någon som vet om loppet högst 11 segrar Kat B blir av? :)

ebba93
0

#40 du får veta de när listorna har kommit!

[Emma123]
0

imorgon eftermiddag? varför tar det så lång tid?

ebba93
0

de tar inte lång tid anmelan va ju fan i går ju

clarro
0

#43 lite onödigt att svära..

Det tar den tid det tar, senhar man ju 24 h på sig efter att anmälan gått ut att försöka få ihop fler  hästar i loppen och efter det ska man ju anpassa om en ponny går ut i mer än ett lopp per dag :)

bea28
0

jag kommer förhoppningsvis med mina två russ :) rafaela ska ut i kriterietestet, och bolsan i långloppet…

väntar på startlistorna med spänning! xD

Malu
0

#45 jag har anmält också så jag kan vara vägvisare åt er Skrattande.

#39 Jag åker från Gotland med EN ponny..men det är alltid kul o få komma till SolvallaSkrattande så det är värt den långa resan ändå..

[SPTS-Martin]
0

Här kommer lite info angående startlistorna!

Vi har haft en väldigt dålig anmälning under gårdagen, vilket har lett till att vi har låtit oss själva få möjligheten att hitta några till som kan anmäla till Solvalla! Ledsen att vi inte hunnit gå ut med detta tidigare under dagen! Detta bedrivs trots allt idéelt och på vår fritid!

Men för alla som ska starta i Kriterietestet så kan jag lugna er, dessa två lopp blir av! Med ganska trevliga startfält!

Listorna kommer att bli klara under morgondagen, så håll utkik. För att vara helt säkra, så kolla någon gång under eftermiddagen!

Det blev en del proppar som blev inställda pga för få anmälda! Vi på SPTS beklagar detta och hoppas att ni anmäler mer till nästa tävlingsdag i oktober.

Proppar som är inställda är:

Prop 2 Kat.A

Prop 13 Kat.B

och

Reservproppen!

Övriga blir av, en del dock med små startfält! Men vi hoppas på fina travtävlingar och önskar alla tävlande och medresande och alla andra en riktigt trevlig helg och ett stort välkommande!

Lite info om tävlingsdagen finner ni på www.spts.nu SPTS hemsida, dock ska här nämnas att vi startar tävlingarna kl 13.00 denna gång. Detta pga att Solvalla har något typ av event/jippo på förmiddagen!

Detta innebär att inskrivningen öppnar kl 11.00 och Banan öppnar för värmning kl 11.30.

Provstarter bakom bilen kommer ske 12.35 för kat A och 12.45 för kat B. Försök att hålla dessa tider så gott ni kan för att vi ska hinna med att göra några provstarter var!

Boxlistor och voltvaktslistor finner ni i inskrivningen, på fönstret utanför inskrivningen och på infotavlan vid gäst-stallarna direkt innanför grindarna!

Meddela ev. ändringar och strykningar så snart ni kan till inskrivningen!

Dessutom kommer Rene Kärrbom finnas på plats ett litet tag innan första start och efter alla lopp för att göra mätningar på era ponnysar! För er som vill så klart! Respektera att hon under tävlingsdagen sitter i måldomartornet och kan därför inte göra några mätningar under själva loppen!

Som vanligt kommer kuskarna få kuskfika vid inskrivningen under dagen!

Försök även att ha så jämna pengar som det går när ni kommer till inskrivningen och uppge hästens namn när ni kommer fram, så går det smidigare för personalen att ta emot alla.

Väl mött på lördag!

//Martin Orrebrink

Bitr.Tävlingsledare

SPTS

ahlblom
0

Finns ingen mer överlägsen en Dig Martin!

Mycket bra info!

StuteriLA
0

Hade gärna startat våra 5 ponnyer på Solvalla, men det är ju inte klokt hur penninghandikappen slår. Hade vi anmält, hade två av mina döttrar hamnat på samma volt, eftersom det tjänat samma pengar, men det skiljer 20 sekunder mellan ponnyerna..inget vidare..tycker att det är som att ta en lott- att anmäla till penninghandikapp. Värdelöst, rent utsagt. Vi blir tvungna att avsluta säsongen nu eller åka 50 mil till antingen Tingsryd eller Kalmar för att starta. Supertrist, hoppas INTE SPTF gör fler penninglopp nästa år -det är på tok för många…

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Stallmima
0

#49 Kan inget annat än att hålla med dig, det är sjukt att det skall skilja 20 sekunder på hästar som startar på samma volt

C-Ainerud
0

håller med #44 Ebba du behöver inte svära!

ebba93
0

#44 att de ska bli så himla stort vara för man säger en svordom.

juliapettersson
0

Valde också att inte anmäla egen häst p.g.a penninghcp… Rynkar på näsan

clarro
0

#47 tack för informationen! Ska verkligen blir kul att starta trots att jag bara har med mig Guten! :D

madde89
0

när kommer listorna!?

ahlblom
0

Står inte Goffe relativt bra inne i pengalöp? :)

clarro
0

Åh vad jag är sugen på listor nu Oskyldig

HallonLilly
0

Hoppas listor kommer snart! :D

madde89
0

jag vill å se  listorna  nu 1 

men när  kommer em ut

Nitro
0

Försökte locka dit mig och Pigall också, men jag tackade nej pga pengahcp.

madde89
0

men jag tycker penninga  lopp är  bra  på vissa hästar

jag hoppas  tävlingsdagen blir av i alla fall  !

hoppas  listorna  kommer  snart !

juliapettersson
0

#56, njaaa… 10.000 & 03. beror väl på var man åker. Men kör en liten protest mot dessa lopp Cool

madde89
0

nån som  hr listorna

ska du julia köra  clojsta  hästarna

clarro
0

inget på kanal 75?

Winner04
0

Listorna borde ju vara klara nu eller? :P Vill se!

juliapettersson
0

#63, bara en, Lojsta Maitai var det tänkt.

madde89
0

ok  i vilkenb prop den e  tre  va  ? 

ingen som har listorna  !

clarro
0

putt :P

HallonLilly
0

Skulle inte listorna ha kommit under eftermiddagen? Kväll nu ju! :X

[SPTS-Martin]
0

Hallå alla tappra och förväntansfulla!

Ledsen att ni behövt vänta så länge, men nu lägger jag ut HÖGST PRELIMINÄRA startlistor. Kom ihåg att det endast är PREL.Listor!

Jag har inte behörighet i systemet att klarmarkera dem! Därför har de inte kommit ut ännu på K75 eller förbundet hemsida!

Tacksam om ni PM'ar mig om ni har hittat fel. De behöver inte out'as här i tråden!

Vi ses på lördag. Kom ihåg att första start är kl 13.00

//Martin Orrebrink

Bitr.Tävlingsledare

SPTS

marika-J
0

#70 tack så mycket Martin!

Winner04
0

#70 Tack så mycket!

Lite häst men kan ju bli spännande lopp, fina 3åringar startar :)

ebba93
0

#70 tack:)

Millaaann
0

Lite roligt att det är två 3åringar som heter Rain :)

[SPTS-Martin]
0

Så glöm inte att det är endast prel.listor! Klarmarkerade och fullständiga finns på K75 imorgon och på förbundets hemsida! Ledsen att de blev sena!

#74 - Kanske var ett riktigt dåligt år, vädermässigt för 3 år sen! Så de tog det som dök upp först! Regn åh, vi väljer regn!

Lycka till alla som startar på lördag!

//Martin

[SPTS-Martin]
0

Förtydligande i vissa proppar!

Prop nr 3,4,5,6, 9,10,11 och 14 är framflyttade i volterna!

Sen vilka loppnummer det är ser ni om ni jämför prop-huvudet i varje lopp! Men det blev så då ingen anmälde som skulle stå på start!

//Martin

[Emma123]
0

#76 är det dom spåren det står som gäller vid kriterietestet? tänkte den som har bäst record har spår ett osv.. eller ska det va så? (:

bea28
0

#77 jag tror inte att det är så, eftersom att vitsippa har ett bättre rek än rafaela, och rafaela har spår ett :P

[SPTS-Martin]
0

Det är som det står! Det är datorn som lottar startspåren! Det har inget att göra med rekorden när det gäller autostart! Tyvärr inget att göra åt saken! Men det är bara bita i från start så blir det ett jämt fint lopp!

Lycka till på lördag!

//Martin

[Emma123]
0

#79 jag var jätte nöjd med spåret men lite konstigt att det var i "record ordning" :)

sarahansen
0

Distanserna kan inte va utskrivna än då alla hästar står på start i vissa lopp fast dom inte ska det.. Men det kanske ändras sen :)

bea28
0

#80 haha :P fast såååå jättemkt i rekordordning står det juh inte, jag hade väl bara en jäkla tur som fick spår 1.. :P

[Emma123]
0

#82 hahah så det nu när jag kollade noga ;)

amandahandersson
0

Intressant Kriterietest! :)

[SPTS-Martin]
0

Här kommer ett tillägg till listan! Lopp 8 var vi tvunga att göra manuellt så här kommer startlistan till det loppet!

Alla hamnade på start när systemet gjorde startordningen!

//Martin Orrebrink

bea28
0

#84 jo tack jag känner det med :P ska bli intressant att se hur alla går, på medeldistans och med autobil.. :)

amandahandersson
0

#85, ja absolut! hade varit kul att vara med också, men 100 mil är för långt för "bara" ett test :S Aja, får träna på här uppe i skogarna ;)

bea28
0

#87 nej, det blir väl fullt tillräckligt att åka 200 mil för ett lopp. jag tycker det är tillräckligt jobbigt med att åka till stockholm :P

russmamma
0

Såg att det var en 3-åring med finsk uppfödare som skulle starta, han får  naturligtvis starta i kriterietesten men i kriteriet är det väl bara svenskuppfödda hästar som får starta.

Jennie_A
0

#89 Det stämmer, i Kriteriet får endast svenskuppfödda 3-åringar starta. Precis som i alla andra mästerskapslopp. Däremot spelar landet de bor i ingen roll.

Ernst-Romeo
0

Vi håller tummarna speciellt för Romette o Ebba och Borgh som har ny kusk Elin.

Heja Ebba o Elin

marika-J
0

Listorna låg ute på SPTF tidigt i morse, så det var ju bra!

Men nu upptäckte jag att Solvallas tävlingsdag är borttaget i kalendern på SPTF.. hur kan det komma sig?

ElinPettersson
0

#91 Tack :D

marika-J
0

Nu har jag fått lite info:

"Anledningen till att listorna är bortplockade är för att en person på förbundet hade synpunkter på något lopp och därför kommer vi gå till botten med det hela och göra listan helt och hållet manuellt. Därför ligger den inte ute förrän imorgon och vi gör detta för att vi inte ska få stryka hästar, plocka bort lopp, inofficiella lopp som på Romme senast. Allt det pga en person på förbundet. och dennes tolkningsförmåga. Mvh SPTS-Martin"

Tusen
0

#94 Ja, varför blev loppet på Romme inofficiellt? Någon som kan svara?

Winner04
0

#35 tror att det var för att propparna hade missuppfattas eller var det var och hästar var utdistanserade på fel ställe.. Är inte säker men någon sa något om det..

[SPTS-Martin]
0

Så nu ligger listorna ute igen!

Efter mycket om och men så har vi lyckats rätta till allt som borde rättas till.

Lite info om tävlingsdagen är att vi startar tävlingarna kl 13.00 denna gång. Detta pga att Solvalla har något typ av event/jippo på förmiddagen!

Detta innebär att inskrivningen öppnar kl 11.00 och Banan öppnar för värmning kl 11.30.

Provstarter bakom bilen kommer ske 12.35 för kat A och 12.45 för kat B. Försök att hålla dessa tider så gott ni kan för att vi ska hinna med att göra några provstarter var!

Boxlistor och voltvaktslistor finner ni i inskrivningen, på fönstret utanför inskrivningen och på infotavlan vid gäst-stallarna direkt innanför grindarna!

Meddela ev. ändringar och strykningar så snart ni kan till inskrivningen!

Dessutom kommer Rene Kärrbom finnas på plats ett litet tag innan första start och efter sista loppet för att göra mätningar på era ponnysar! För er som vill så klart! Respektera att hon under tävlingsdagen sitter i måldomartornet och kan därför inte göra några mätningar under själva loppen!

Som vanligt kommer kuskarna få kuskfika vid inskrivningen under dagen!

Försök även att ha så jämna pengar som det går när ni kommer till inskrivningen och uppge hästens namn när ni kommer fram, så går det smidigare för personalen att ta emot alla.

Välkomna på lördag alla kuskar, föräldrar och annat medföljande sällskap! Ni som inte kan närvara på Soliga Valla kan följa tävlingarna via Foto-Mike's web.

Väl mött på lördag!

//Martin Orrebrink

Bitr.Tävlingsledare

SPTS

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.