Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettsptf-st
Läst 1243 ggr
HansP
0

Ordförandekonferens

I morgon, den 12 sept, håller SPTF ordförandekonferens för alla klubbars ordförande. Hoppas ni har skickat med massor av synpunkter med era ordföranden nu. Så det inte blir en mängd personliga åsikter som diskuteras.

Tyvärr så vet jag inte vad som ska ta upp, då min klubb inte har skickat ut någon dagordning eller info till sina medlemmar. Hoppas att det inte är så i resten av ponnytrav sverige också  :(  För hur ska då ordföranden kunna diskutera, om dom inte vet vad medlemmarna vill?

Mixie
0

Jag har inte fått någon info…

//Mickan

HansP
0

#1 Det är det jag misstänker. Att få, eller kanske inga, klubbar har skickat ut info.

Jag tror dessutom att STCs krav på inga prispengar till barn 12 år och yngre är en stor punkt under helgen. Det är någon som berör många, och som är väldigt viktigt att det inte bara blir några få människors åsikter.

HansP
0

Kopiera listan och sätt kryss framför din klubb, OM klubben har skickat ut info. Så får vi en uppfattning om hur många medlemmar som faktiskt fått komma till tals.

Axevalla

Bergsåker

Dala

Dannero

Eskilstuna

Gotland

Gävle

Hagmyren

Halmstad

Kalmar

Mantorp

Norrbotten - Boden

Rättvik

Skellefteå

Skåne

Solänget

Stockholm

Södra Hälsningland

Tingsryd

Tomelilla

Umåker

Värmland

Västerbo

Åby

Örebro/Lindesberg

Östanåkra/Vaggeryd

Östersund

ahlblom
0

Det ryktas om att åldergränserna för att köra shettis ska ändras till 10-16 år.

russmamma
0

Har klubbarna fått någon info från Sptf att skicka ut då?

ryttarn
0

#5 Inte mig veterligen. För vår del (VPTS) hamnade ordförandekonferansen på en mycket olycklig dag, vi har heldagstävlingar med bland annat femårsmästerskapet, dessutom krockar det med Guldruss på skansen där jag som uppfödare anmälde mig för flera månader sedan…..

Vet inte om vi ens kommer ha någon representation från klubben på plats…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

HansP
0

#5 En dagordning borde dom ju fått iaf.

ryttarn
0

#7 Jag sitter i styrelsen för VPTS och jag har inte sett någon dagordning. HAr det kommit någon har den "fastnat" hos ordföranden.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

CarolaG
0

Dagordning;

10:00 - 12:00 Snabbgenomgång av vårt måldokument. (Arne, Bengt)

Information från STC (Ulf Hörnberg, Johan Abenius)

12:00 - 13:00 Lunch

13:00 - 15:00 Redovisning av gruppens arbete (Anette mfl) Framtida samarbetsprojekt (Arne)

15:00 - 16:00 Avslutning, summering (Arne)

florakil
0

Om man tagit del av den information som ges i de nyhetsbrev som varje månad publiceras på SPTF:s hemsida, så har man där fått information om vad som i huvudsak skall behandlas och att  det är bl.a. arbetsgruppens förslag till ny tävlingsstruktur som skall redovisas. Sedan skall ordförandena ta med sig detta hem till sina klubbar för vidare diskussioner. Att förslaget inte skickats ut till klubbarna i förväg beror på att det är viktigt att alla klubbar  får samma information vid samma tillfälle. På detta sätt minimerar vi risken att en "vild" ryktesspridning kommer i gång och att fel information kommer Er aktiva till del. I kallelsen till klubbarna har även en preliminär dagordning skickats med som ni ser i #9.

Klubbordförandena kommer att ge Er mer djupgående information vid era nästa klubbmöten. Vi kommer också att skicka information till samtliga licensinnehavare under nästa vecka.

#6 Att det blev detta datum beror på aktivt deltagande från STC. 

/Arne Florqvist Ordf. SPTF

HansP
0

Jag förstår tanken med att alla ska få samma info. så man slipper spekulationer och felaktiga ryktesspridningar.

Då får vi hoppas att inga beslut fattas, utan att klubbarna kallar till medlemsmöte och informerar om detta så att vi ute på "gräsmattan" också får tycka till.

moffons
0

Är det någon som fått info om målgruppen har fått igenom sitt förslag hos STC?

HansP
0

#12 Jag har inte ens sett målgruppens förslag till STC än  Obestämd

VeronicaP
0

Men är det inte så att det skulle skickas ut till klubbarna efter mötet och sen att klubbarna skulle ta lite ställning eller något sådant.

Så har jag fattat det som om jag ska vara ärlig.

moffons
0

#14 Då väntar vi med spänning på detta dokument.

StuteriLA
0

Hade varit intressant att se målgruppens förslag och framförallt bakgrunden och motiveringen till dessa förslag…vart kan man få tag i dom?

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

VeronicaP
0

#16 Jag har förstått det som att klubbarna kommer att få det skickat till sig ..

savrarpstuteri
0

Arbetsgruppens förslag och följebrev tillika STC:s förslag är utdelat till alla ordföranden som var på plats.

Det är på väg ut till alla licensinnehavare via brev.

Klubbarna får även en cd med det arbetsmaterial som gruppen arbetat med.

Klubbarnas synpunkter skall vara SPTF tillhanda senast 15 oktober för sammanställning och ev. justeringar.

StuteriLA
0

ok, tack för info

StuteriLA
0

Nu fick jag en kallelse till medlemsmöte men inga doklument! Varför läggs det inte ut på SPTF hemsida, som alla andra nyhetsbrev och protokoll, ?

StuteriSolo
0

Alla med licens får ett utskick med info, klubbarna har fått exakt samma papper plus en cd med allt bakgrundsmaterial och statistik. Så alla med licens eller en familjemedlem som har licens får möjlighet att läsa detta när det kommer.