F-licens
Är det någon mer än jag som ska ta F-licensen i februari? Någon som ska göra det på Valla kanske?

Vad är F-licens??
Japp jag ska ta nästa år. fast i mantorp tror jag.
F-licens är en stor-hästlicens som man får ta när man fyller 16 år.
så man får köra propaganda lopp

Jag ska inte ta.. funderade på det men kom fram till att jag inte har varken tid lust eller nånting just nu… tar lärling när jag fyller 18 istället.. Och har inget varmblod i träning att köra just nu.
#5 hur ska du kunna ta lärling? Då måste du ju arbeta under någon som har minst 5 hästar i träning..

Okej :) jag vet inte, jag tänkte ju ta den men vi har inga varmblod just nu och jag tror inte det blir trav för mig i framtiden, utan jag satsar nog på ridningen :)
# 6, hon skrev ju att hon inte hade något varmblod att träna just nu! Och vem sa att hon inte skulle kunna börja jobba hos någon som har mer än 5 hästar då hon är 18 år? ..
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
#8 hon sa inte det men det lät som att det var lätt som en plätt att ta lärlings licens när hon var 18 bara hon hade en häst i träning!!!Då hade hon kunnat precisera sig att hon skulle försöka att börja jobba hos någon.

*hosthost* jo jag arbetar hos en som har 2 hästar i träning + 45-50 avelsston men han lämnar ifrån sig hästarna på träning men jag ska bara lyckas övertala honom att sätta in 3 hästar till på listan men han har 10-11 tävlingshästar just nu. bara att dom står inte på nåns lista och tränas bara för tillfället… men jag tror inte det kommer bli så svårt för det är ajg som tränar hans hästar 5 ggr i veckan och han håller i Avelsstona tsm med 2 till anställda.
Nån mer som ska ta?
Jag ska ta både kör och monté licens i februari på Åby 

skulle tagit men har ingen häst längre. 

Jag har precis tatt riktig licens, både kör och monte.. får plocka ut den efter nyår:) Så nej ingetn bäbis F- Licens;) haha!
#14 Skryt lagom bruden :P

Ja bara för att jag är äldre än dej då Emma x)
Håll tyst :P

thihi:D
jag ska med ta det mars men vet inte var ännu