Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1114 ggr
LjungensPirat
0

Information till Jägersromedlemmar!

Då Jägersro för tillfället inte har någon fungerande hemsida lägger vi ut informationen bla här och hoppas att det kan spridas ut till alla.

Senast Måndag 21 september måste klubben ha fått information om era vaccinerade hästar så detta kan läggas in i systemet. Häst utan infört vaccinationsintyg får start och anmälningsförbud den 1 oktober.

Kopia av förstasidan på passet och sidan med vaccinationerna ska skickas/ faxas/ mailas till:

Gun Kvandt

Engelbrektsgatan 20 B

231 53 Trelleborg

tel & fax 0410 45959

gun.kvandt@telia.com

Vid frågor kontakta Gun 0410 45959 eller Sanna 0768977090

Lise
0

Tycker det är dåligt att gå ut med info så sent, tror många kommer att missa det, det är ju inte alla som är inne på datorn var dag. Fick info av Inge nu ikväll och får faxa upp det imorgon.

[cancan]
0

Jag tycker med att det är dålig stil.. Det är ju inte säkert att dom har de på måndag om man postar det idag.. O då får man startförbud på typ halmstad nästa helg..

Detta har ju dom i styrelsen visst länge.. så varför har dom då inte informerat medlemmarna om det?

CarinaA
0

Instämmer……………..O visst kan man tycka att en av Sveriges största(?) klubbar skulle kunna ha en fungerande hemsida…..?!

tricolor
0

Information till Jägersromedlemmar!

Då Jägersro för tillfället inte har någon fungerande hemsida lägger vi ut informationen bla här och hoppas att det kan spridas ut till alla.

Senast Måndag 21 september måste klubben ha fått information om era vaccinerade hästar så detta kan läggas in i systemet. Häst utan infört vaccinationsintyg får start och anmälningsförbud den 1 oktober.

#2 läs noga sista raden

Lise
0

Det går inte att faxa till det nummer som anges, har provat flera gånger.

klant
0

Då vår fax är av en äldre modell så måste man ta emot faxet manuellt. Då vi inte är hemma om dagarna så skicka gärna kvällstid. :)

rolsson
0

Jag kan inte förstå hur ni kan tycka det är dälig stil när en klubb går ut med ett extra kom ihåg ang vaccinationen. Detta har ju varit känt i minst sex månader och det är er skyldighet att känna till så sluta släng skit på klubben var tacksam i stället.

VeronicaP
0

Fast nog har alla vetat att man ska ha hästarna sprutade och att det ska vara inne innan den 1 oktober , det är ju faktiskt lite upp till oss tränare själva att se till att få information man kan inte alltid få allt serverat, varför inte ringa ansvariga i klubben om man undrar om något ??

[cancan]
0

Men hur hade då varit om ALLA jägersros medlemmar hade ringt till de i styrelsen… De hade ju blivit helt nerringda o inte haft tid att göra annat än förmedla vidare. Tycker det är självklart att det skulle kommit ut tidigare antingen på hemsida, medlemsblad, mail eller något!

Ingen annan klubb verkar ha nonchat sina medlemmar så…

Kima
0

Skyll inte på styrelsen för hemsidan. Det är jag som haft datorhaveri och mycket att göra i sommar men en ny hemsida är på G och är färdig så fort jag bara får 2 sekunder över!

Tycker heller i inte att man kan skylla på klubbarna för detta har alla vetat om i över ett halvår!

VeronicaP
0

#10 Instämmer med dig.

Lise
0

Alla har vetat om den 1/10, men inte att sista dagen att lämna in det är den 21/9. Var har det stått skrivet i ett halvår?

russinmamma
0

Alla vet ju att hästarna måste vara vaccinerade den 1 oktober, men det står ingenstans om hur och till vem och när man skulle lämna denna informationen. Jag tror att det är det dom flesta reagerade på. Jag själv trodde att man skulle visa upp det nästa gång Jägersro hade tävlingar och att dom la in det i systemet då. När jag av en ren slump läste på Tingsryds hemsida angående informationen till helgens tävlingar och då såg deras information om vaccinationsintyget. Hur ska alla medlemmar veta hur dom ska gå till väga när det inte har stått någonstans.

Kima
0

Men om alla vet att hästarna ska vaccineras och att om de inte gör det får man anmälningsförbud, tar man inte tag i det själv då?

Det har iallafall jag gjort för jag vill att mina hästar ska få starta!

Zetter
0

Så här stod det på SPTF:s nyhetssida den 21 nov 2008……

varefter det har kommit fler nyheter och korrigeringar under 2009.

Vaccination

Från 2010 ska alla travhästar, stora som små, vara vaccinerade mot A2 virus.
Det innebär att under 2009 måste ni börja grundvaccinera era ponnyer för att dessa ska ha ett fullgott skydd fram till tävlingssäsongen 2010.

Vaccinationen ska vara gjord så att hästarna har fullgott skydd den dagen den kommer in på banan och tävlar.
Det ska vara infört i passet, och stickprovskontroller kommer att göras.
Det är de två grundläggande vaccinationerna och sedan en spruta/år.

Mvh Christina - SPTF

21 Nov 2008 - 11:58 av Christina

Kima
0

Precis! Alla har vetat detta sedan länge tillbaka och det är faktiskt inte klubbarnas ansvar att se till att ni skickar in era papper utan det är ni själva. Har ni inte skickat in intygen, så är det inget ni kan skylla på klubbarna.

Detta borde ju vara ert eget intresse att se till att era hästar är startberetigade eller har jag fel?

rolsson
0

#16. Nej Kima du har rätt detta kan ingen ha missat.

savrarpstuteri
0

#16 Självklart har du rätt i att det är alla o envars intresse att ha följt de nya vaccinationskraven.

Då det är ålagt klubbarna att mata in "sina" hästars vaccinationer är det väl deras ansvar att i god tid upplysa sina medlemmar om vart de skall skicka dem!? så att arbetet med inmatning hinns med.
 Styrelsen skall väl vara informatör till sina medlemmar?

Här i denna sajten är det ju utkommet bara några dagar innan sista inlämningsdagdag och många medlemmar kanske inte är inne på sajten o läser men förhoppningsvis har väl både denna o alla andra klubbarna runtom i landet meddelat sina medlemmar om vad som gäller tidsmässigt? Kanske via brev lr mailledes?

Visst kan var och en fråga vart de skall skicka in sina vaccinationer men eftersom det är ålagt var klubb att ha detta ansvar så är det väl styrelsens "skyldighet" att meddela sina medlemmar?

*Som klubbmedlem ser du till dina egna intressen.
 I detta fallet är det väl upp till var och en att ha vaccinerat o enl.    anvisning skickat in vaccinationsintyg.

*Som klubb ser du till klubbens o regionens intresse.
Klubbarna har fått i uppgift att mata in vaccinationsintygen och bör därmed  ha information till sina medlemmar om vart-när-hur vacc.intygen skall vara inskickade.

Då alla klubbar har en styrelse så är det väl dens "skyldighet" att vidarebefodra information till sina medlemmar?

Rätta mej gärna om jag har fel!

-My-
0

En tilräckligt bra klubb lämnar inte ut viktig information så sent.

CarinaA
0

#12,13 o 18 , precis som ni sa så var problemet INTE att de skulle vara vaccinerade UTAN var,när o hur man skulle få detta registrerat !

StuteriSolo
0

De senaste tävlingarna vi varit på har det stått i programmet att man efter tävlingsdagens slut har kunnat visa upp sina vaccinationer för registrering, även då om man tillhör annan klubb, bra inititativ! Vet ej hur det funkar i andra änden av landet Skrattande