Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1892 ggr
johannaolofsson
0

Resultat Åbys lilla pris?

Någon som kan lägga in resultat här?

matildaakerlund
0

vilken tid går loppet :)?

matildaakerlund
0

tyson vann :)

matildaakerlund
0

1a tyson , runt 45
2a ernst ronaldo
3a allgunens åhellen

rapporten från mikaela :)
hon var inte helt säker på 3an och tiden på tyson ;)

stort GRATTIS iaf MIKAELA :D

VeronicaP
0

Grattis Mikela till segern och Ronaldo till 2:a platsen han var jättefin idag :-)

Grattis även till övriga prisplacerade som är nöjda med sina hästar idag :-)

Millaaann
0

#4 Tack så mycket :)

kimmoberg
0

grattis:)

Acclaim
0

grattis mikaelaCool

Ronaldoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

STORT GRATTIS Camilla till den fina 2.a platsen med Ronaldo, bra kört Cool

Grattis även till Mikaela till segern med Tyson och Jonna till 3.e platsen med Åhellen.

( på bilden ca: 600m kvar)

Millaaann
0

#8 Tack syster :) Du ska ha en stor del av kakan eftersom du tränar och sköter honom så bra :D

Ernst-Romeo
0

Grattis Mikaela till segern och Camilla till den fina 2:a platsen

Millaaann
0

#10 Tack så mycket :)

Jennie_A
0

Någon som har komplett resultat och tider?

Grattis till segern Mikaela, andra platsen Camilla!

Millaaann
0

#12 Tack :)

Här kommer den kompletta resultatlistan

1. Tyson II 1.45,7

2. Ernst Ronaldo 1.46,1

3. Allgunnens Åhellen 1.51,8g

4. Linnet Trottis 1.57,4

5. Ijor 1.57,6g

0. Celtic 1.57,9g

disk. Amo-Liz

[Croneld]
0

Grattis till de fina tiderna!

iiirma
0

Grattis Camilla till 2a platsen :D

ahlblom
0

Det är lätt att vara efterklok men det är nog många som tänkte denna tanke när resultatet kom ;

-Varför anmälde inte jag?

Jag var iaf en av dom… :)

Joanna89
0

#16, när resultatet kom? du menar att du skulle vunnit? ;)

ahlblom
0

Nej inte vunnit, men hade haft en chans.

Jag hade räknat med hela Eliten i detta lopp men nu blev det ju ett ganska mediokert startfält för att vara ett auto för snabbaste.

Tyson, Ronaldo och Åhellen är dom tre i loppet som skulle platsa bland dom bästa typ..

Carpedium
0

Grattis Mikaela och Tyson till segern och Ronaldo till en fin andraplats !Glad

Joanna89
0

Ja visst var man lite chockad att det inte kom så mycket hästar.. Alla kanske inte fått inbjudan ens? Vi fick ingen bla. :S det är nog fler som inte fått kanske.

Karsk
0

Grattis :D

Carpedium
0

# 20 Iva fick ingen inbjudan heller !

Tessma
0

Vadå inbjudan. Det var ingen inbjudan. isåfall hade jag blivit frågad med Betsie eller Bam-Bam då dem är snabbare än Linnet och Celtic bland annat.

Var öppet för alla men Åby frågade några men hela loppet var inte stängt utan alla med snabt rekord fick anmäla

marika-J
0

Jag fick en inbjudan med Grann (rek. 1.54) och där stod det att de 100 snabbaste kat B ponnyerna för 090910 var inbjudna att starta. Var det för många hästar anmälda fick endast de 12 snabbaste t.o.m 090910 starta, så uppfattade jag det hela.

marika-J
0

Kan citera det som stod;

"Åby Lilla Pris!

Det är höst snart och på Åby betyder det att det snart är dags för Åby stora pris! I år blir det också ett lopp för våra yngre talanger inom travsporten denna dag, nämligen Åby Lilla Pris!

Detta brev skickas ut till alla ordförande i Ponnyklubbar i landet samt till de 100 snabbaste Kat.B hästarna i Sverige för att göra er som tränare/ägare extra uppmärksamma på detta lopp, som är nytt för i år! Vi hoppas på ett spännande fält i årets Åby Lilla Pris 2009"

Åby Lilla pris, Snabbaste under 2009 (per 090910) har företräde.

amandahandersson
0

Haha jag och Razmus Raid fick inbjudan… Och han har liksom 2.02 i rekord… Lite småkul!

Joanna89
0

Jo precis. Det var visst inbjudningar utskickade. Men jag vet fler som fick till sina hästar med rekord runt 1.55 än de som har rekord under 1.50.. så det var ju lite konstigt faktiskt.

VeronicaP
0

Fast jag vet också sådana som fick inbjudan som var snabba som inite anmälde pga de inte trodde att de ändå hade en chans , sen låg ju proppen under nyheter augusti på SPTF och på Åbys sida ..

Men så är det ju alltid i sådana här lopp antingen anmäler de snabba eller inte , för många tänkte nog så att det är inte lönt och då blir det ju som det blir, hade kuskarna/tränarna slutat vara fega och anmält ut så hade det ju kunnat bli bättre lopp och man hade inte behövt sitta här och klaga mm..

Sen så var det väl så att ordförande i varje klubb kunde ju maialt tex till de snabbaste i klubben tex eftersom även de hade fått hemskickat en påminnelse om loppet :-)

Sen kan det ju även vara posten som slarvat bort , har ju hänt förr Oskyldig

skott
0

Jag fick inbjuden till Alva och Skotte :)

Tusen
0

Jasså det var ett inbjudningslopp. Vi har då inte fått någon inbjudan.

Konstigt att Monita inte tillhör en av de 100 snabbaste då hon springer på 1.46. Är det minst 100 som springer fortare?? (Ironi!!)

Jag tror tom att Montró tillhör de 100 snabbaste.Flört

Impulz
0

Vi fick inbjudan till Farmens Hyper och Kung Sune iaf, fast det var ju ett tag sen.

VeronicaP
0

Loppet var ju öppet för alla , men tror att det skickade ut till 100 st ekipage för att puffa för loppet .

Så det var inte ett rent inbjudningslopp om man säger så.

Tusen
0

#32 Så var det nog. Utskick till 100 st men inte till de 100 snabbaste. Kanske en feluppfattning kring detta.Obestämd

VeronicaP
0

#33 Vi fick men helt ärligt så har jag inte läst så noga hur de skulle skicka ut , men de har nog i allafall skickat 100 st och inte var det så många som anmälde ;-)

Tror att de skickade för att Puffa för loppet och tanken tycker jag var god även om det kanske inte hjälpte ,pga av ovilja att anmäla till sådana lopp verkar det som.

Tusen
0

#34 En god tanke som tyvärr inte slog väl ut denna gång.Glad

ryttarn
0

Man blir lite fundersam, ett lopp med en propp där snabbast under 2009 har företräde och sedan är det bara tre ur de yppersta eliten som anmäler.

Sedan finns det dom som klagar på att det är så dåligt med lopp för snabbhästarna. Men anmäl då, säger jag, även om du på pappret inte är garanterad seger. Anmäler man bara till säkra lopp lär man aldrig få några lopp oavsett i vilken klass hästen ligger.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

#36 Kan hålla med dig till viss del. Men det finns säkert andra orsaker också till att folk inte åker. Man tänker så olika.Glad

Tessma
0

tycker listorna på snabbaste hästarna är lite lustiga. Jag kan ju tala ur egen situation men på vissa listor står varken Bam-Bam eller Betsie med och Betsie gick ändå 1,56,7 i ponnychampionatet. sedan har ju inte Bam-Bam gått under 1,59 då jag bara fått startat två löp med henne.

Är ju lätt att många hästar faller bort…..

Denna kommentar har tagits bort.
superbusen
0

Super Busen har gått 1,46 i år men inte fick jag något i brevlådan :o(