Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2549 ggr
Becca_jansson
0

Sanning eller myt?

Har hört att de flesta varmblodsfuxar inte kan springa riktigt fort är det sanning eller myt? Fuxar verkar inte vara så vanligt på travbanan.

Ge gärna ett exempel på en bra fuxtravare, gärna bild!

CarinaA
0

Queen L !!!!!

_JonnaRoos_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Herregud, sluta larva! Klart dem kan springa, därimot är fuxar "fuxar" aningen snurriga;) Min vann i går:) v65 på rättvik, annie laday, hon startar på v75 på lördag! Hon kan kuta.. facts of life kan väll åxå springa x) ??

Kratern
0

Förstår inte varför färgen skulle avgöra?

Iofs är det väl fortfarande mycket franskt blod i fuxarna? Kanske inte de franska blodslinjerna är lika framgångsrika längre?

_JonnaRoos_
0

Perfect Sund, Hilda Zonett, Fräkke Frederik… you name it!

hannibal-roll
0

I´m a Photo! Jätte fin häst=)

divansson
0

våran fux kan inte enns trava riktigt!.. fasst han har ju alldrig fått lära sig att trava… de förra ägarna hade ju inte lärt han.. :P aja..  men ja tror inte direkt att de där stämmer..  vet Hilda Zonett var ju bra.. ;)  men ja vet många fuxar som är otroligt dåliga..

AnnaLundin
0

Tja, jag vet massor med bruna, svarta och skimlar också som är dåliga…

Det hänger inte ihop med färgen!

Däremot kan det ha med härstamning att göra, att färgen kommer från föräldrar som själva inte varit särskilt bra.

williemarrone
0

Myt!!!!!
Här är en bild på våran travare e.Defi dàunou kapabel men skadedrabbad

juliapettersson
0

Jag red en fux i somras. Kapactiteten fanns, men på banan totalvägrade han att springa!! Han bara tvärstannade och någon fick köra före och dra honom med sig ;) Så någon travkarriär blev där inte…

Någon som förresten har med Tibur-avkommor att göra?

_JonnaRoos_
0

:)

Tyfon
0

det e någ lika sant som att blondiner är korkade för att dom e blonda

Miii4
0

#11 Va, är dom inte det då?  ;) ;)

Tyfon
0

jätte kul Mia ränk på alla stakars Blondiner när du säger så:PRäcka ut tungan

Hannna
0

Profit Ås;)

Däremot har jag hört att fuxar är mer sköra, går lättare sönder. Det kanske stämmer bättre?

CarolaCarro
0

De enda ja har hört är att fux ston är knepiga.. Men ja vet inte?

Geminii
0

har oxå hört att fuxar är  korkade och väldigt heta men dt är nog bara myt…

Maretto
0

Donovan Probe kändisen själv Oskyldig

Colt
0

#8 älskar honom han är så sjukt fin!!

Miii4
0

#13 blondin själv (uner all färg) så ja vet ;) haha

Förresten, alla fuxar jag stött på har varit lite konstiga. Kanske bara stött på dom som skapar sådana rykten xD haha

divansson
0

#9 vi hade en med tibur i blodet.. å han var typ svartbrun.. :)  saknar han såå<333

divansson
0

#2 Annie Laday, är inte hon E: Buzzin Brian?.. Fundersam  hon liknar då inte våran som va efter honnom.. :p                     ;)

juliapettersson
0

#20, det sägs att Tibur avkommorna var knäppa i skallen, jag har kört ett flertal med Tibur som morfar och dom var väldans trevliga och lätthanterliga. Hur var din då?

divansson
0

#22 han va korkad ja.. :P  han sparkade, stegrade å liksom först gick han bara jättesnällt sen nästa sekund bara rusade han iväg i fullt sken när man körde han hemma i skogen..:P  skitläskigt å köra han själv..

williemarrone
0

Fuxar är det vackraste som finns, och svettfux den vackraste fuxfärgen.

divansson
0

#5 Han är död..  =(  avlivades i Onsdags..

Valkyria
0

Vi har en fux..hon är lite tjurig ibland men hon har börjat springa nu iaf :P

tessa_
0

jag har bara hört att fuxar, speciellt fux-ston är tjurigare..

_JonnaRoos_
0

FUXAR är liksom blondiner, lite speciella i sitt tänkande x)

Universum
0

Jag har skött om calvados när han var 1 tilloch med 2 visst han var lite speciell men han var ju oxå helt underbar. han är som en kopia av sin släkting nolte alltså väldigt "röd"Cool

ozzkan
0

Finns däremot många ponny-fuxar som e bra. Bl a Gläntans Domino, Tyson II, Varette.

Becca_jansson
0

ne…menar du det? det visste jag inte…

DubbelE
0

engelska fullblod är värre en varmblod som fuxar.. jo dom har nog vissa likheter med blondier ;)..men eng full, pissmärr, bläs o 4 strumper…uhu

Hannna
0

Ja det är väl klart, de ska ju vara fruktansvärt explosiva, fullbloden alltså! De får ju knappt vistas ute för att inte "bli av" med energi. :P

piggybank
0

Order by fax är den bästa fuxen:P

JennyBrunzell
0

Facts of life e min favvo :D

Hannna
0

Ja, Factsen är finast:) Tillsammans med Hilda den snabbaste svenska fuxen med sina 1.10,5?

SofiaLindh
0

Har hört att vissa tränare nästan börjar gråta om dom får hem ett fux sto! "Man kan jämföra dom med en sån där rödhårig kärring som är helt snurrig" haha. Vilken MYT. Själv har jag 2 ponny fuxar som kan kuta. Fast dom e ju valackar i och för sig. ;P

EllaMarine
0

Omg .. ! Facts Of Life var ju inte ful iaf .. ! :O härregud :P

EllaMarine
0

Jag har hört .. att fuxston kan vara lite snurriga .. heta framför allt .. :P Tänker alltid på det så fort jag ser en fux .. fasar lite inför å rida fuxar .. men :P Jag vet dock inte om det stämmer ..

Ellla är lite het ibland .. och hon är svart :D

EllaMarine
0

Jag har hört .. att fuxston kan vara lite snurriga .. heta framför allt .. :P Tänker alltid på det så fort jag ser en fux .. fasar lite inför å rida fuxar .. men :P Jag vet dock inte om det stämmer ..

Ellla är lite het ibland .. och hon är svart :D

Emmma
0

Jag har ingen aning, men varmblodets "färg" är ju brun. De flesta travare har ju den färgen.

De där med att det inte finns så många fuxar har kanske med det att, de flesta fuxar ofta har nåt tecken på benen (strumpor osv).
De säger ju att gästar med vita strumpor osv har skörare ben, efetrsom de är vita.

FridaNyberg
0

Hade en passhäst som hette Ådonella K. Fuxsto, hon var het kan jag säga! en riktigt fuxmärr. Men världens goaste.

Sen hade min mamma en fuxvallack med vita ben runt om. Han gick sönder i båda senorna fram och fick avlivas efter att endast gjort två starter :(