Jag brukar strecha efter hårdare pass, men en del hästar gillar det inte även fast man försökt träna med dem, så då gör det ingen nytta just om hästen spänner emot och aldrig kan slappna av. Är väldigt noga med att skritta av ordentligt istället då.
jag brukar strecha efter snabbjobb och sånt
Jag brukar nästan alltid strecha :) !

Jag stretchar alltid både ecce och Quito. Quito är det väldigt viktigt att man alltid strechar efter träningar för att hjälpa honom lite på traven att hålla sig mjuk och smidig :) Både får även lite massage efter träningar också.
Vi strechtar alltid :D!
Alla tävlingsponnyer (inte bara våra) i Sävrarps stallet stretchas, linimentas o masseras efter i stort sett alla jobb.
De njuter i fulla drag
!
Peppar, peppar……så har vi under årens lopp varit väldigt förskonade från veterinärbesök (om man nu bortser från Engelbrekts senskada som krävde enorma insatser/resurser), jag tror det är mycket tack vare detta efterarbete som vi hållt ponnyerna så fräscha.

Vi stretchar alltid våra hästar efter träning. Sedan har vissa hästar även linement och massage.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

stretchar alltid och efter hårdare pass så masseras hon och alltid med jämna mellanrum får hon ett ordentligt massagepass med lyse :) tror det hjälper mycket att hålla hästarna fräscha, sen ser man att dom gillar det också ;)

Jag stretchar och linimentar alltid mina hästar efter varje träningspass!!

Kan tillägga att jag masserar också mina hästar, den är väldigt viktig för Kruton speciellt, märks direkt om jag slarvat med den så massagen är ett måste för honom.
Jag stretchar alla hästarna utom Pygmee efter lite hårdare pass eller snabbjobb, Pygge tycker inte om att bli stretchad.. så han får massage oftare istället :) Dom andra får det också med jämna mellanrum.

Jag stretchar alltid. Efter snabbare körningar med tempo brukar jag även linimenta och massera noga. :)

Liniment, massage o stretching efter varje träningspass.
Jag brukar strecha efter varje gång jag har kört mina hästar:)

då kan jag också tillägga att jag masserar också mina hästar men bara så som ja själv kan så om det hjälper vet ja inte;P Däremot får dom med jämna mellanrum besök av både massör och kiropraktor! Använder även Back on Track täcke på mina vilket har visat ett väldigt tydligt och possitivt resultat!! Det med mest ryggbesvär är för dagen väldigt mjuk och fin i muskulaturen!

Jag stretchar och masserar alltid mina pållar efter pass :)
*15, så back on track täcke är bra? Har en häst med dålig rygg som jag funderar att testa de på ;)

#16 Jag har själv gått och velat jätte länge innan jag till slut köpte ett! Jag märker en tydlig skillnad på min ponny med stora ryggbesvär. Hon har alltid varit hård, stel och väldigt öm i ryggen men efter att ja skaffade back on track täcket till henne så går det att trycka längs med ryggraden och komma ner en bit, förut har det bara varit som att knacka i trä om man säger så;P
Jag stretchar och masserar varje dag, även då jag inte kört. :)
vad använder ni för liniment??
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Jag använder liniment efter varje träningspass. Men om vi har kört lite tuffare lindar jag och då använder jag Back On Track paddar. Och jag skiftar mellan lite olika värmande liniment. Men mina favoriter är "Radital Gel" och "Racing Liniment"